Іспит у ректора: управляти так, щоб досягати мети
«Управляти так, щоб досягати мети» – під таким гаслом завершилося вивчення курсу «Керівник закладу освіти» студентами магістерських програм гуманітарно-педагогічного факультету, викладачем якої є професор кафедри педагогіки, ректор університету Станіслав Ніколаєнко.
Курс «Керівник закладу освіти» опановувався студентами упродовж двох семестрів у очному та дистанційному форматах. Головним його завданням було ознайомлення майбутніх управлінців у галузі освіти з нормативно-законодавчими актами діяльності керівника, його посадовими обов’язками, структурою апарату управління. та теоретичними засадами управлінської діяльності. Також вивчення курсу стало запорукою у оволодінні студентами-магістрантами уміннями реалізовувати методи аналізу ефективності управління освітнім процесом, застосовувати сучасні технології та стилі управління, створювати умови та планувати роботу закладу освіти, впроваджувати моделі та умови прийняття управлінських рішень, дотримуватися етичних норм, використовувати критерії з оцінювання управлінської діяльності.
Завершальним етапом у вивчені курсу стала екзаменаційна підсумкова атестація, що підтвердила ефективність педагогічної діяльності та високу старанність студентів у формуванні власної управлінської компетентності. Екзамен у студентів магістерських програм проходив в онлайн режимі згідно затвердженого графіку навчального процесу у весняному семестрі 2020-2021 н.р.
Професор Станіслав Ніколаєнко проводив заключну співбесіду зі студентами на основі поставки перед ними завдань евристичного та творчого характерів, що змушувало майбутніх освітян у своїх доповідях переходити від теорії до практики, демонструвати і знання з основ управління закладом освіти, й уміння з використання законів самоменеджменту, тайм-менеджменту, прийняття управлінських рішень, планування та контролю, аналізу та розв’язання конфліктів в освітянському колективі. Під час відповідей студенти вміло поєднували теорію з практикою, наводили обґрунтовані відповіді, демонстрували стилі поведінки керівника, переконували досвідченого керівника у правильності їх поглядів, доводили власні творчі та професійно обґрунтовані варіанти вирішення освітянських проблем, і, як результат, отримували за це високі оцінки.
Варто наголосити, що підсумковий екзамен є завершальним етапом у загальному двосеместровому навчальному курсі у формуванні керівника закладу освіти. Але на цьому підготовка особистості майбутнього магістра до управлінської діяльності ще не закінчується і триватиме під час проходження студентами виробничої практики та виконання завдань магістерської роботи.
Ігор Буцик,
доцент кафедри педагогіки
гуманітарно-педагогічного факультету