Друга магістерська сесія – як оцінка правильності професійного вибору
Завершилася друга сесія – одна з найважливіших подій у житті студентів-заочників, які навчаються за спеціальністю «Менеджмент» освітньою програмою «Управління навчальним закладом» на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України. Всі студенти добре впоралися з вивченням навчальних дисциплін, гідно завершили сесію, і ми вирішили поцікавитися, як воно – відчувати себе вже справжнім студентом, який пройшов випробування головною сесією? Як студенти, більшість яких вже має значний професійний досвід, зробили свій вибір, обравши для навчання НУБіП України? Які їхні враження від колективу викладачів, які їх навчали? Якою є атмосфера, що панує в колективах кафедр, з якими співпрацювали студенти, а головне чи не розчарувалися вони у власному виборі, насамперед, майбутньої професії керівника закладу освіти? Ось що розповіли нам майбутні управлінці про свої враження й відчуття від навчання та сесії.
«Хочете бути успішними? Вчіться!» Так вважає здобувач освітньої програми «Управління навчальним закладом», Оксана Кузнєцова, директорка школи-гімназії № 2 ім. В. Сингаївського м. Коростеня Житомирської області.
«Освіта в продовж життя набула сьогодні особливого значення. Вона дає відповіді на виклики мінливого світу. Саме тому я вступила до магістратури одного з найкращих закладів освіти України на спеціальність «Менеджмент» (Управління навчальним закладом), не дивлячись на те, що я вже понад 10 років обіймаю посаду директора школи-гімназії. Варто вчитись не тільки заради прокладання стежки до омріяної посади, але й для того, щоб крокувати в ногу з часом. Не думайте, що Ви все вмієте і знаєте. Вже з першої пари на тебе чекають великі відкриття! Навчання в НУБіП України є надзвичайно цікавим: професійні викладачі, сучасні кабінети, нові знайомства, обмін знаннями та досвідом. Я отримую задоволення від того, що дізнаюсь щось нове, опановую новий професійний досвід. Навчання надихає та стимулює прагнення до нових звершень»!
Далі ділиться своїми враженнями староста групи Наталія Овдій «За освітою я вчитель, працюю в закладі загальної середньої освіти. Вважаю, що сучасний український вчитель має сам бути учнем. Адже розвиток – це найбільший дар для кожного з нас. І тільки інвестуючи у власний розвиток,– зможемо приносити користь іншим. Оскільки педагогічна професія – це служіння суспільству і країні, то сучасний вчитель має постійно розвиватися і змінюватися.
У житті кожної людини є моменти, коли вона відчуває потребу у необхідності якісних змін, кажуть, якщо хочеш змінити світ, – почни з себе. А найкращий крок в цьому напрямку – здобуття сучасної фахової освіти. Як і більшість моїх колег, я постійно підвищую свій професійний рівень: проходжу курси підвищення кваліфікації, беру участь у різних вебінарах, он-лайн марафонах тощо. Але усвідомлення того, що сучасне навчання має забезпечити нові можливості для професійного зростання, стало поштовхом до мого вступу на навчання у магістратурі НУБіП України за спеціальністю «Менеджмент» (Управління навчальним закладом).
До вибору ЗВО я підійшла з усією відповідальністю, тому вибрала кращий із кращих і вступила до Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Сьогодні з упевненістю можу сказати, що за період навчання я жодного разу не пошкодувала про свій вибір, адже мої професійні навички формуються під впливом прекрасного колективу керівників гуманітарно-педагогічного факультету та чудових викладачів кафедри управління та освітніх технологій. Відкрите та щире ставлення викладачів до нас, студентів-заочників, сприяє формуванню дружньої атмосфери у колективі та заохочує до набуття нових знань. Надзвичайно важливою для студентів є простота у відносинах з викладачами та керівництвом факультету.
Великим плюсом у навчанні в магістратурі є широкий спектр знань та професійних навичок, які набувають студенти в освітньому процесі. Впевнена в тому, що кожен магістр, який здобуває освіту в цьому закладі, отримає той кар’єрний розвиток та здобутки, які заслуговує.
Під час лекцій, семінарів і практичних занять я не тільки оволодіваю сучасними знаннями з різних актуальних дисциплін, але й насолоджуюся можливістю спілкування з прекрасними людьми та фахівцями, що мають багатий професійний та життєвий досвід.
Від щирого серця хочу подякувати завідувачу кафедри управління та освітніх технологій Сергію Кубіцькому, педагогічному колективу кафедри за творчу і надихаючу атмосферу, за їх вміння проводити заняття так, щоб ніхто із студентів не залишався байдужим до інновацій, до тих змін, які ми маємо впроваджувати у власну професійну діяльність. Всі заняття у нас завжди проходять дуже цікаво і ефективно.
Надзвичайно пишаюся тим, що я отримую освіту магістра в одному з найкращих закладів освіти нашої країни – Національному університеті біоресурсів і природокористування України. Освіта в якому, завжди змінює та розширює світогляд, вказує напрямки для застосування творчого мислення та вирішення складних управлінських завдань».
Далі продовжує бесіду Ірина Осетрова – «Працюю вчителем англійської мови. Свою роботу люблю, але зупинятися на досягнутому не можу, хочу розвиватися й опановувати сучасні знання і вміння, тому вирішила вступити до магістратури НУБіП України. Наразі здобуваю диплом управлінця, з надією у недалекому майбутньому застосувати здобуті знання та ідеї для організації власної справи».
Ділиться своїми враженнями і Тетяна Захарченко – «Отримавши призначення на посаду заступника директора, я зрозуміла і відчула, що мого педагогічного досвіду недостатньо для того, щоб бути ефективним, сучасним та креативним керівником. Взявши на озброєння українську народну мудрість «Вік живи – вік учись», вирішила вступити до НУБіП України. Зараз навчаюся на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету і прагну здобути фах керівника закладу освіти. Звісно, що надзвичайно складно поєднувати працю, домашні клопоти та виховання власних дітей з навчанням в університеті, але ж усвідомлення того, що освіта – це та сила, що рухає людину вперед, до нових професійних і особистісних досягнень, дає натхнення і сили, які дозволяють впевнено досягати нових професійних вершин.
Набуті у процесі навчання нові знання, професійний досвід, дають можливість бачити проблеми, впевнено формулювати задачі спрямовані на їх вирішення, чітко обґрунтовувати та висловлювати власні думки, аргументовано відстоювати власні ідеї та позиції. І цього навчають нас освічені викладачі і науковці в такому престижному закладі освіти як НУБіП України. Щиро дякую Вам, шановні»!!!
Найбільш розгорнутим, змістовним і хвилюючим виявився для нас відгук студентки спеціальності «Менеджмент» (Управління навчальним закладом) Мар’яни Ерметової, директора приватного садочка у м. Києві, наводимо його дослівно: «Отримання другої (або третьої) вищої освіти багатьом здається чимось дивним та незрозумілим. І дійсно, коли ти вже працюєш за фахом, кожного дня по 10-12 годин роботи, коли ти вже багато знаєш і вмієш у своїй роботі, навіщо витрачати час на другу освіту?
Я розповім про себе та про свою власну мотивацію.
10 років тому ми створили наш чудовий садочок «Рудий будиночок». І усі ці роки я була на роботі завжди, з понеділка по п’ятницю, а іноді й на вихідних. Власний бізнес – це все ж таки робота не «на дядю», і він потребує постійних фізичних, моральних та інтелектуальних зусиль. За цей час ми пережили велику девальвацію гривні (з 8 до 28 за долар), дві економічні кризи, приблизно 35 перевірок, початок війни із окупантом та, звісно, коронавірусний карантин. Інколи працювати було важко, інколи, дуже важко, але завжди, завжди наша робота нас надихала!
Хіба можна прийти до дітей, поділитись із ними знаннями, почуттями та емоціями, та не отримати від них величезний заряд енергії? Звичайно, це неможливо! Вони наша головна причина ставати краще!
Безліч курсів за ці десять років пройшла я та наші співробітники. Але, не дивлячись на те, що більшість курсів були високої якості, все ж таки, мене не полишала думка, що я щось втратила, що не бачу картини в цілому. І почались пошуки чогось… або когось… того, хто навчив би мене, хто показав би як працює система освіти в цілому. Того місця, де мені би пояснили загальні принципи менеджменту в світі та в Україні. Щоб наші розрізнені зусилля мали змогу скластися у пазл: щоб ми побачили усі можливі наші перспективи, усі наші переваги та недоліки, щоб ми змогли розробити план на найближчі 10-20 років, щоб наші дітки зростали щасливими, їх батьки були спокійними, а персонал відчував себе реалізованим та зацікавленим.
Витративши на пошуки близько року, я зупинила свій погляд на НУБІП України. А саме на освітній програмі «Управління навчальним закладом». Звичайно, спочатку я сумнівалась, нащо мені, сорокарічному професіоналу, отримувати другу вищу освіту? Адже це не курси на тиждень-два. А повноцінне заочне навчання із лекціями, практичними, екзаменаційними сесіями, заліками, екзаменами, курсовими та магістерською. І все ж таки, вирішила ризикнути. І жодного разу не пошкодувала!
Що я отримала?
По-перше – це чудовий викладацький склад. У нас викладають професори, керівники кафедр, автори книг та наукових робіт. Окремо хочу наголосити, що усі вони люди абсолютно сучасні, ті, хто під час навчання не розповідає нам про якісь минулі, застарілі радянські практики, а намагається якомога докладніше пояснити нам сучасні світові інноваційні тенденції та підходи.
По-друге – це адекватне ставлення викладачів до нас, як до студентів. Інколи студент може бути старшим за викладача. Усі педагоги розуміють, що мають справу не з «зеленими» школярами, а вже зі зрілими особистостями, які мають свої знання та власний професійний досвід.
По-третє – це дійсно важливі для мене знання (власне за цим я і вступала до НУБіП України), знання високої якості. Такі, які важко знайти в Інтернеті, оскільки вони «свіжі» та актуальні. Все чітко та структуровано (за що від мене окреме Дякую).
По-четверте – це чудове коло нових знайомств із крутезними педагогами, творчими директорами, активними викладачами та душевними вихователями.
Чи отримала я те, що шукала? Чи склався пазл у моїй свідомості? Так! Навіть більше! Окрім якісних знань, я отримала величезний заряд творчої активності та бажання і розуміння що саме необхідно змінювати на краще! Мене навчили бачити проекцію моїх сьогоднішніх справ у майбутньому!
Хочу сказати велике ДЯКУЮ нашому університету та нашій чудовій кафедрі управління та освітніх технологій! Хочу побажати вам аби ви залишались такими ж відкритими, не зашореними, не радянськими, а сучасними і молодими душею!
Побільше вам свідомих студентів! Бо саме вони, потім, впроваджуючи у практичну діяльність набуті знання і вміння, що ви їм подарували, робитимуть щасливими величезну кількість дітей! Тим самими змінюючи на краще життя у нашій чудовій країні!»
Звичайно, приємно отримувати позитивні відгуки про свою роботу, вони надають сил, енергії та натхнення для подальшої викладацької і наукової діяльності! Дуже радісно читати думки студентів, які схвально оцінюють щоденну, кропітку працю керівництва деканату, професорсько-викладацького складу кафедри, її завідувача. Все це є тим невтомним джерелом, з якого викладачі і керівники черпають власну енергію і натхнення! Але головним все ж є те, що наші студенти не помилилися у виборі свого професійного призначення, не помилилися у виборі університету, викладачі і керівники якого, намагатимуться і в своїй подальшій професійній діяльності гідно «сіяти» високе, світле й мудре на благо нашої країни.
Староста групи «Управління персоналом»
НУБіП України Наталія Овдій;
Доцент кафедри управління та освітніх технологій
НУБіП України Василь Базелюк