Перша навчальна практика магістрів-педагогів
Свою першу навчальну (ознайомчу) педагогічну практику студенти-магістранти спеціальності «Педагогіка вищої школи» проходили у НУБіП України. Позаду семестр навчання: лекції, практичні, семінари й атестації... Але чи достатньо пройти лише теоретичний курс навчання в університеті та стати висококваліфікованим фахівцем? Звичайно ж, ні. Саме тому після закінчення теоретичного курсу студентам необхідно закріпити набуті знання та перевірити їх на практиці. Отож, магістранти спеціальності «Педагогіка вищої школи» гуманітарно-педагогічного факультету, проходили практику в період із 15 до 19 лютого 2021 року. Рідний факультет в умовах, що склалися, став базою, де проходили навчальну (ознайомчу) практику і набували фахові вміння і навички. Зокрема, перша група – у деканаті гуманітарно-педагогічного факультету. Адже викладач закладу вищої освіти – людина ерудована, із знаннями методики навчання і виховання студентів.
Студенти магістратури мали можливість навчатися у декана гуманітарно-педагогічного факультету, доктора філологічних наук, професора Василя Шинкарука, досвідченого педагога і талановитого керівника, який згуртував команду професіоналів-однодумців; заступника декана, кандидата педагогічних наук, доцента Ігоря Буцика, які готові навчати молодих колег і студентів.
Ольга Видря: «Навчальна практика допомогла мені сформувати знання про структуру, принципи організації та управління закладом вищої освіти. Розвинути вміння проводити аналіз навчальних занять і виховних заходів. Упродовж тижня здобувала неоціненні знання та навички для майбутньої педагогічної діяльності. Мала змогу відвідати дистанційне заняття декана гуманітарно-педагогічного факультету, професора Василя Шинкарука з дисципліни «Латинська мова» та заступника декана, професорки Світлани Харченко. Цей досвід був для мене дуже цінним. Мала можливість творчо попрацювати над розробкою виховного заходу… Проходячи практику в деканаті, зрозуміла важливість командної роботи. Заступник декана Ігор Буцик навчив як правильно ставитися до підлеглих, відповідально до поставлених завдань, а також познайомив мене з Єдиною державною електронною базою з питань освіти…».
Студентам важливо було:
- отримати інформацію про заклад вищої освіти, його завдання і види діяльності;
- ознайомитися:
- з принципами управління, структурою закладу вищої освіти;
- з навчальною, методичною і виховною роботою;
- з нормативно-правовою і організаційно-методичною документацією;
- відвідати навчальні заняття, виховні заходи, провести їх аналіз;
- змоделювати виховні заходи;
- обговорити та підвести підсумки практики;
- обмінятися думками;
- надати пропозиції з організації і проведення практики;
- зробити висновки та оформити звіт з навчальної практики та заповнити щоденники практики.
Тиждень практики уже позаду. Наші враження важко описати словами! Слід зазначити:
Антонюк Анастасія: «Нас, студентів, зустріли на кафедрі управління та освітніх технологій дуже гостинно і привітно. Ознайомили з історією закладу, його структурою та кадровим потенціалом. Нам одразу дали зрозуміти, що ми можемо отримати відповідь на будь-яке наше запитання чи просто прийти за порадою».
Ірина Білик: «Мені вдалося: реалізувати всі намічені цілі і задачі, набути безцінного практичного досвіду; поглибити свої знання в педагогіці; сформувати уміння з організації продуктивної взаємодії (встановлення особистісних контактів, навички співпраці, діалогічного спілкування і т.і.); уміння грамотно аналізувати (з психологічної, педагогічної і методичної точок зору) заняття і виховні заходи, що проводяться викладачами. Навчальна практика дала мені змогу оволодіти практичними вміннями та навичками роботи викладача ЗВО. У цілому, я оцінюю свою практику як успішну. План педагогічної практики виконаний повністю. Сьогодні мої одногрупники можуть із упевненістю сказати, що ми здобули неоціненний практичний педагогічний досвід. Дякуємо всім викладачам, що «мають у глибині серця корінь любові! З того кореня виростуть тільки добрі справи! (Святий Августин)».
Ангеліна Крайнюкова: «Під час проходження практики ми відвідали навчальні заняття в університеті (під керівництвом викладачів кафедри), проаналізували їх за орієнтовною схемою; ознайомилися із структурою, діяльністю НУБіП України та основними завданнями його підрозділів; роботою деканату та кафедр гуманітарно-педагогічного факультету».
Марина Монтач: «Моя підгрупа проходила практику на кафедрі управління та освітніх технологій. Відвідали заняття Тамари Ковальчук на тему: «Розвиток та формування особистості» та Василя Базелюка на тему: «Система вищої освіти в Україні». Заняття були проведені на високому рівні, викладачі володіють педагогічною майстерністю і легко знаходять підхід до студентів. Знайомство з творчими, працьовитими, професійно-компетентними викладачами допомогло розвивати наші дослідницькі здібності, здібності до нестандартної інтерпретації педагогічного процесу. Нам дали можливість проявляти самостійність, ініціативність, а також кожен з нас написав творчу роботу».
Віта Сокальська: «Викладачі доступно і зрозуміло пояснювали матеріал за темами, що розглядалися. Їх мова професійно-грамотна, чітка і зрозуміла. Заняття побудовані з урахуванням принципів науковості, доступності, демократичності, системності, наступності та у логічній послідовності. У ході занять були застосовані усі необхідні принципи та методи навчання. Зі сторони студентів виявлялася зацікавленість та гарні відповіді, що свідчить про взаєморозуміння викладачів зі студентами. Все пройшло на високому рівні. Дуже дякую за такі змістовні та глибокі практичні навички для мене як для майбутнього фахівця".
Дякуємо деканові гуманітарно-педагогічного факультету, доктору філологічних наук, професору Василю Шинкаруку, завідувачам кафедр за створені педагогічні умови, підтримку і сприяння у проведенні навчальної (ознайомчої) педагогічної практики магістрантів. Дякуємо НПП кафедри управління та освітніх технологій на чолі з професором Сергієм Кубіцьким за безцінні практичні навички та здобутий досвід, що ми отримали. Доземний уклін НПП кафедри педагогіки на чолі з доктором педагогічних наук Русланом Сопівником за здобутий педагогічний досвід.
Павло Андрусик: «Кафедра педагогіки відкрила свої обійми для моїх одногрупників. Ми разом з асистентом Надією Дірою вирішували складні педагогічні задачі. Надовго запам’ятається всім нам цей тиждень плідної праці, що згуртував нас ще більше. З роси і води Вам, дорогі наші викладачі гуманітарно-педагогічного факультету за науку, гарне ставлення, Ваш час і терпіння!»
Ірина Білик,
староста студентської групи магістратури 1-ого року навчання
спеціальності «Педагогіка вищої школи» гуманітарно-педагогічного факультету,
Тамара Ковальчук,
доцентка кафедри управління та освітніх технологій,
керівник навчальної (ознайомчої) педагогічної практики