Доцент Віта Строкаль про переваги дистанційного навчання!

April 2, 2020
Факультет захисту рослин, біотехнологій та екології


Опанування та використання сучасних інформаційних технологій є необхідністю для виконання умов дистанційного навчання. Перехід на дистанційне навчання спонукає викладачів та студентів знаходити можливість на інтерактивне навчання за допомогою різноманітних інформаційних платформ, мотивує всіх до самовдосконалення своїх професійних навиків в інформаційному просторі та спонукає до опанування нових інформаційних технологій.

З початку карантину, а саме з 12 березня 2020 року навчання з дисциплін «Вступ до фаху» та «ОНС: екологічна паспортизація територій» для студентів 3 і 4 курсів спеціальності «Екологія» було продовжене на платформі Elearn (запропонована НУБіП України), де були уже заздалегідь розроблені мною (атестовані) та впроваджені у освітній простір навчальні електронні курси. Платформа Elearn є надзвичайно зручним інструментом у реалізації дистанційного навчання, оскільки дозволяє своєчасно проконтролювати опанування студентами лекційного матеріалу та виконання практичних й самостійних робіт.

Протягом цих трьох тижнів студенти з обох дисциплін намагалися якомога ефективніше опанувати всі можливості платформи Elearn та долучитися до сумісних лекційних та практичних занять. Вони, через дану платформу активно відсилали (і продовжують) роботи на оцінювання, йшла постійна переписка через мобільний телефон та електронну пошту щодо питань, які виникали у студентів з тієї чи іншої практичної (також самостійної) роботи. Згодом, мені, як викладачу навчальних дисциплін, стало зрозумілим що студентам не вистачає «живого» спілкування, де я можу пояснити та обгрунтувати всі питання чи завдання які наведені у роботах, пояснити їм алгоритм їх виконання.

З цією метою, почала опановувати нову для мене інформаційну платформу – платформу ZOOM, яка дозволяє проводити он-лайн зустрічі та конференції з великою кількістю учасників, автоматично відображувати під час спілкування презентаційний матеріал (лекції, практичні роботи, індивідуальні тренінги) та відео-фільми. Дана платформа є зручним інформаційним інструментом у реалізації он-лайн лекцій та в «живому» спілкуванні між викладчем та студентом.

Тому 1 квітня 2020 року (за розкладом занять) була організована он-лайн зустріч зі студентами 3 курсу спеціальності «Екологія». Зокрема на ній були висвітлені та поясненні не лише ті питання, які стосувалися виконання роботи, а й були розглянуті основні аспекти організації навчального процесу, оскільки це дуже хвилює студентів. Вважаю, що такі зустрічі є надзвичайно необхідними для студентів, оскільки під час їх проведення, студенти мають змогу висловити свою власну точку зору, обгрунтувати ті проблеми які виникли зараз у його повсягденному житті, а ми, як викладачі, будемо спонукати студентів до самоорганізації під час періоду карантину та заохочувати їх до самовдосконалення професійних навиків, і безперечно підтримувати їх у цей складний час.

Підсумовуючи результати дистанційного навчання з дисципліни «ОНС: екологічна паспортизація територій та підприємств»  для студентів 4 курсу спеціальності «Екологія» можна сказати що робочу програму дисципліни витримуємо повністю, своєчасно та злагоджено відбувається оцінювання практичних робіт. Оскільки це студенти 4 курсу, відповідно до робочого плану, 80% їх повністю закрили перший модуль та перейшли до обговорення лекційного матеріалу другого модуля. Відповідно до розкладу:

- лекційне заняття 12.03.2020 р. проходило через відео-зв’язок Skype, обговорювали лекцію №4. «Екологічна паспортизація водних об’єктів», відбувався перегляд відео-фільмів: каналізаційні очисні споруди - https://www.youtube.com/watch?v=7asgqImFH3Q; гідрологічні особливості річки – (на прикладі р. Тишківка) - https://www.slideshare.net/lazursk/ss-32925361

- практичне заняття 18.03.2020 р. відбувалося через платформу ЕНК, під час якого обговорювали завдання практичної робота № 3. «Екологічна паспортизація водних ресурсів» та студенти проходили завдання «урок».

- лекційне заняття 20.03.2020 р. проходило через ЕНК під час якого були висвітлені питання лекції №5 «Екологічна паспортизація промислових та сільськогосподарських угідь», після цього студентам була пропозиція переглянути відео-фільм: очистка промислових вод на підприємствах - https://www.youtube.com/watch?v=x8_bNqPeIJs. Також були поставленні завдання щодо самостійного виконання самостійних робіт з даної дисципліни (https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=534).

- практичне заняття 25.03.2020 р. почали з перевірки засвоєння лекційного матеріалу студентами через завдання «урок», пояснення щодо виконання самостійних робіт №1-2 по першому модулю. Також студенти складали тестові завдання з першого модуля через систему «elearn».

- лекційне заняття 27.03.2020 р. почали опановувати нову тему «Екологічна паспортизація ПНО», яка охоплює 4 години тому буде продовдено вивчення ї 3.04.2020 р.

- практичне заняття 01.04.2020 р. почали з обговорення попереднії тем, продовжили з пояснення практичної роботи № 5 Екологічна паспортизація ПНО, дане заняття проходило через платформу Zoom. Було поставлено завдання студентам, що вони повинні до 10 квітня відправити на оцінювання (через платформу Elearn) практичні роботи №4-5.

Відповідно до робочої програми з дисципліни «Вступ до фаху» для студентів 3 курсу з спеціальності «Екологія» та розкладу занять за період дистанційного навчання було проведено три лекційних заняття, зокрема на теми «Основні поняття екології та екологічні закони» (18.03.2020 р.) та «Екосистемологія як наука» (25.03.2020 р.), «Освітній простір у навчальному процесі» (01.04.2020 р.). Викладення лекційного матеріалу з даної дисципліни забезпечує професор кафедри екології агросфери та екологічного контролю Наталія Макаренко. Також, під час карантину, було проведено два практичних заняття, які забезпечені безпосередньо мною: 18.03.2020 р. - практична робота на тему «Основні терміни та поняття в екології та природокористування», самостійна робота на тему «Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи»; 01.04.2020 р. - он-лайн зустріч через платформу Zoom для проведення практичної роботи на тему «Вивчення екологічних факторів у системі організм-середовище», оцінювання самостійних робіт 1-2, що входять у перший модуль. Для проведення цих занять були використані такі інформаційні платформи як «Elearn» - https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=1988, та Skype, Zoom. Протягом занять студентам були розіслані URL адреса для перегляду ключових відео-фільмів з даної тематики (основні закони екології та їх застосування (https://www.youtube.com/watch?v=yRKhAnZhpJg); «трофічні зв’язки в біоценозі (https://www.youtube.com/watch?v=bRbORKEK7yI); екосистема і біоценоз (https://www.youtube.com/watch?v=gKncIk_UJ8M).

Надалі продовжуємо дистанційне навчання з дисциплін «Вступ до фаху» та «ОНС: екологічна паспортизація територій» через платформи ZOOM, Elearn, Skype. Вважаю, що цих платформ достатньо для повного опанування студентом лекційного та практичного матеріалу, а також набуття відповідних професійних навиків та умінь з даної дисципліни. Також дистанційне навчання спонукає студентів до більшої самоорганізації в реаліях сьогодення.

 

 

 

 

 

 

Віта Строкаль

доцент кафедри екології агросфери

та екологічного контролю

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook