Педагогіку обрали невипадково
Залюбованими у педагогіку є не тільки науково-педагогічні працівники кафедри управління та освітніх технологій, її завідувач професор Сергій Кубіцький, декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Шинкарук та його заступники, а й кожен магістр освітньої програми «Управління навчальним закладом», що переступає поріг нашої кафедри та освітньої програми «Педагогіка вищої школи», що проходить в нас практику тощо.
Толерантність, повага до особистості студента, розуміння всіх насущних життєвих проблем, емпатія лежать в основі взаємостосунків. Нас радує маленький успіх кожного і великі досягнення, про які варто говорити.
На кафедрі управління та освітніх технологій з 3 до 7 лютого 2020 р. проводилася навчальна ознайомча педагогічна практика студентів-магістрантів. Навчальна ознайомча педагогічна практика є нормативною складовою підготовки фахівців галузі знань 01 «Освіта», спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» освітньої програми «Педагогіка вищої школи» як майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Її мета – сформувати у студентів знання про структуру, принципи організації та управління закладом вищої освіти, вміння проводити аналіз навчальних занять і виховних заходів, навчити їх застосовувати ці знання і вміння у майбутній педагогічній діяльності.
Навчальна ознайомча педагогічна практика проводилася на основі розробленої робочої програми навчальної практики, розглянутої та ухваленої на засіданні кафедри управління та освітніх технологій Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Навчальною ознайомчою практикою передбачено проходження студентами навчальних занять у закладах вищої освіти різних рівнів акредитації під керівництвом викладачів кафедри.
Під час практики студенти відвідували навчальні заняття, аналізували їх за орієнтовною схемою; ознайомлювалися із структурою діяльності НУБіП України та основними завданнями його підрозділів; роботою деканату та кафедр гуманітарно-педагогічного факультету.
Загальна тривалість навчальної практики 5 календарних днів (30 годин).
Метою навчальної практики є: ознайомлення студентів з структурою ЗВО, матеріально-технічною базою, організаційною та методичною роботою; з видами і формами навчально-виховної роботи наставника; формування умінь аналізу проведених викладачами занять.
Завданнями навчальної практики були формування у студентів знань та вмінь шляхом:
- отримання інформації від декана, завідувачів кафедр, заступників декана, викладачів кафедр про ЗВО, його завдання і види діяльності;
- ознайомлення з принципами управління, структурою закладу вищої освіти, навчально-виховною і методичною роботою;
- відвідування навчальних занять та проведення їх аналізу;
- аналіз виховної роботи наставника студентської групи;
- підведення підсумків та оформлення звіту навчальної практики.
Керівник практики професор Сергій Кубіцький висловлює щиру подяку творчому колективові гуманітарно-педагогічного факультету (НПП деканату, кафедри управління та освітніх технологій, педагогіки, соціальної роботи та реабілітації за надану можливість успішного проходження навчальної ознайомчої практики майбутнім викладачам вищої школи – невдовзі випускникам НУБіП України.
Студенти розпочали своє практичне пізнання професії під мудрим керівництвом свого викладача – професора Сергія Кубіцького, декана гуманітарно-педагогічного факультету професора Василя Шинкарука та НПП факультету. Прийшовши на практику, вони знали, куди йдуть, що їм потрібно робити, які цілі ставить їхня практика.
Підковані теоретично, студенти-магістранти Зозулевич Вікторія, Тонха Тетяна, Марченко Анна, Гармата Мирослава, Денисюк Вікторія та ін. сумлінно виконували завдання практики. Період практики протікав цікаво і невпинно. Це були спільні відвідування занять професорки Ніни Журавської, доцентки Тамари Ковальчук, професора Сергія Кубіцького, задушевні бесіди, в ході яких кожен майбутній фахівець зумів проявити себе з найкращої сторони. Читаючи анкети студентів, відмічаємо, що кожен з них невипадково прийшов у майбутню професію. На запитання «Чому Ви обрали саме цю професію?», - майже всі відповіли, що люблять працювати з дітьми, молоддю та з дорослими людьми.
Навчальна ознайомча педагогічна практика сприяла формуванню у студентів певних практичних вмінь ведення педагогічної діяльності, основ її комунікативної культури, допомогла переконатися, що професія вибрана ними невипадково і безпомилково. Наш факультет і кафедра управління та освітніх технологій пишаються своїми талановитими студентами. Ми дуже раді, що до нас приходять саме такі активні особистості. Педагогіка для багатьох – це мистецтво і життя, бо не тільки відображає життя, а й сама є життям. А ще вона виховує, вчить культури поведінки. Педагогіка – це емоційна насолода. Вона розвиває почуття міри, толерантності, ґречності, шляхетності, високу культуру, виробляє повагу до людей творчої праці та особистості.
Аналізуючи результати практики, слід відмітити її двохсторонню результативність. Педагоги факультету, спілкуючись зі студентами, також вчилися бути відкритішими, чуйнішими, щирішими, мудрішими! І результати анкетування слухали з гордістю, бо студенти писали, що їм сподобався дружній педагогічний колектив гуманітарно-педагогічного факультету!
«Навчаймо один одного і будемо багаті!», – говорив Сократ.
Тамара Ковальчук,
доцент кафедри управління та освітніх технологій