Гуманітарії провели розширене засідання вченої ради: аналізуємо здобутки та працюємо на перспективу
29 серпня, напередодні нового навчального року, на гуманітарно-педагогічному факультеті відбулося розширене засідання вченої ради, в якому взяли участь представник ректорату, начальник відділу регіонального розвитку, дистанційної освіти та заочного навчання Олег Єресько, члени вченої ради та науково-педагогічні працівники факультету.
На порядку денному – обговорення результатів діяльності науково-педагогічного колективу факультету в 2018/2019 навчальному році та завдань на новий 2019/2020 навчальний рік. У фокусі уваги – аналіз здобутків і перспектив роботи.
У своїй доповіді декан Василь Шинкарук зауважив, що минулий навчальний рік був для факультету результативним, колектив плідно працював щодо розвитку всіх ліцензованих спеціальностей. Започатковано 3 нові освітньо-професійні програми підготовки магістрів: «Управління персоналом» спеціальності «Менеджмент», «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» спеціальності «Освітні, педагогічні науки», «Соціально-психологічна реабілітація» спеціальності «Соціальна робота» та освітні англомовні програми для бакалаврів спеціальностей «Філологія», «Психологія», «Міжнародні відносини» і магістрів спеціальності «Філологія (переклад включно)». Успішно пройдено акредитацію освітніх програм «Англійська мова та друга іноземна мова», «Німецька мова та друга іноземна мова» спеціальності «Філологія» та «Управління навчальним закладом» спеціальності «Менеджмент».
Колектив факультету зосередив особливу увагу на викладанні іноземних мов: створено Центр полоністики та Центр франкофонної освіти і культури; навчальні курси з вивчення іноземних мов реорганізовано в Центр вивчення іноземних мов. Вивчення іноземних мов і надалі залишається в пріоритетах роботи факультету. Іншим важливим завданням на новий навчальний рік є відкриття міжкафедральних лабораторій на базі закладів освіти, що входять до структури університету.
Аналізуючи результати діяльності факультету, Василь Шинкарук закцентував, що складовою якості освіти є якість кадрового складу науково-педагогічних працівників, 75% з яких мають наукові ступені та вчені звання. 7 кафедр забезпечені викладачами з науковими ступенями стовідсотково, решта – провадить систематичну роботу щодо поліпшення якісного складу науково-педагогічних працівників. У новий навчальний рік факультет входить із кадровими змінами, спрямованими на поліпшення якості надання освітніх послуг професорсько-викладацьким складом.
Якість освітніх послуг впливає й на кількісні показники контингенту студентів. Третій рік поспіль простежується стала тенденція до збільшення кількості студентів, які навчаються на факультеті. Сьогодні ця цифра дорівнює 1397 (що на 263 більше, ніж минулого року і вдвічі, ніж позаминулого).
Очільник факультету ознайомив колектив із результатами вступної кампанії, яка загалом пройшла успішно завдяки продуманій профорієнтаційній роботі всіх кафедр, а дві спеціальності факультету «Журналістика» та «Міжнародні відносини» увійшли цього року до десятки найпопулярніших в університеті. Пошуки нових форм і методів профорієнтаційної роботи залишаються одним із пріоритетних завдань на новий навчальних рік.
Василь Дмитрович зауважив, що студенти-гуманітарії мають можливість проходити безкоштовне стажування та навчатися за програмою подвійних дипломів в університетах Польщі, Китаю, Німеччини. Цього року дипломи європейського зразка вже отримали перші випускники спеціальності «Соціальна робота» і «Філологія», які навчалися за програмою подвійних дипломів у Поморській академії в Слупську (Польща).
Традицією на факультеті стало проведення науково-практичних конференцій і науково-методичних семінарів. У минулому навчальному році відбулося 5 міжнародних науково-практичних конференцій та 14 наукових семінарів.
Девіз факультету «Primus inter pares – Перший серед рівних» спонукає всіх членів колективу до розвитку, вчить прагнути до перемоги, про що свідчать численні призові місця наших студентів на всеукраїнських студентських олімпіадах, інтелектуальних та мистецьких конкурсах (гран-прі на «Голосіївській весні», перше місце на «Пісенних баталіях»), спортивних змаганнях.
Підбиваючи підсумки, декан зауважив, що проведена у 2018/2019 навчальному році робота є заслугою всього колективу – як студентського, так і професорсько-викладацького. Проте колектив не має зупинятися на досягнутому.
За словами Василя Шинкарука, ми «маємо змінювати і змінюватися, щоб розвивався факультет». Декан окреслив пріоритетні напрями розвитку факультету та завдання на новий навчальний рік. Зокрема, в освітній діяльності: підвищення якості освітніх послуг, удосконалення змісту освіти, створення англомовних магістерських програм, розширення баз виробничих практик, залучення іноземних професорів до викладання в університеті в рамках програм мобільності, створення електронних навчальних курсів українською та іноземними мовами;
у науковій діяльності: забезпечення активної участі у проектах академічної мобільності, участь у наукових конкурсах та грантах, сприяння організації і проведенню конференцій, семінарів, збільшення публікацій у Scopus, Web of Science, створення міжкафедральних лабораторій;
у сфері міжнародної діяльності: проведення профорієнтаційної роботи щодо залучення іноземних студентів для навчання, поглиблення та розширення контактів із закордонними партнерами країн Європи, організація стажувань викладачів та студентів у закордонних університетах-партнерах, підвищення мовних кваліфікацій НПП.
В обговоренні доповіді взяли участь Іван Чиж, який відзначив велику роботу, що проводив і проводить колектив факультету під керівництвом Василя Шинкарука; про здобутки кафедр у контексті розвитку факультету розповіли Світлана Амеліна, Анжеліка Шамне, Сергій Кубіцький,Ірина Сопівник, Оксана Васюк, Олександр Севастьянов, від студентства виступив Валентин Савченко. Представник ректорату Олег Єресько високо оцінив роботу факультету, подякував деканові та всьому колективу за сумлінну працю і побажав не зупинятися на досягнутому, адже на наступний рік факультет ставить амбітні цілі та надзвичайно актуальні завдання, зокрема щодо створення міжкафедральних лабораторій, розроблення електронних навчальних курсів тощо.
На засіданні було затверджено план роботи вченої ради факультету на 2019/2020 н. р. та схвалено пропозиції щодо перейменування кафедр, зокрема кафедри соціальної роботи та інформаційних технологій в освіті на кафедру соціальної роботи та реабілітації, кафедри методики навчання та управління навчальними закладами – на кафедру освітніх технологій та управління.
Завершилося засідання урочистим врученням дипломів кандидатам наук, сертифікатів Кембриджського університету В2, а також грамот і подяк науково-педагогічним працівникам і студентам факультету.
З новим навчальним роком, шановні колеги!
Олена Балалаєва,
доцент кафедри журналістики та мовної комунікації