Факультет інформаційних технологій – курс на самовдосконалення
23 січня на факультеті за ініціативи декана Олени Глазунової відбувся навчально-науковий семінар, анонсований на підсумковій конференції трудового колективу факультету наприкінці грудня. Колективи кафедр факультету майже в повному складі долучилися до плідної роботи та обговорення. Основними питаннями, що вимагали нагального розгляду були:
- удосконалення методів та напрямів профорієнтаційної роботи;
- наукова комунікація та представлення результатів досліджень у Інтернет-просторі;
- впровадження нових форм та методів навчання студентів на основі технологій змішаного та адаптивного навчання.
Щодо пожвавлення профорієнтаційної роботи, деканом була запропонована нова стратегія рекламної компанії в соціальних мережах, яка вже активно розпочалася з реклами у мережі двох подій – «Підготовчі курси НУБіП України» та «Відкриття школи спортивного програмування». Обговорені організаційні моменти започаткування роботи постійно діючої очно-дистанційної школи спортивного програмування, відкриття якої заплановане на 30 січня. На виконання розпорядження декана, кожен НПП зобов’язався протягом лютого-квітня 2019 року провести на базі факультету, шкіл, коледжів, ліцеїв щонайменше по одному цікавому профорієнтаційному заходу у форматі тренінгу, майстер класу, воркшопу, змагання з метою формування бази потенційних наших вступників. Переконані, що таке поєднання активності призведе до бажаних результатів цьогорічної приймальної компанії.
З метою поліпшення якості навчального процесу та зацікавленості студентів викладачам факультету було запропоновано запровадити технології змішаного навчання, а саме запровадити змішування форм та методів навчання (більш широко використовувати групові завдання, роботу в малих групах, індивідуальну та групову он-лайн роботу студентів), привести зміст практичних завдань з курсів до формату кейсів, проектів на основі практично-орієнтованих задач реальних проектів. Навчально-методичній комісії з кожної спеціальності доручено узгодити структурно-логічні схеми освітніх програм та перевірити до початку навчального семестру відповідність ЕНК поставленим задачам. Вважаємо, що ці кроки пожвавлять студентську активність, мотивацію до навчання на базі задач, наданих роботодавцями. Переконані, лише через підвищення якості лекційного контенту та запровадження нових форм і методів навчання з використанням ІТ-технологій, можлива підготовка якісних фахівців, конкурентоспроможних на ринку праці.
Наукова комунікація та співпраця є актуальним питанням особливо для ІТ-фахівців, які займаються прикладними аспектами застосування ІТ для вирішення завдань різних галузей. Одним з варіантів для поширення інформації про себе та власні дослідження є створення портфоліо, структура якого була розроблена завідувачем кафедри інформаційних і дистанційних технологій Оленою Кузьмінською. Таким чином, результати наукової та педагогічної активності кожного НПП факультету мають бути доступні широкому колу колег, науковців, абітурієнтів, роботодавців через різні інструменти поширення інформації, зокрема, сторінку факультету на сайті нашого університету. З цією метою декан Олена Глазунова поставила завдання розробити та презентувати свої портфоліо всім викладачам на сторінках кафедр до 1 лютого 2019 року.
Безумовно, обговорення було тривалим, жвавим, та навіть деколи, жорстким. Зрозуміло, що побороти певну інертність викладачів, а потім і студентів, можна лише спільними, сміливими та нетрадиційними кроками. Колектив факультету має намір крокувати з прискоренням і самовдосконалюватися за усіма напрямами діяльності факультету. Наступний семінар буде присвячений питанням самоосвіти викладачів, де кожний поділиться досвідом проходження курсів на платформах МВОКів, сертифікаційних центів, виробничих стажувань тощо.
Наталія Клименко,
заступник декана з навчальної роботи