Тренінг з соціальних коммунікацій по формуванню комунікативної компетентності майбутніх Соціальних працівників
Тренінг з соціальних коммунікацій по формуванню комунікативної компетентності майбутніх Соціальних працівників
12 February 2018, 8:35
м. Київ
12-13 лютого 2018 року в рамках засідання гуртка «Соціальний практик» відбулось тренінгове заняття "Тренінг з соціальних комунікацій", в якому прийняли участь студенти 1 та 4 курсу спеціальності 231 Соціальна робота кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті гуманітарно-педагогічного факуультету НУБіП України.
![](/sites/default/files/u279/20180212_104115.jpg)
Студенти із задоволенням прийняли участь у данному заході, оскільки запровонована тема є безумовно актуальною для майбутніх соціальних працівників. Це обумовлено думкою, що фахівці даної спеціальності відносяться до категорії професій людина-людина і тому більшість свого часу проводять взаємодіючи з людьми, з клієнтами, будуючи свою справу на комунікаціях.
![](/sites/default/files/u279/20180212_110135_0.jpg)
Таким чином, одним із головних інструментів професійної діяльності соціального працівника є спілкування. Саме у процесі спілкування здійснюється контакт з клієнтом, з'ясовуються проблеми та відбувається накопичення інформації, необхідної для розв'язання проблеми.
![](/sites/default/files/u279/20180212_1040190.jpg)
Одночасно у ході спілкування здійснюється цілеспрямований вплив на клієнта. Окрім того, від володіння методами спілкування часто залежить результат ділових переговорів з представниками структур влади, ділових кіл, різних закладів та організацій.
![](/sites/default/files/u279/20180212_104132.jpg)
Сьогодні 85% успіху в житті та кар’єрі будь-якого професіонала визначаються навичками комунікації: здатністю позитивно взаємодіяти з оточуючими, відвідувачами, клієнтами, покупцями. Отже, без перебільшення можна сказати, що спілкування є чи не найважливішою, а почасти й найскладнішою сферою діяльності в соціальній роботі.
![](/sites/default/files/u279/20180212_104220.jpg)
Метою заняття було - удосконалення навичок спілкування, формування позитивного напрямку мислення, формування та розвиток конфліктологічної культури, комунікативної компетентності.
![](/sites/default/files/u279/20180212_112625.jpg)
Зміст тренінгового заняття включав вправи, які допомогли формувати дружню, безконфліктну атмосферу в колективі; оволодіти техніками асертивної комунікації: «Я-повідомлення», «Активне слухання», набути вміння конструктивно сприймати та реагувати на критику; а також познайомили студентів з антистресовими експрес-техніками.
![](/sites/default/files/u279/20180212_104203.jpg)
Такого типу заняття є для майбутніх фахівців дуже цікавим досвідом, вони активно приймають участь, із захопленням пізнають внутрішній світ і висловили бажання ще не раз взяти участь у подібних заняттях. Адже маючи внутрішні ресурси, легше працювати з клієнтами, які потребують уваги та підтримки.
![](/sites/default/files/u279/20180212_112657.jpg)
Вікторова Леся Вікторівна,
завідувач кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в рсвіті
Ржевський Геннадій Миколайович,
доцент кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в освіті,
куратор групи СР17001б
Карина Каренівна Арзуманян,
керівник наукового гуртка "Соціальний практик"
асистент кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в рсвіті