ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЛІДЕРІВ АГРАРНОЇ ОСВІТИ В ПОЛІ ЗОРУ КАФЕДРИ СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ
В умовах загроз національній безпеці суспільство все більше усвідомлює гостру потребу у вихованні свідомого громадянина, фахівця, патріота. Саме тому одним із важливих напрямів діяльності вищого навчального закладу є військово-патріотичне виховання. Таке виховання ґрунтується на любові до Батьківщини, свого народу, міста, села, сім’ї, родини і є потужним мотиваційним фактором, який спонукає студентську молодь до досягнення вагомих успіхів у навчальній діяльності.
У сучасних умовах стратегічним завданням суспільства є збереження самобутньої культури, носіями якої здебільшого являються жителі сіл, зміцнення і розвиток морально-психологічного, патріотичного і інтелектуального потенціалу майбутніх фахівців в сфері сільського господарства, харчової промисловості. Саме тому особливої уваги потребують студенти – лідери аграрних вищих навчальних закладів, які в найближчому майбутньому будуть вирішувати стратегічні завдання продовольчої, екологічної та національної безпеки країни, яка залежить від їх професійності, моральних, а особливо патріотичних якостей.
Важливість означеної проблеми обумовила організацію проведення діагностичного зрізу, спрямованого на визначення рівня військово-патріотичної вихованості студентів аграрних вищих навчальних закладів. Науково-педагогічними працівниками та здобувачем кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Василем Моісеєвим було розроблено методичний інструментарій діагностики.
В рамках XІХ зльоту студентських лідерів аграрної освіти, який цьогоріч проводився на базі НУБіП України, було проведено опитування студентів – представників різних вищих аграрних навчальних закладів України. У процесі опитування діагностовано рівні військово-патріотичної вихованості сучасної молоді – лідерів аграрної освіти. У ході дослідження також з’ясовано ставлення студентської молоді аграрних ВНЗ до проблем військово-патріотичного виховання. Зокрема, респонденти висловлювали свої думки щодо: сутності патріотизму; впливу освітнього середовища вищого навчального закладу на рівень військово-патріотичного виховання; ефективності організації у ВНЗ заходів з військово-патріотичного виховання; екологічної безпеки, як складової загальної безпеки держави; залежності безпеки держави від рівня фахової підготовки студента аграрного ВНЗ та рівня його військово-патріотичної вихованості; ролі суб’єктів реалізації військово-патріотичного виховання студентів. Також студенти розмірковували над тим, чи вважають вони себе патріотами, чи готові захищати свою країну і в який спосіб.
У процесі проведення дослідження нам було важливо не тільки отримати експериментальні дані, а найважливіше – щоб кожен студент ще раз задумався над питаннями патріотизму, відповідальності, майбутнього своєї країни, ролі фахівця АПК у ньому. У наш час важливо пам’ятати слова І. Світличного : «Вітчизна – це не хтось і десь, Я – теж Вітчизна».
Здобувач кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в освіті
Моісеєв В.В.