Тренінг із «Базової домедичної допомоги при травмах різного ступеня» пройшли співробітники кафедри епізоотології, мікробіології і вірусології



Основний акцент при проведенні тренінгу був спрямований саме на оволодіння практичними навичками з надання першої домедичної допомоги.
Під час теоретичного навчання було розглянуто ряд питань:
• Юридичні аспекти надання домедичної допомоги в Україні.
• Оцінка місця події та огляд пораненого.
• Психологічний аспект надання допомоги.
• Алгоритм надання допомоги при масивній кровотечі, застосування прямого тиску.
• Накладання турнікета (джгута).
• Тампонада рани гемостатичним бинтом.
• Оцінка та відновлення прохідності дихальних шляхів, методи відкриття дихальних шляхів.
• Надання стабільного бокового положення постраждалого, оцінка стану якості дихання.
• Надання домедичної допомоги при пневмотораксі.
• Поняття та оцінка шоку. Ідентифікація потерпілого з черепно-мозковою травмою.
• Оцінка та допомога при переломах.
• Запобігання гіпотермії та евакуація пораненого.



Практична частина тренінгу полягала в цілому ряді відпрацювання отриманих навичок:
- Накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки (самодопомога).
- Накладання джгута “ОМЕГА” на верхні кінцівки.
- Накладання всіх рекомендованих турнікетів (CAT, SOFTT, TMT, SAM XT, SICH, DNIPRO, TX3, RMT).
- Тампонування рани.
- Застосування бандажу та тиснячої пов’язки при некритичних кровотечах.
- Відкриття дихальних шляхів – сидячи/нахилившись вперед.
- Відкриття дихальних шляхів – підняття підборіддя/висування щелепи.
- Стабільне бокове положення постраждалого.
- Первинний швидкий огляд поранених (базова оцінка загрози життю) та вторинний огляд.
- Накладання іммобілізаційної шини та евакуація пораненого.




На занятті було розглянуто алгоритми надання допомоги в різних ситуаціях при наявності різних критичних станів та травм (алгоритм M.A.R.C.H.). Навчання було наповнене великою кількістю практики, що була досить ефективно поєднана з теорією, що дало можливість ефективно закріпити отримані навички. Наприкінці тренінгу учасників очікував іспит – “симуляція” – сценарне відпрацювання при наявності стрес-фактору, за результатами якого було отримано відповідні сертифікати.
Максим Жуковський,
асистент кафедри епізоотології, мікробіології і вірусології