Попередній захист результатів магістерських досліджень у форматі постерних презентацій

May 25, 2025

У п’ятницю 23 травня відбувся попередній захист магістерських робіт у вигляді постерних презентацій здобувачами вищої освіти групи УНЗ-23002м. У захисті бали участь 18 здобувачів вищої освіти та науково-педагогічні працівники кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету. З вступним словом виступив завідувач кафедри професор С. Кубіцький, який зазначив, що попередній захист постерних презентацій магістерських робіт здобувачами у вигляді постерних презентацій є традиційним заходом, який передує захисту магістерських робіт, і дає можливість перевірити їх управлінську компетентність та готовність до захисту.

Він також акцентував увагу на основних причинах проведення попереднього захист постерних презентацій магістерських робіт здобувачами, а саме:

  1. Попередній захист дає змогу викладачам та науковим керівникам оцінити рівень завершеності магістерської роботи, відповідність її структури, логіки викладу, обґрунтованості висновків і практичної цінності результатів дослідження.
  2. Дозволяє виявити недоліки або слабкі сторони роботи (як наукові, так і презентаційні), що можуть бути виправлені до основного захисту.
  3. Сприяє формуванню в здобувачів умінь коротко, чітко та переконливо представляти результати свого дослідження перед фахівцями, що є важливим у професійній діяльності майбутнього керівника закладу освіти.
  4. Дає можливість отримати конструктивну критику та поради щодо змісту дослідження, методології, оформлення постера, формулювання висновків і рекомендацій.
  5. Дає можливість перевірити дотримання норм академічної етики, самостійність виконання роботи, правильне посилання на джерела тощо.
  6. Попередній захист готує здобувачів до основного публічного захисту магістерської роботи перед екзаменаційною комісією, знижуючи рівень стресу та підвищуючи впевненість у своїх силах.

Завершуючи свій виступ, професор С. Кубіцький побажав здобувачам успішного захисту,  набуття необхідного досвіду, а також демонстрації управлінської компетентності та впевненості у власних силах, якостях і знаннях. Далі, С. Кубіцький передав слово модератору доктору педагогічних наук, професору, Ірині Шуміловій, яка теж побажала здобувачам успішного попереднього захисту постерних презентацій магістерських робіт і подальших успіхів у навчанні та професійній управлінській діяльності.  

Далі, професор І. Шумілова надала слово студенту  Миколі Гришкову,  тема магістерського дослідження: «Управління навчально-методичною роботою в закладі вищої освіти», науковий керівник Гречаник Н.І. – д.п.н., професор, професор кафедри управління та освітніх технологій. 

М. Гришков, презентуючи власну постерну презентацію акцентував увагу на актуальності обраної проблеми, структурі та змісті дослідження, охарактеризував методи дослідження та отримані результати.  Він зазначив, що  актуальність теми дослідження зумовлена зростаючими вимогами до якості вищої освіти в умовах реформування освітньої системи України, інтеграції у європейський освітній простір та необхідністю підвищення конкурентоспроможності закладів вищої освіти. Навчально-методична робота є основою організації освітнього процесу, адже забезпечує його цілісність, системність і відповідність сучасним освітнім стандартам.

Управління цією сферою діяльності потребує професійного підходу, інноваційних методів та ефективного планування, що сприятиме реалізації стратегічних завдань розвитку закладу вищої освіти. В умовах цифровізації, змін у змісті освіти, автономії закладів, а також постійного оновлення освітніх програм, зростає потреба у якісному менеджменті навчально-методичної роботи.

Таким чином, дослідження особливостей та механізмів управління навчально-методичною роботою є своєчасним і суспільно значущим, оскільки від його ефективності залежить результативність освітнього процесу, академічна доброчесність, а також формування професійної управлінської компетентності здобувачів вищої освіти.

Професор І. Шумілова подякувала студенту Гришкову М. за ґрунтовне представлення власної постерної презентації магістерської роботи та відмітила широку ерудицію автора, його кругозір та професійне знання проблеми магістерського дослідження, оцінила високий рівень як магістерської роботи, так і співпраці магістранта з науковим керівником професором Н. Гречаник, подякувала обом за цікавий, змістовний науковий доробок, який буде слугувати певним зразком творчої співпраці у дослідженні актуальної наукової і практичної проблеми. Після відповідей М. Гришкова на запитання, професор Н. Гречаник, у свою чергу, подякувала студенту за плідну співпрацю та виступаючим колегам за високу оцінку їх магістерського дослідження.

Продовжуючи попередній захист постерних презентацій, професор І. Шумілова, надала слово наступному студенту - Кобишеву Дмитру, який представив постерну презентацію магістерського дослідження на тему: «Управління розвитком інформаційної культури педагогічних працівників закладу загальної середньої освіти», науковим керівником, якої також була  Н. Гречаник, д.п.н., професор, професор кафедри управління та освітніх технологій. 

Актуальність теми дослідження, зазначив Д. Кобишев, зумовлена стрімким розвитком інформаційних технологій, цифровізацією освітнього середовища та впровадженням концепції Нової української школи, що вимагає від педагогічних працівників високого рівня інформаційної культури. Сучасний вчитель має не лише володіти ІКТ-засобами, а й критично осмислювати інформацію, дотримуватись цифрової етики, створювати та використовувати цифровий контент у професійній діяльності.

Управління процесом розвитку інформаційної культури вчителів у закладі загальної середньої освіти стає важливим стратегічним напрямом, адже саме системна управлінська діяльність сприяє формуванню відповідного освітнього середовища, умов для безперервного професійного зростання педагогів, інтеграції сучасних цифрових інструментів в освітній процес.

У період викликів, пов’язаних із дистанційним і змішаним навчанням, питання формування інформаційної грамотності, медіаграмотності та культури безпечного використання цифрових ресурсів набуває особливої значущості. Це визначає необхідність дослідження управлінських механізмів, моделей і підходів до розвитку інформаційної культури педагогів як складової якісної освіти.

Таким чином, зазначив Д. Кобишев, дослідження обраної теми є актуальним, своєчасним і має практичне значення для вдосконалення управлінської діяльності в сучасному закладі загальної середньої освіти.

Професор Н. Гречаник, у своєму слові подякувала студенту за співпрацю, висока оцінила його інтелектуальні й особисті якості в роботі над обраною темою дослідження, відмітила його цілеспрямованість, наполегливість і націленість на отримання високого практичного і наукового результату.

Відповідаючи на поставлені запитання, Д. Кобишев розкрив особливості магістерського дослідження, методику дослідження стану проблеми та представив отримані результати. Дякуючи науковому керівнику, Д. Кобишев зазначив, що для нього було щастям досліджувати обрану проблему з досвідченим і знаним науковцем, доктором педагогічних наук, професором Н.І. Гречаник і що саме завдяки її глибокому розумінню проблеми дослідження, вдалося відкрити для себе, і сподіваюсь, для всіх присутніх нові сторони, на перший погляд, вже дослідженої раніше проблеми. Він від щирого серця подякував Наталії Ігорівні за людяність, чуйність, високий професіоналізм і зацікавлене ставлення до кожного студента.

Наступним виступаючим, якому надала слово модератор попереднього захисту професор І. Шумілова, був Іван Шаблій, який представив постерну презентацію на тему магістерського дослідження: «Управління закладом вищої освіти в умовах впровадження дистанційного навчання студентів», науковий керівник Базелюк В.Г. - к.п.н., доцент, доцент каф управління та освітніх технологій.   

Актуальність теми дослідження обумовлена суттєвими трансформаціями, що відбуваються в системі вищої освіти під впливом глобальних викликів, зокрема пандемії COVID-19, воєнного стану в Україні, а також стрімкого розвитку цифрових технологій. Ці фактори зумовили необхідність переходу до дистанційних та змішаних форм навчання, що, у свою чергу, поставило нові вимоги до системи управління закладами вищої освіти.

Управління закладом вищої освіти в умовах дистанційного навчання потребує перегляду організаційних підходів, впровадження цифрових інструментів управлінської діяльності, створення ефективного внутрішнього середовища для забезпечення якості освітнього процесу. Керівникам закладів важливо не лише забезпечити технічні умови для навчання, а й розвивати цифрову компетентність викладачів, забезпечувати академічну доброчесність, ефективну комунікацію та психологічну підтримку всіх учасників освітнього процесу.

Також актуальним є питання розробки і реалізації стратегій, що дозволяють адаптувати освітній процес до нових умов без втрати якості знань студентів, з урахуванням індивідуальних освітніх потреб і рівня цифрової доступності.

Таким чином, дослідження управління закладом вищої освіти в умовах дистанційного навчання є надзвичайно актуальним, оскільки дозволяє виявити ефективні моделі та механізми управлінської діяльності в нових реаліях та сприяє підвищенню стійкості і гнучкості освітніх інституцій.

Відповідаючи на запитання, І. Шаблій продемонстрував ґрунтовні знання проблеми, охарактеризував методи і результати дослідження та подякував науковому керівнику і всім викладачам кафедри за високий професіоналізм і творче ставлення до своїх професійних обов’язків. 

Професор І. Шумілова, запросила до слова студента Руслана Кульпіна, який представив постерну презентацію на тему дослідження: «Управління системою виховної роботи закладу загальної середньої освіти», науковий керівник Михнюк С.В., доктор філософії, доцент кафедри управління та освітніх технологій. 

Характеризуючи актуальність обраної теми дослідження Р. Кульпін зазначив, що актуальність теми дослідження зумовлена глибокими суспільними трансформаціями, що відбуваються в Україні, та зростаючою потребою у формуванні морально зрілої, відповідальної, патріотичної особистості. В умовах воєнного стану, інформаційної нестабільності та загроз для національної безпеки особливої значущості набуває виховна функція освіти як стратегічний напрям розвитку суспільства.

Система виховної роботи в закладі загальної середньої освіти має бути не лише ефективною, а й цілісною, науково обґрунтованою та гнучкою до сучасних викликів. Її успішне функціонування значною мірою залежить від якості управління, здатності керівництва створювати сприятливе виховне середовище, залучати педагогічний колектив, батьківську спільноту й учнів до спільної діяльності, інтегрувати національно-патріотичне, морально-етичне, екологічне та правове виховання.

Крім того, в новій редакції Державного стандарту загальної середньої освіти особливу увагу приділено ключовим компетентностям, багато з яких формуються саме через виховну діяльність. Це вимагає оновлення підходів до управління виховним процесом, впровадження сучасних методів, цифрових інструментів та міжсекторальної співпраці.

Отже, дослідження управління системою виховної роботи ЗЗСО є актуальним, оскільки спрямоване на підвищення її ефективності, посилення впливу виховного середовища на всебічний розвиток учня, а також забезпечення єдності освітньої та виховної складових у сучасному закладі освіти. 

Після відповідей на запитання всіх присутніх, спрямованих на поглиблене розуміння представленої наукової проблеми, Р. Кульпін подякував всім викладачам кафедри управління та освітніх технологій, науковому керівнику С. Михнюку, завідувачу кафедри С. Кубіцькому за поважне ставлення до студентів, за отримані безцінні знання і набутий досвід з управління та вирішення актуальної наукової проблеми.   

Модератор попереднього захисту, професор І. Шумілова, завершуючи захід повідомила, що сьогодні у ньому брали участь невелика кількість студентів, оскільки більшість з них виступала на студентській науковій конференції «Науково-педагогічні студіювання здобувачів вищої освіти з управлінської теорії і практики», яка відбулась 14 квітня цього року.  Вона зазначила, що попередній захист постерних презентацій магістерських робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, засвідчив достатній рівень наукової підготовки студентів та загальну готовність до основного етапу — публічного захисту магістерських досліджень.

У ході попереднього захисту були досягнуті такі цілі:

  1. Перевірено наукову і практичну цінність тем досліджень, відповідність тематики сучасним потребам системи управління освітою та актуальним освітнім викликам.
  2. Оцінено якість постерних презентацій за критеріями: логічність структури, візуальна привабливість, лаконічність і наочність подання матеріалу, дотримання академічних стандартів.
  3. Здійснено аналіз сформованості дослідницьких і презентаційних навичок студентів, уміння формулювати основні результати, обґрунтовувати вибір методів дослідження, подавати практичні рекомендації.
  4. Надано фахові рекомендації щодо усунення недоліків, доопрацювання теоретичних положень, уточнення висновків та удосконалення структури презентації.

Завідувач кафедри управління та освітніх технологій, професор С. Кубіцький подякував здобувачам за активну участь у цьому заході   і відмітив  такі позитивні тенденції:

  • високий рівень усвідомлення студентами практичного значення своїх досліджень;
  • активне використання сучасних освітніх і управлінських технологій;
  • уміння чітко формулювати проблемне поле дослідження.

Проблемні аспекти, які потребують додаткової уваги:

  • у деяких роботах — недостатньо обґрунтований вибір методів дослідження.
  • виявлена часткова невідповідність між темою, метою та отриманими результатами.
  • у деяких постерах недостатньо повно відображено результати дослідження (наприклад, без діаграм, прикладів або цифрових даних).

Але, загалом,  результати попереднього захисту магістерських робіт у вигляді постерних презентацій здобувачів освіти  групи УНЗ-23002м засвідчили належну організацію наукової і практичної підготовки здобувачів та високий рівень роботи наукових керівників. За результатами захисту постерних презентацій магістерських робот переважну більшість з них рекомендовано до основного захисту, з урахуванням зазначених пропозицій і побажань.

Василь Базелюк,
доцент кафедри управління та освітніх технологій

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook