Рівненський фаховий коледж НУБіП України: підсумок тижня програмування та інформаційних дисциплін «ІТ та навчання»

З 15 до 19 вересня 2025 року у ВСП «Рівненський фаховий коледж НУБіП України» відбувся тиждень циклової комісії програмування та інформаційних дисциплін, який став важливим і надихаючим заходом для студентів і викладачів. Подія була спрямована на посилення цифрової грамотності, розвиток ключових ІТ-компетентностей, ознайомлення з інноваційними технологіями та підтримку України в сучасних умовах.
Тиждень програмування та інформаційних дисциплін у ВСП «Рівненський фаховий коледж НУБіП України» розпочався 15 вересня з урочистого відкриття у рекреації другого поверху. Захід очолили голова циклової комісії Павло СТРИК та Оксана КУДЕЛЯ, які представили насичену програму тижня, що включала хакатони, воркшопи, екскурсії та нетворкінг-зустрічі, спрямовані на професійний розвиток і вдосконалення ІТ-навичок студентів.
Далі естафету перейняли студенти четвертого курсу Ольга БРИЧАК та Артем ПОПОВ, які презентували захоплюючу доповідь на тему «ІТ та навчання». Вони розповіли, як сучасні технології трансформують освітній процес, поділилися актуальними тенденціями в ІТ-сфері та окреслили перспективи для майбутніх фахівців, надихаючи аудиторію на нові звершення
Інтерактивний захід 3D-друк: від можливостей до застосувань для студентів першого курсу, був організований викладачами Юрієм НОВАКОМ, Василем КОТОМ та Василем ПАНАСЮКОМ. Юрій НОВАК розповів про новітні технології в будівництві з використанням ІТ. Обговорено застосування 3D-друку в галузях від розваг до оборони, його роль у відновленні зруйнованого житла в Україні (наприклад, будинки в Ірпені, що будуються швидше за традиційні методи). Розглянуто проект одноповерхового будинку, принципи роботи 3D-принтерів, програмне забезпечення, геометрію та візуалізацію. Студенти ознайомилися з матеріалами для 3D-друку та побачили суцільні рухомі вироби. Підсумком став друк деталей житлового будинку: фундаменту з коробкою та покрівлі.
Студенти відділення ІТ відвідали Регіональне представництво Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Рівненській області. Тетяна УКРАЇНЕЦЬ, головний спеціаліст Секретаріату Уповноваженого, розповіла про захист конституційних прав громадян, зокрема координацію повернення військовополонених і депортованих дітей (понад 1600 дітей і 5478 захисників звільнено через 68 обмінів). Особливу увагу приділили моделі «Барнахус» для безпечного опитування неповнолітніх із використанням захищених ІТ-систем із шифруванням. Микола ПИЛИПЧУК поділився досвідом моніторингу місць несвободи, де у 2024 році проведено понад 500 перевірок. Зустріч показала студентам, як ІТ допомагають у захисті прав людини, поєднуючи право та технології для вирішення суспільних завдань.
Цього ж дня стартував GameJam: Інноваційні освітні та розважальні ігри майбутнього під менторством Ореста БОЩЕНКА, спеціаліста з геймдеву, випускника відділення та керівництвом від коледжу викладачки Тетяни ЧЕРНЯК. Темою хакатону стала «Іскра» — символ ідеї, натхнення та зародження нового. Студентам відділення інформаційних технологій видано завдання створити гру на рушії Unity, забезпечуючи завершеність проєктів із чіткою умовою поразки та повним ігровим циклом. Учасникам потрібно розкрити тему через креативні рішення, використовуючи інструменти Unity Asset Store та сучасні технології, як-от ChatGPT, для генерації коду й ідей, демонструючи інноваційний підхід до розробки.
День завершився онлайн нетворкінг-зустріччю «Від мрій до успіху» з Володимиром ПРОКУРАШКОМ, Software Engineer компанії Apple (Кремнієва долина, США), організованою Юрієм НОВАКОМ та Євгенієм МАСТАЛЯРЧУКОМ. Студенти спеціальності «Кібербезпека та захист інформації» дізналися про шлях Володимира ПРОКУРАШКА до успіху, вимоги до захисту даних у Apple, розробку систем аутентифікації для iPhone та інтеграцію молодих спеціалістів у команду. Зустріч сприяла формуванню soft skills, таких як корпоративний менеджмент і ділова комунікація, а також розумінню етичних аспектів кібербезпеки в глобальних компаніях.
Другий день тижня відзначився Благодійним ярмарком під гаслом «Разом до Перемоги!» на критому спортивному майданчику коледжу, організованим Оксаною КУДЕЛЕЮ та кураторами груп. Студенти відділення інформаційних технологій підготували асортимент смаколиків, 3D-друковані вироби та інноваційну NFC-продукцію для передачі інформації на смартфони. Зібрані кошти спрямовано на потреби 110-ї та 47-ї бригад ЗСУ, що стало вагомим внеском у підтримку захисників.
Відкрите заняття «Проблеми інформаційної безпеки», проведене Сергієм НОВІЦЬКИМ для студентів першого курсу, ознайомило з кіберзагрозами, методами їх подолання та рекомендаціями Державного центру кіберзахисту. Студенти вивчали освітній серіал «Базові знання з кібергігієни» від Дія.Освіта, брали участь у конструктивному діалозі, використовуючи мультимедійну презентацію та роздаткові матеріали.
Ще одне відкрите заняття, організоване Юлією ДЕДЮХІНОЮ для студентів другого курсу спеціальності «Інженерія програмного забезпечення», було присвячене знайомству з інтегрованим середовищем розробки програм C++ та запису складних математичних виразів. Студенти навчилися реалізовувати математичні функції, будувати блок-схеми, аналізувати помилки та застосовувати знання алгебри й тригонометрії у програмуванні, розвиваючи логічне мислення та практичні навички.
Виховна година «Вплив штучного інтелекту на кіберпростір», проведена Назаром ЯНКОМ для студентів другого курсу спеціальності «Кібербезпека та захист інформації», пройшла у форматі семінару. Учасники обговорили можливості та ризики ШІ в кібербезпеці, аналізували реальні приклади, а найактивніші отримали заохочувальні призи. Захід сприяв формуванню критичного мислення та розумінню безпечного використання цифрових технологій.
Третій день розпочався з огляду навчальних посібників ІТ-спеціальностей у читальному залі Бібліотечно-інформаційного центру, організованого завідувачкою відділення ІТ Іриною ЯКИМЧУК та завідувачкою бібліотеки Людмилою БУРЯЧИНСЬКОЮ. Викладачі ознайомилися з сучасними друкованими та електронними виданнями з програмування, баз даних, комп’ютерних мереж, веброзробки та кібербезпеки, обговоривши потребу оновлення бібліотечного фонду для відповідності актуальним вимогам ІТ-ринку.
Олімпіада з комп’ютерної графіки «Україна 2050: обкладинка майбутнього», проведена викладачами Павлом СТРИКОМ та Оксаною КУДЕЛЕЮ, дозволила студентам продемонструвати навички роботи в Adobe Photoshop та Illustrator. Учасники створювали обкладинки вигаданого журналу, відображаючи бачення України 2050 року. Переможцями стали: Артем МЄЗІН (1 місце), Станіслав БОНДАР і Антоніна ОВОД (2 місце), Ольга БРИЧАК і Дмитро КУШНІРУК (3 місце). Роботи вразили креативністю, поєднуючи футуристичні образи з українською символікою.
Практичний воркшоп «Зроби сам», організований викладачами Юрієм НОВАКОМ, Сергієм КОНДЮКОМ та Євгенієм МАСТАЛЯРЧУКОМ, був присвячений діагностиці, модернізації та профілактиці систем охолодження портативних ПК. Студенти третього курсу практикували чищення вентиляційних систем, заміну термопасти та вивчали конструкції ноутбуків, здобуваючи цінні прикладні навички.
День завершився екскурсією до ІТ-компанії «Zagrava Game», організованою завідувачкою відділення ІТ Іриною ЯКИМЧУК, для студентів третього курсу, у супроводі з викладачами Людмилою ПЕТРІВСЬКОЮ та Юлією ДЕДЮХІНОЮ. Представники компанії розповіли про етапи створення ігор, сучасні технології та інструменти геймдеву. Студенти ознайомилися з роботою над сценаріями, програмуванням і дизайном, отримавши мотивацію для розвитку в ігровій індустрії.
Четвертий день тижня розпочався з відкриття сучасної навчальної лабораторії «Кіберполігон» під керівництвом викладачів Святослава НАДОЗІРНОГО та Тараса ПАВЛОВСЬКОГО. Ця інноваційна платформа стала осередком для розвитку ключових компетентностей у сфері кібербезпеки. Відкриті заняття, проведені Святославом НАДОЗІРНИМ та Тарасом ПАВЛОВСЬКИМ для студентів-випускників спеціальності «Кібербезпека та захист інформації», були присвячені побудові безпеки комп’ютерних мереж із використанням віртуалізації та аналізу вразливостей за допомогою інструментів Nmap, Wireshark і Metasploit. Студенти відпрацьовували практичні навички в реальних сценаріях, підкреслюючи етичний підхід до тестування безпеки, що є критично важливим у цифровій епосі.
Студенти другого курсу спеціальності «Кібербезпека та захист інформації», під керівництвом Вадима ЧЕРНЯКА, відвідали ТРЦ «Злата Плаза», де ознайомилися з цифровою інфраструктурою, системами відеоспостереження, кібербезпеки та інклюзивними рішеннями, що забезпечують безбар’єрне середовище.
Підбиття підсумків GameJam: Інноваційні освітні та розважальні ігри майбутнього, проведене Тетяною ЧЕРНЯК, визначило переможців. Студенти-бакалаври ОПП «Інженерія програмного забезпечення» здобули перше місце за гру, що найкраще розкрила тему «Іскра» та отримали грошовий бонус від ментора Ореста БОЩЕНКА, а групи четвертого курсу спеціальності «Інженерія програмного забезпечення» та другого курсу спеціальності «Кібербезпека та захист інформації» отримали відзнаки за креативність і технічну реалізацію. Захід підкреслив важливість інноваційного мислення та командної роботи в геймдеві.
Інтерактивна гра-батл «Хто зверху? – C++ vs Python», організована викладачами Юлією ДЕДЮХІНОЮ та Тетяною ЧЕРНЯК, об’єднала студентів третього курсу у змаганні з програмування. П’ять раундів, від впізнавання відомих програмістів до театралізованого показу термінів, розвинули не лише технічні компетентності, а й креативність, логіку та командний дух.
День завершився турніром із кіберспорту Mortal Kombat на PlayStation 4, організованим. Студенти демонстрували стратегічне мислення та швидкість реакції, створюючи атмосферу драйву й здорової конкуренції, що сприяло розвитку стресостійкості та концентрації.
Останній день тижня ЦК завершився Круглим столом «Інженерія програмного та апаратного забезпечення як основа побудови систем кіберзахисту». Захід зібрав викладачів і стейкхолдерів, зокрема Василя РОМАНЮКА (компанія MVCOM), Назара МАЛАНЧУКА (ІТ академія Uprise), Тараса ПАВЛОВСЬКОГО (компанія КТС), Дениса АНА (Senior Full Stack Web Developer), В’ячеслава БІЛЕЦЬКОГО (науково-педагогічного працівника місцевого університету) та Віталія СМАЛЯ (компанія Yael Acceptic). Обговорювалися ключові теми:
-
Використання Arduino та ШІ для прототипування смарт-пристроїв (доповідач Василь КОТ).
-
Підготовка фахівців із кібербезпеки на базі «Кіберполігону» (доповідач Святослав НАДОЗІРНИЙ).
-
Інформаційна безпека академічного середовища та антиплагіатні системи (доповідач Петро БІДА).
Дискусія торкнулася адаптації освітніх програм до вимог ІТ-ринку, розвитку компетентностей у Data Science, DevOps та AI, а також протидії кіберзагрозам. Стейкхолдери поділилися досвідом впровадження інструментів захисту даних і підкреслили важливість аналітики та АІ у сучасному бізнесі. Домовлено про співпрацю з ІТ-компаніями через стажування, практики та спільні проєкти, що сприятиме інтеграції освіти й бізнесу.
Тиждень програмування та інформаційних дисциплін став справжнім драйвером для розвитку ІТ-компетентностей і натхнення. Студенти отримали практичні навички, занурилися в інноваційні технології та долучилися до підтримки України. Викладачі, своєю чергою, показали крутий рівень організації та креативний підхід до навчання. Цей захід закладає фундамент для нових колаборацій і технологічних успіхів у сфері ІТ!