Кращі викладачі університету за версією магістрів. Ірина Кудінова: кожен фахівець повинен любити свою професію, тоді він стане кращим з кращих

12 лютого 2020 року

 

 

     Доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу і консалтингу Ірина Кудінова пов’язала своє життя з НУБіП ще зі студентської лави. Тут закінчила аспірантуру, захистила кандидатську дисертацію і продовжує викладати в ННІ неперервної освіти і туризму.

  • Цьогорічні випускники визнали Вас кращим викладачем в ННІ. Чи стало це для несподіванкою?

     – Стало. І несподіванкою приємною, оскільки більшість магістрів освітньої програми «Дорадництво» вже є дипломованими фахівцями у певній галузі і прослухали лекції не одного висококваліфікованого викладача. Дякую всім за довіру до мене. Це буде мене стимулювати в подальшій роботі.

  • Назвіть студентів, які є кращими на Вашу думку.

    – Тут не можна виділити одного студента. Всі вони для мене яскраві особистості, і в кожного я також навчаюся, запозичуючи щось нове. А як для викладача, то найкращі студенти – працелюбні, наполегливі, здатні критично мислити, креативні, комунікабельні, відкриті, цілеспрямовані, ті, які мають власну точку зору та обґрунтовують її. Хочу відзначити студентів, які під моїм керівництвом брали участь у конкурсах студентських наукових робіт та стали їх призерами. Це Ірина Дранко – призер II етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Туризм»Ольга Нестеренко – призер Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Управління у сфері економічної конкуренції»Микола Водніцький – призер II етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Управління спортивно-оздоровчою діяльністю»Яна Лукіянчук – призер II етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Економіка сільського господарства та АПК» та інші.

  • Кого з викладачів Вашої студентської пори назвали б кращим і чому?

     – Усі викладачі, які мене навчали, були професійними, вимогливими, коректними людьми. Мені важко виділити кращих з кращих, але я захоплювалася лекціями професора Володимира Кадієвського, який став моїм науковим керівником кандидатської дисертації та допоміг у професійному становленні.

  • Чим мотивуєте студентів до навчання? Чи достатньо для цього лише вимогливості та дисципліни?

     – На сьогоднішній день потрібно уміти зацікавити студентів своїм предметом, ставитися до своєї роботи відповідально, постійно підвищувати кваліфікацію. Викладач повинен бути харизматичним і авторитетом серед студентів. Необхідною умовою для створення у студентів мотивації вважаю можливість проявляти у навчанні розумову самостійність та ініціативність. Чим активніші використовувані методи навчання, тим легше зацікавити предметом студентів. У своїй викладацькій діяльності використовую ділові ігри, інтерактивні форми та прийоми навчання, вирішувати проблемні завдання, моделювати та імітувати реальні ситуації. Мотивую студентів до навчання не лише вимогливістю та дисципліною – інколи ставлюся до них і поблажливо, розуміючи, що студент може дещо і не знати. Намагаюся зробити все для того, аби вони з радістю відвідували мої заняття.

  • Як викладати матеріал, аби зацікавити студента ХХІ століття?

     – Це задача непроста, але дуже цікава. Для сучасних студентів характерною є необхідність наявності додаткових стимулів для здобування знань та відвідування занять в університеті. На сьогоднішній день з’являються нові методики та погляди на ту саму проблему, раціональніші підходи, технічні можливості, що допомагають швидше і доступніше пояснювати тему. Тому закономірно, що потрібно постійно розвиватися і вдосконалюватися, йти в ногу з часом, бути сучасним, тобто знати новітні тенденції того, як студенти зараз сприймають інформацію, через що і як їм краще її доносити, потрібно бути комунікабельним, знаходити спільну мову зі студентами. Потрібно не просто викладати свій предмет, а знаходити якісь «родзинки» – цікаві і корисні для сучасного студента. Крім того, в наш час потрібно мати інноваційне мислення, дослухатися до студентів. І не потрібно забувати про зворотній зв’язок між студентами і викладачами. Під час стажування у Варшавському університеті наук про життя я мала можливість вивчити стиль їхнього викладання і перейняла корисний досвід.

  • Частина студентів в своїх анкетах говорять про некомпетентність викладачів. Ваша думка?

     – Переконана, що в нашому університеті некомпетентних викладачів немає. Просто викладач не зміг знайти зі студентами спільної мови.

  • До речі, студенти говорять і про наявність певного дублювання тем в різних дисциплінах. Як, на Вашу думку, цього уникнути?

     – Дублювання звичайно трапляється, але й деякі теми взаємопов’язані. Намагаюся все ж його уникати, оновлюючи начальні програми дисциплін та обговорюючи їх на засіданнях кафедри та навчально-методичних рад.

  • Чи повинен викладач мати практичний досвід, чи достатньо лише теоретичної підготовки?

     – Викладач повинен мати і практичний досвід роботи, і теоретичну підготовку. На сьогоднішній день потрібно системно підвищувати практичну підготовку викладачів.

  • Яка Ваша думка, чи всім викладачам для забезпечення якісного освітнього процесу потрібні знання іноземної мови на рівні В2?

     – Потрібні. Знання іноземної мови на рівні В2 дає широкі можливості брати участь у міжнародних конференціях, друкувати свої наукові праці в іноземних журналах, спілкуватися з колегами з інших країн. Хоча викладачам старшого віку вже важко опановувати іноземну мову, тому рівень її знання не варто обмежувати жорсткими рамками.

  • Ваше найбільше досягнення в житті і які захоплення маєте?

     – Найбільше досягнення – це моя сім’я та робота, яку я люблю і яка надихає мене на нові наукові досягнення. У вільний час люблю вишивати, подорожувати, працювати на землі. Стараюся більше часу проводити з родиною і близькими.

Розмовляла Ірина Білоус

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook