Особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх

9 жовтня 2019 року

                                                

 viber 2019 10 10 10 07 33 
 
«Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності»
                                                                                                           ч. 2 ст. 68 Конституції України

09 жовтня 2019 року у приміщенні студентського гуртожитку №4 під керівництвом вихователя Любові Гурко було проведено інформаційно-просвітницький захід зі студентами гуртожитку за участю юрисконсульта Наталії Крамар на тему: «Проблеми булінгу в освітньому середовищі» та інспектора ювенальної превенції Бережанського відділу поліції Головного Управління Національної поліції старшого лейтенанта поліції Олександра Гайдукевича на тему «Особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх. Профілактика антисуспільної поведінки та злочинності».

Юрисконсульт довела до відома присутніх, що, на превеликий жаль, найбільш злободенними питаннями, які не втрачають своєї актуальності, станом на сьогоднішній день є: насильство, цькування учасників освітнього процесу, кібертретирування та медійна необізнаність, що призводять до психотравмуючих ситуацій, а часом – і до тяжких наслідків.

 viber 2019 10 10 10 07 18 viber 2019 10 10 10 07 27

Саме тому вкотре є необхідність обговорювати таке негативне явище, як булінг в освітньому середовищі: поняття, ознаки, відповідальність за такі діяння та, щонайважливіше, - комплекс дій із запобігання поширенню булінгу.

Із врахуванням загального занепокоєння та зважаючи на значний громадський розголос подібного роду явищ, законодавцями був ухвалений Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)", який набрав чинності 19 січня 2019 року. Закон передбачає чіткі алгоритми дій у випадку цькувань, адже до прийняття вказаних змін відповідальності за вчинення булінгу (цькування) в Україні не існувало.

До слухачів донесена процедура розгляду справ про булінг, строки і порядок розгляду, а також названо, що саме є доказами у справах про факти цькування.

Значна увага була приділена комплексу прав і обов’язків здобувачів освіти у контексті боротьби з булінгом відповідно до Закону України «Про освіту».

При цьому наголошено, що кожен має право на повагу і доброзичливе ставлення до себе. І саме тому треба пам’ятати, що ні з кого не можна знущатися — ні в реальному, ні у віртуальному світі.

Деякі речі можуть здаватися смішними та невинними, проте вони можуть завдати шкоди іншій людині і тягнуть за собою відповідальність перед законом.

Інспектор ювенальної превенції Бережанського відділу поліції старший лейтенант поліції Олександр Гайдукевич в ході доповіді та діалогу зі студентами наголосив на необхідності розважливого ставлення до свого життя, щоб у майбутньому не припускалися прикрих помилок.

 viber 2019 10 10 10 07 29 viber 2019 10 10 10 07 23

Зокрема, ним було розкрито поняття, ознаки, види правопорушень, які найчастіше мають місце у середовищі студентської молоді, наголошено на їх протиправності та суспільній шкідливості, а також висвітлено поняття адміністративної відповідальності як реакції суспільства на шкоду, заподіяну адміністративним правопорушенням, визначено види стягнень за окремі види правопорушень.

Інспектором здійснено ряд корисних посилань на законодавство – на Конституцію України, Кодекс України «Про адміністративні правопорушення», Закон України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» та на інші, а також обговорено зі студентами питання віку адміністративної відповідальності.

Особливий акцент був зроблений на невідворотності відповідальності неповнолітніх за вчинення правопорушень, пов`язаних із цькуванням однолітків, вживанням алкоголю, тютюнопалінням, порушень поведінки в громадських місцях та за скоєння інших правопорушень.

Доведено до відома слухачів, що адміністративна відповідальність відрізняється від кримінальної суспільною небезпечністю діянь та наслідками, які настали в результаті скоєння правопорушення, наведено приклади такого розмежування.

Також доповідач звернув увагу на необхідність корректної поведінки в мережі Інтернет – недопущення участі у різноманітних сумнівних групах, які щодня блокуються адміністрацією соціальних мереж за зверненнями правоохоронних органів або їх користувачів.

В ході діалогів та дискусій між доповідачами та студентами, під час яких думки частково розділились, усі присутні все ж дійшли до спільного переконання про те, що не існує поняття «невинний спостерігач», і вкрай важливо, щоб цькування не піддавалось замовчуванню учасниками освітнього процесу, що стало основною думкою, домінантою бесіди зі студентами. Адже навчальний заклад - це не тільки місце, де студентів навчають, а, насамперед, простір для їхнього повноцінного розвитку, який повинен бути осередком успішних, креативних і щасливих людей. А це можливо лише за умови створення вільного від будь-якого насильства освітнього середовища та недопущення скоєння правопорушень учасниками освітнього процесу.

Студенти отримали корисну правову інформацію та погодились з тим, що завжди необхідно думати про наслідки своїх дій, про своє майбутнє і майбутнє своїх близьких.

                                                                                                                             Любов Гурко
                                                                                                                             Наталія Крамар
  viber 2019 10 10 10 07 17
Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook