Відкрите заняття – одна із складових підвищення якості навчального процесу
Відкрите заняття – одна із складових підвищення якості навчального процесу
30 жовтня 2024, 10:02
У закладах освіти (в тому числі і в університетах) існує традиція - проводити «відкриті» заняття, що дає можливість колегам оцінити майстерність лектора, його рівень володіння матеріалом дисципліни, доступність змісту лекції для студентів, систематичність та логічну послідовність викладання матеріалу, емоційний рівень викладання, контакт з аудиторією тощо. Окрім того, такі заняття показують рівень підготовки студентів, їх активність, організованість, вміння формулювати свою думку, володіти необхідною термінологією та формують засвоєння необхідних компетентностей.
Відкрите аудиторне заняття з дисципліни «Іхтіопатологія» відбулося 28 жовтня на кафедрі аквакультури факультету тваринництва та водних біоресурсів для студентів 3 курсу спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура». Заняття було присвячене інвазійним хворобам риб, збудниками яких є паразитичні організми. В патології об’єктів вирощування, інвазії рибзаймають особливе місце, що визначається їх значним поширенням та вагомими збитками рибному господарству, особливо при вирощуванні молоді. Саме тому, згідно робочої програми вказаної дисципліни, заняття було присвячене актуальній темі: «Основи загальної паразитології. Паразити риб».
Лектор д.с.-г.н., професор Надія Іллівна Вовк на початку презентації виклала основні пункти, на яких буде зосереджений матеріал заняття, що включали базові теоретичні поняття до подальшого вивчення інвазійних хвороб риб, їх етіології, патогенезу та профілактики:
· паразитизм як співіснування організмів різної систематичної належності;
· цикли розвитку паразитів;
· локалізація паразитів та їх вплив на організм риб;
· формування паразитофауни риб та їх видова специфічність;
· показники об`єктивної оцінки паразитологічної ситуації при вирощуванні риби (екстенсивність інтенсивність інвазії ).
Заняття пройшло в активному робочому форматі, студенти прийняли участь у повторенні окремих питань вже пройденого матеріалу, що торкався місця інвазій в умовній класифікації хвороб риб, відповідали на питання лектора при викладенні нового матеріалу. Лекція супроводжувалась, оформленими кольоровим шрифтом основними положеннями теоретичного матеріалу, новими термінами та ілюстраціями, наведеними в презентації.
На відкритому аудиторному занятті були присутні викладачі кафедри аквакультури та кафедри гідробіології та іхтіології факультету тваринництва та водних біоресурсів.
В кінці заняття студенти заповнили анонімні анкети.
Доцент кафедри аквакультури,
к.с.-г.н. Ірина КОНОНЕНКО
Старший викладач кафедри аквакультури,
к.с.-г.н. Олеся ОХРІМЕНКО