Успішний виступ науковців університету на міжнародному саміті «International Conference on Science, Engineering Management and IT (SEMIT 2025)»

З 11 по 13 вересня 2025 року у Дубаї відбувся Міжнародний саміт «International Conference on Science, Engineering Management and IT (SEMIT 2025)», одним із організаторів є наш університет. Саміт зібрав понад 100 науковців і викладачів з різних країн світу — Туреччина, України, Індії, Англії та інших.
Саміт проходив у змішаному форматі та охопив ключові напрями сучасних досліджень: штучний інтелект, безпеку харчових і екологічних систем, Industry 4.0, Data Science та управління освітніми процесами.
Серед спікерів саміту — Володимир НАЗАРЕНКО, голова ради молодих вчених факультету інформаційних технологій, доцент кафедри комп’ютерних систем, мереж і кібербезпеки, який представив результати дослідження «Study of the relevance of the use of interactive simulations for teaching students of technical and technological specialties», виконаного з колегами — Оксаною ЗАЗИМКО, Ларисою КЛІХ, Ярославом РУДИКОМ та Mario FUNDERBURK. Зазначимо, що дослідження складалось із двох частин — технологічної та освітньої. За розробку інтерактивного прототипу в середовищі Unreal Engine 5 відповідали — Володимир НАЗАРЕНКО та Mario FUNDERBURK. У той час, як навчальні та матеріали лабораторних робіт, разом із опитуванням студентів провели працівники центру забезпечення якості освіти Оксана ЗАЗИМКО, Лариса КЛІХ та Ярослав РУДИК.
У дослідженні застосовано змішаний підхід для створення віртуальної служби лабораторного моделювання, адаптованої до потреб технічних та технологічних програм навчання у Національному університеті біоресурсів і природокористування України.
Процес дослідження складався з трьох ключових етапів:
-
Оцінка потреб — визначення основних освітніх викликів і запитів студентів та викладачів;
-
Розробка технологічної бази — побудова архітектури вебфреймворку;
-
Тестування впровадження — перевірка ефективності та зручності використання.
У своєму виступі Володимир Анатолійович акцентував увагу на розвитку симуляційних платформ для цифрової освіти, які поєднують: інтерактивність штучного інтелекту, імерсивні 3D-симуляції та елементи гейміфікації. Платформа базується на таких принципах:
-
Доступність — підтримка веборієнтованих і бюджетних рішень.
-
Реалістичні симуляції — точне відтворення лабораторного обладнання та процесів.
-
Інтерактивність — можливість виконання віртуальних експериментів.
-
Підтримка змішаної реальності (MR) — для розширеного досвіду навчання.
Інтеграція сучасних технологій у навчальний процес робить освіту більш захоплюючою та мотивуючою. Використання гейміфікації (бали, значки, таблиці лідерів) стимулює конкуренцію та підвищує інтерес студентів.
Дослідники продемонстрували приклади використання Unreal Engine 5 для створення віртуальних лабораторій з технічних та технологічних дисциплін, які вони викладають: біохімії, матеріалознавства та веб-дизайну. Такі симуляції забезпечують реалістичний досвід роботи з лабораторним обладнанням, дозволяють студентам проводити експерименти у безпечному середовищі та отримувати миттєвий зворотний зв’язок.
Додатково застосовуються інструменти AR та інтерактивні дошки, що дозволяють взаємодіяти з матеріалом у практичний спосіб. Завдяки миттєвому зворотному зв’язку щодо завдань та вікторин студенти можуть швидше вчитися та коригувати помилки в реальному часі.
Для забезпечення стабільної роботи передбачено гнучку та масштабовану архітектуру, яка спрощує розробку, розгортання та підтримку вебдодатків.
Результати дослідження підтвердили високу ефективність віртуальних симуляцій у формуванні практичних навичок, розвитку дослідницьких компетентностей та мотивації студентів. Разом з тим, автори відзначили такі виклики, як продуктивність у ресурсно-обмежених середовищах, інтеграція змішаної реальності та етичні питання використання AI в оцінюванні.
Подальші наукові плани команди спрямовані на розвиток персоналізованих AI-рішень, стандартизацію оцінювання віртуального навчання та інтеграцію новітніх технологій — від блокчейн-сертифікації до інтелектуальних AI-репетиторів.
Володимир НАЗАРЕНКО,
голова ради молодих вчених
факультету інформаційних технологій,
доцент кафедри комп’ютерних систем,
мереж та кібербезпеки