Навчальна практика у землевпорядників завжди цікава, пізнавальна та з високоточним геодезичним обладнанням

12 липня 2021 року
    У Google-календарях третьокурсників факультету землевпорядкування цього тижня завершується навчальна практика. Протягом чотирьох тижнів ні секунди на місці. Запускаємо круті дрони, інспектуємо землі, будуємо 3D моделі, працюємо виключно з новими технологіями та високоточним геодезичним парком. Наш керівник – доцент кафедри геодезії та картографії Олександр Шевченко завжди креативно все пояснює та повчає. Як проходила практика та які hard і soft skills ми отримали, спробуємо оповісти.

  

    Тож, практична підготовка відбувалася у кілька етапів. На першому етапі головним завданням було навчитися створювати топографо-геодезичне обґрунтування для проведення земельно-кадастрових робіт. Тут на допомогу нам прийшли сучасні GNSS-приймачі ElNav і70 та ElNav М3. Круто, коли навчився налаштовувати їх, під’єднуватися до перманентних станцій (до речі, доступ НУБіП України надається безоплатно завдяки роботодавцям і дружнім партнерам Університету ПрАТ "Систем Солюшнс"), а також визначати координати опорних точок місцевості в RTK-режимі «реального часу». Робота з високоточним геодезичним обладнанням – одне задоволення.
    Сутність наступного етапу – знімання сучасними дронами місцевості, на яку була побудована планово-висотна опорна мережа. Такою місцевиною була обрана територія базового закладу НУБіП України. Знімання виконувалось безпілотними літаючими апаратами DJI Matrice 100 та DJI Inspire 1. І черговий професйний skills – ми самостійно навчилися задавати необхідні параметри для польоту безпілотника, здійснювати маркування опорних точок місцевості та виконувати повний цикл знімання.
    Третій етап передбачав закріплення вмінь і навичок камеральної обробки результатів аерознімання. Отримані знімки місцевості опрацьовані з використанням програмного засобу Agisoft PhotoScan. Було виконано прив’язку фотознімків та шляхом автоматичного розпізнавання хмари точок створено 3D-модель місцевості і рельєфу, карту висот та ортофотоплан.

    Під час наступного етапу, за допомогою ліцензійного програмного комплексу Digitals, попередньо здійснивши прив’язку і векторизацію ортофотоплану, складено топографічний та кадастровий план, а також створено обмінний файл XML.
    Олександр Шевченко навмисно підібрав для нас реальні об’єкти знімання, через які ми щодня пересуваємося. Це майже вся територія базового закладу НУБіП України: навчальні корпуси, студентський сквер, стадіон та Алея слави. І нам дійсно цікаво було досліджувати рідні місця з висоти «пташиного польоту».
    На завершальному етапі навчальної практики, аби закріпити та удосконалити свої практичні навички, ми встановлювали (відновлювали) межі земельних ділянок в натурі (на місцевості) та закріплювали їх межовими знаками. У допомогу нам знову прийшли ГНСС-приймачі ElNav і70 та ElNav М3.

    У підсумку, програма навчальної практики була дуже насиченою, цікавою та пізнавальною. Важливо, що проведена вона на високому рівні сучасного інструментального забезпечення. Кожен з нас закріпив теоретичні знання, здобуті під час занять, та отримав нові. Приємно, що факультет землевпорядкування застосовує високоточне геодезичне обладнання і сучасні геодезичні прилади в освітньому процесі. Нам було цікаво і корисно працювати з БПЛА – DJI Matrice 100 та DJI Inspire 1, а також ГНСС-приймачами – ElNav і70 та ElNav М3, які широко використовуються у сфері геодезії та землеустрою.

Тетяна Мазуріна,
студентка 3 курсу
факультету землевпорядкування

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook