Розвиток і формування всебічно розвинутої особистості сучасної студентської молоді в умовах подолання пандемії Covid-19 та дистанційного навчання в полі зору ради з організації виховної діяльності

18 січня 2021 року
     Актуальні питання і особливості організації і проведення виховної роботи під час дистанційного навчання і перебуванні на карантині через біологічну небезпеку пандімії Covid-19 розглянуто на засіданні Ради з організації виховної діяльності 15 січня 2021 року під керівництвом голови ради проректора з навчальної і виховної діяльності академіка Кваші Сергія Миколайовича.

     У вступному слові Сергій Кваша зупинився на особливостях організації навчальної і виховної роботи в зимовому семестрі навчання і наголосив на тому, що всі в більшості заступники директорів інститутів, заступники декана з виховної роботи ефективно і якісно організували виховну роботу в умовах пандемії Covid-19 та дистанційного навчання.

 

     Звернув особливу увагу на виконання планів виховної роботи і дотримання рекомендацій Програми виховання студентів «Громадянин, Патріот, Фахівець». Звернув увагу на внесення відповідних змін в плани виховної роботи.

     С самого початку карантину і навчання в дистанційному режимі використовувались сучасні інформаційно-комунікативні технології в виховній роботі. Наставники проводили онлайн відеоекскурсії за допомогою створеного 3D туру на головній сторінці сайту університету.

     Навчально-науковий центр виховної роботи і соціального розвитку розробив і розмістив практичні рекомендації для наставників академічних груп. Було організовано надання психологічної допомоги і консультування учасників освітнього процесу в онлайн-режимі. Налагоджена тісна співпраця з Центром соціально-психологічної служби кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету університет. Більшість виховних заходів за напрямками виховної роботи проводились в онлайн-форматі.

     В той же час, ми спостерігаємо, що не всі, на жаль, інститути і факультети змогли вчасно відреагувати на зміни часу і обставини. Необхідно провести підвищення кваліфікації і навчити наставників шукати сучасні інтерактивні форми проведення різноманітних заходів, з метою залучення студентів до виховного процесу й таким чином не втратити процес всебічного формування особистості! Неможливо безумовно замінити живе спілкування, але обставини примушують нас до змін і пошуків шляхів до підвищення якості і ефективності виховання сучасної студентської молоді в умовах дистанційного навчання. Головне не втратити студентів, допомогти їм розібратися де правдива, актуальна і професійно необхідна інформація! Наш університет першим з всіх університетів завчасно був готовий до переходу на дистанційну форму навчання, бо були створені відповідні ресурси для якісного і ефективного навчання і виховання! Ми завчасно відчували, що за певних обставин ми зможемо утримати темпи і якість освітнього процесу, і запорукою цьому були наявні інформаційно-комунікативні технології.

     Рада розглянула актуальні питання організації і проведення виховної роботи в умовах дистанційного навчання, аналіз нарахування додаткових балів до стипендії, аналіз проведення виховної роботи зі студентами в інститутах та факультетах, особливості проведення онлайн-конкурсу на «Найкраща інтелектуальна група» та Міжнародного онлайн-конкурсу «Голосіївська весна», семінару підвищення кваліфікації наставників академічних груп.

     Рада розглянула аналіз нарахування додаткових балів до стипендиального рейтингу нарахування стипендії студентам за перший (зимовий) семестр навчання першокурсникам, які саме актуальні види робіт проведені студентами отримали відповідну оцінку і найнижчий чи найвищий бал. Особливу увагу звернули на участь в заходах виховного змісту, науковій, громадсько-суспільній діяльності.

     В своїй доповіді директор Навчально-наукового центру виховної роботи і соціального розвитку Геннадій Ржевський представив результати аналізу «Стану нарахування додаткових балів при формуванні рейтингу успішності до стипендії».  

     Аналізуючи отриману структуру додаткових балів ННІ/факультетів та діяльності студентів НУБіП України за ІІ семестр 2020-2021 р.р. ми бачимо, що взагалі було оцінено 3542 струденти. 2644 студента отримали мінімальні показники балів (від 0 до 4 балів) – 74,6%, в порівнянні з минулим роком таких студентів було – 54,7%, середні показники балів (від 4 до 7 балів) отримали 563 студента – 15,9%, в порівнянні з минулим роком таких студентів було – 20,7%, 335 студентів отримали високі показники (від 7 до 10 балів) – 9,5%, в порівнянні з минулим роком таких студентів було – 24,6%. 

     Так найнижчу активність проявили студенти Навчально наукового інституту неперервної освіти та туризму (95,73% - студентів), механіко-технологічного факультету (69% - студентів), гуманітарно-педагогічного факультету (67,15% - студентів), агробіологічного факультету (58,44% - студентів), економічного факультету (58,06% - студентів), факультету конструювання та дизайну (55,43% - студентів). Загальна кількість студентів, що немають жодного додаткового балу складає – 1594, це 45% відсотків від загальної вибірки студентів першого курсу, в порівнянні з минулим таких студентів було 29, 7%.

      Найвищу активність проявили студенти факультетів: харчових технологій і якості продукції АПК (17,02% - студентів), економічного (8,6% - студентів), землевпорядкування (8,2% - студентів), захисту рослин та біотехнологій (8,05% - студентів), ветеринарної медицини (7,84% - студентів), агробіологічного (7,82% - студентів). 174 студента отримали максимальні додаткові десять балів до рейтингу, це 4,91% від загальної вибірки студентів, в порівнянні з минулим роком таких студентів було – 13,55%. 

      Як підсумок можна зазначити, що введення карантину і перехід на дистанційне навчання кардинально вплинули на можливість отримання студентами додаткових балів до стипендіального рейтингу. Необхідно активізувати роботу наставників академічних груп з метою роз`яснення студентам особливостей положення про «Про правила призначення стипендів в НУБіП України» та основних положень «Переліку основних досягнень студентів у науковій, науковотехнічній діяльності, громадському житті, творчій та спортивній діяльності, що враховуються для розрахунку додаткових балів при формуванні рейтингу успішності».

      Начальник відділу виховної роботи і студентських справ Хижняк Анна представила результати аналізу виконання планів виховної роботи в базових підрозділах університету. Такий аналіз був проведений за пропозицією проректора з навчальної і виховної роботи Кваші Сергія Миколайовича.

      Заступники директорів інститутів/деканів факультету з виховної роботи прозвітували про особливості виконання планів виховної роботи за перший (зимовий) семестр навчання в умовах карантину і дистанційного навчання. Були обговорені проблемні питання особливостей організації і проведення традиційних виховних заходів і стан виконання програми виховання студентів «Громадянин, патріот, Фахівець». Кожний учасник засідання мав можливість долучитися до обговорення проблемних актуальних питань і запропонувати власні пропозиції щодо покращення організації і проведення виховної роботи в умовах дистанційного навчання, під час подолання наслідків пандемії Covid-19.

 

     Актуальне питання яке було піднято під час проведення соціологічного опитування студентів першого курсу стало об`єктом обговорення на Раді з організації виховної діяльності, а саме, підготовка і проведення загально університетських конкурсів «Найкраща інтелектуальна група» і конкурсу «Голосіївська весна». Положення про проведення представила начальник відділу виховної роботи і студентських справ Хижняк Анна

      Особливості організації і проведення Міжнародного музикального конкурсу «Голосіївська весна» представила завідувач кафедри культурології Майданюк Ірина. Члени ради підтримали і затвердили Положення про проведення конкурсів.

     В різному директор ННЦ ВР і СР Геннадій Ржевський запропонував обговорити питання стосовно проведення Семінару підвищення кваліфікації наставників академічних груп в онлайн-форматі. Стосовно особливостей його проведення ввиступив завідувач кафедри педагогіки Сопівник Руслан. Рада підтримала пропозиції щодо проведення семінару.

     На завершенні засідання ради академік Сергій Кваша подякував особисто завідувачу кафедри культурології Ірині Майданюк за відродження і впровадження в виховну роботу традицій Українського народу. Наголосив на необхідності продовження цих традицій в кожному базовому підрозділі університету. Це нагальне питання національно-патріотичного виховання сучасної студентської молоді, залучення ії в активне громадське і суспільне, етно-культурне життя нашого славетного унівесритету. Також відмітив високий рівень володіння і використання інформаційно-комунікативних технологій Навчально-науковим центром виховної роботи і соціального розвитку.

     Побажав всім плідної наполегливої праці заради процвітання і створення позитивного іміджу нашого славетного університету!

 

Геннадій Ржевський,
директор ННЦ виховної роботи
і соціального розвитку

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook