Час викликів – це час нових можливостей
Робота викладача-філолога в умовах дистанційного навчання вимагає особливої концентрації та наявності просунутих педагогічних навичок та особистих людських якостей. Перш за все йдеться про вміння швидко перемикати увагу між кількома завданнями та налаштовувати ефективну комунікацію з різними потоками, спеціальностями та групами студентів, при цьому перебуваючи вдома. Останній момент є особливо актуальним, адже більшість педагогічних працівників українських вищих навчальних закладів не звикли працювати дистанційно та зіштовхнулися з цією необхідністю лише в умовах пандемії коронавірусної інфекції.
Слід розглянути декілька вмінь, які демонструють готовність педагога до прийняття зимової сесії.
У першу чергу, викладач повинен розробити електронний курс навчальної дисципліни, яку він викладає. Це допоможе як йому самому, так і студентам систематизувати робочий процес, поліпшити здачу та перевірку домашніх завдань.
По-друге, під час карантинного періоду викладач має пристосуватися до нового формату проведення пар, що відбуваються виключно у режимі онлайн за допомогою програм для організації відеоконференцій. Це викликає низку технологічних та психологічних незручностей. Людям, які не звикли користуватися сучасними засобами зв’язку доводиться вчитися від початку. Інша проблема – відсутність безпосередньої комунікації «викладач-студент». Не всі студенти вчасно реагують на прохання долучатися до роботи та зауваження викладача. Значно знижується й відсоток відвідуваності занять.
Трете, про що слід пам’ятати викладачеві, це необхідність власноруч організовувати процес навчання та стежити за тим, як проходять пари в дистанційному режимі. Від цього значною мірою залежить те, яким чином відбувається викладення учбової програми та її засвоєння студентами вищого навчального закладу.
Четверте правило, яке поліпшить роботу науково-педагогічного працівника під час карантинного періоду – необхідність слідкувати за власним фізичним та психологічним здоров’ям. Кожен викладач має відволікатись від роботи: навіть натхненна і плідна праця не є причиною нехтувати особистими потребами та увагою своїх рідних та близьких. Варто пам’ятати про те, що саме якісний відпочинок, вміння піклуватися про себе та увага небайдужих людей є головним джерелом натхнення та наснаги.
В 2020-му навчальному році всі викладачі кафедри англійської філології виявили майстерність та без особливих труднощів здійснили перехід із денної форми навчання на дистанційну. Запорукою цього стала наявність якісно розроблених методичних навчальних програм та електронних комплексів, а також неабиякий викладацький досвід значної частини науково-педагогічних працівників кафедри.
Наразі в університеті триває зимова сесія, та попри складну епідеміологічну ситуацію в нашій країні та особливий режим роботи нашого навчального закладу, процес здачі екзаменів та заліків в НУБіП відбувається організовано та безпроблемно. Можемо із впевненістю констатувати, що така якість роботи – результат згуртованої та натхненної праці команди справжніх професіоналів!
Антон Фоменко,
доцент кафедри англійської філології