Асоціація "Агроосвіта" схвалила Стратегію розвитку агропромислового комплексу, обговорила актуальні проблеми освіти та підтримала т.в.о. міністра

1 грудня 2020 року
     На базі університету за участі т.в.о. міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета та першого заступника Комітету Верховної Ради освіти, науки та інновацій Олександра Лукашева пройшло засідання президії Асоціації працівників вищих аграрних закладів освіти «Агроосвіта», присвячене актуальним проблемам їхнього функціонування. У його роботі для обговорення шляхів розвитку, спільних ідей в нинішній кризовий період взяли керівники провідних вищих навчальних закладів багатьох регіонів України.

 

  

     Ректор Станіслав Ніколаєнко запропонував обговорити наболілі питання функціонування аграрних навчальних закладів, коротко представив поточну роботу «Агроосвіти» за останній рік. Ректор НУБіП першим означив земельне питання, недопущення обезземелення навчальних закладів. Завдяки спільним зусиллям, сьогодні з ВНЗ не стягується податок на землю. Другою він назвав функціонування закону «Про фахову передвищу освіту», який Президент України підписав одним із перших. Далі – введення ЗНО для всіх випускників коледжів, що руйнує ступеневу освіту, змушує педколективи скорочувати професійну підготовку, перенесення обов’язковості складання ЄВІ з іноземних мов для вступу в магістратуру хоча б на два роки, фінансова автономія, проведення закупівель, тендерні процедури, особливо для навчально-дослідних господарств, можливість отримати кредити, участь в державних цільових програмах.

  

     Звичайно проблем є набагато більше. Голова Асоціації виокремив деякі світоглядні аспекти. Яка взагалі мета і ціль існування університету чи коледжу?! До останнього часу проголошувалось три цілі – якість освітнього процесу, інтеграція в Європейський освітній простір та побудова громадянського суспільства. Ці цілі є невизначальними і дещо хибними! Якість задля інтеграції в Європу, іноземна мова заради інтеграції… Хіба це головне? А де ж національна економіка, соціальне благополуччя держави, сім’ї, студента?
     На наш погляд – мусить бути так: держава виробляє Стратегію розвитку, на її основі заклади освіти розвивають свою стратегію… В її основі – інтереси України, безпека країни, кожного українця, а інтеграція, хоч і обов’язкова, – це лише засіб здобуття намічених цілей, вектор розвитку.
     Один з позитивних прикладів реалізації цілей – той же успішний проєкт «Агрокебети», започаткований НУБіП та Клубом аграрного бізнесу і нині поширений на чотири регіони, до якого долучилися вже п’ять університетів.

     Вирішувати назрілі проблеми, йти назустріч навчальним закладам, науковцям спільно розробляти Стратегію розвитку, співпрацювати разом – ось яка мусить бути мета і уряду, і парламенту.
     Те, що таку точку зору Станіслава Ніколаєнка його колеги поділяють повністю, засвідчили їхні виступи, що стосувалися численних проблем, зокрема внесення змін в статути університетів, акредитації, ліцензування, фінансування університетських проєктів, навчання іноземних студентів в українських вишах, коледжів, що входять в структуру тих чи інших університетів, соціально-економічний розвиток по областях, ЄВІ, забезпечення засобами протипожежної безпеки (що дуже актуально після пожеж в Одесі) і т.д. Про них говорили ректори Білоцерківського НАУ Анатолій Даниленко, Полтавського ДАУ Валентина Аранчій, Миколаївського НАУ В’ячеслав Шебанін, Сумського НАУ Володимир Ладика, Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С.З. Гжицького Володимир Стибель, директор Житомирського агротехнічного коледжу Микола Тимошенко. Свою позицію стосовно проблематики засідання озвучили очільник асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Алекс Ліссітса, віце-президент НААН України Юрій Лупенко.

  

  

  

     І на кожне з озвучених питань т.в.о. міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет відповідав грунтовно і предметно.

     А з тих, на які відразу відповісти не міг, пообіцяв дати відповідь на сайті МОН найближчим часом. Підкресливши, що з аграрним сектором, який навіть за нинішніх умов демонструє прекрасні результати, та вищою освітою, яка готує для нього кадри, сьогодні не рахуватися не можна, він спинився на необхідності забезпечення якісного результату: а підвищення якості освіти – у подоланні розривів між тим, що дає виш та вимогами роботодавців. Що ж до ЄВІ з англійської мови при вступі до магістратури, то тут очільник міністерства закликав спільноту до діалогу з парламентарями, оскільки ця норма відображена в Законі «Про вищу освіту» і потребує корегування. Він торкнувся проблем аспірантури: після завершення навчання її випускник отримає відповідний документ, а у випадку успішного захисту дисертації – диплом доктора філософії.

     Представник профільного комітету Верховної Ради України Олександр Лукашев запевнив, що проблеми вищої аграрної освіти для України – актуальні і запевнив, що у парламенті, дослухуючись до освітян, сприятимуть їх вирішенню.

     Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша представив загалу проєкт Стратегії розвитку агропромислового комплексу до 2030 року. Домовлено до кінця тижня надати редакційному комітету пропозиції та оприлюднити текст документу.

     Учасники засідання прийняли інформацію Станіслава Ніколаєнко до відома і зобов’язали президію асоціації узагальнити і подати відповідні рекомендації в МОН, Верховну Раду України, Кабінет Міністрів. А також звернутися до Президента з пропозицією негайного призначення міністра освіти і науки. Всім колективам провести зустрічі з народними депутатами України з означених питань та напрацювати з ними спільні кроки.

Валентин Обрамбальський


Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook