Майбутнє науки – за цими молодими людьми
Щороку Мала академія наук України (МАН) проводить Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів, що є членами даної установи.
Конкурс проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей країни, виховання їх у дусі патріотизму і демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації. Основними завданнями конкурсу є виявлення і підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально- й творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької роботи, формування активної громадянської позиції учнів, виховання в них самостійності, наполегливості, вміння формувати й відстоювати власну думку.
Щороку близько 100 тисяч обдарованих дітей з усієї України беруть участь у відбіркових перших двох етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
Найкращі представники територіальних відділень Малої академії наук України – переможці регіональних етапів конкурсу-захисту – беруть участь у фінальному ІІІ етапі конкурсу-захисту в м. Києві. Загалом конкурс-захист відбувається в 65 секціях 12 наукових відділень майже за всіма напрямами природничих, гуманітарних і суспільних наук.
Багаторічний досвід роботи у якості журі мають науковці Національного університету біоресурсів і природокористування України, в тому числі, факультету тваринництва та водних біоресурсів. Так, у цьому році в науковому відділенні «Екологія та аграрні науки» секції «Ветеринарія та зоотехнія» ІІІ етап конкурсу-захисту очолювала доцент кафедри технологій у птахівництві, свинарстві та вівчарстві – Мельник Вікторія Вікторівна, а членами журі були доценти Богданова Наталя Василівна і Базиволяк Світлана Михайлівна.
Слід зазначити, що пандемія Covid-19 внесла свої корективи у роботу конкурсу цьогоріч, терміни проведення якого були зміщені з весняного періоду на осінній, тому у ІІІ етапі участь брали не тільки учні 10-11 класів, а й студенти І-го курсу вишів. Також, на відміну від попередніх років, конкурс відбувався онлайн, і це не стало завадою для представлення своїх наукових праць учасниками. Конкурс запам’ятався цікавими та змістовними доповідями, запальними дискусіями як між самими учасниками, так і між учасниками та членами журі.
Теми наукових праць були самими різноманітними щодо вибору як об’єкта досліджень (джмелі, бджоли, риби, перепели, собаки, свині, лабораторні тварини тощо), так і предмета досліджень (умови утримання, годівлі, збудники захворювань та ін.).
Важливо зазначити, що учасниками ІІІ етапу конкурсу були діти з різних куточків нашої країни. Але незалежно від теми роботи та місця проживання конкурсанта, у кожного з них було велике прагнення до перемоги, яке вони впевнено відстоювали, підготувавши свої наукові праці, проявивши креативність при виконанні постерних презентацій та доповідях, відповідаючи на запитання журі та своїх колег-конкурсантів.
Отже, пропрацювавши два дні з молодими людьми, які вміють ставити мету, чітко прописувати завдання і впевнено крокувати до перемоги, долаючи перешкоди, що виникають на їх шляху, ми, члени журі, отримали велике емоційне піднесення і віримо у світле майбутнє нашої держави, яке буде творитися цими амбітними людьми.
Світлана Базиволяк,
доцент кафедри технологій у птахівництві,
свинарстві та вівчарстві