Вишиванка року 2020
Мистецтво пробуджує бажання жити, поступово повертаємось до звичного життя, але, попри послаблення карантину, маємо зберігати дистанцію, спокій та дотримуватися правил безпеки.
«Дякую за запрошення взяти участь у заході шановна Ксена, ми абсолютно переконані, що Краса врятує світ....саме тому підтримуємо ініціюваний Вами етнопроєкт», – ділиться враженнями наша колега, доцент кафедри журналістики та мовної комунікації Вероніка Василівна Чекалюк.
«За роки незалежності Україна має незмінно позитивні стабільні імідж-маркери до яких належать: культура, традиції та етнічне вбрання, – розповідає іміджмейкер-науковець Вероніка Чекалюк. Історично-культурні елементи та символіка: національне вбрання України – вишиванка у 2015-2020 роках є визнаним світовим трендом. Дизайнери світу активно використовують розшиті квітами і народними українськими візерунками сорочки, блузи і сукні у своїх колекціях. У світових ЗМІ з’являється все більше фотографій всесвітніх зірок у блузках і сукнях, прикрашених традиційним українським візерунком. Згадаймо, як після Революції Гідності зірки Голівуду та інші медійні обличчя світу підтримували Україну, висловлюючи обурення у ЗМІ агресією з боку Росії, при цьому одягнувши одяг з українською символікою, вишиванку. Подібні флешмоби дуже популярні і тиражуються у медіа по сьогодні.
Ми стаємо свідками того, як Україна переходить із категорії просто країна в категорію бренд. Фахівці FutureBrand задекларували, що не всі з 75 досліджених країн можна кваліфікувати як «бренд» – тільки 22 відповідають критеріям і мають конкурентну перевагу над іншими. Україна поки що у переліку розглядається світовими експертами як перспективна держава на шляху до того, щоб стати брендом. Потенційні інвестори і бізнес-партнери, світові корпорації заявляють, що вони будуть торгувати охочіше з країною брендом, ніж просто країною.
Країна-бренд – це висока якість продукції-послуг; інтерес до туризму і навчання в країні; екологічна безпека і сприятлива комфорту інфраструктура; більш ніж задовільний рівень життя громадян; низький рівень корупції; відсутність економічної кризи, воєнно-політичних конфліктів.
За результатами щорічного дослідження FutureBrand Том Адамс, генеральний директор департаменту стратегії на FutureBrand і співавтор доповіді, оприлюднив пріоритети у формуванні державного бренда: «Традиційним пріоритетом є популяризація на державному рівні ідентичності країни, робота над репутацією, що формує корпоративний і споживчий бренд, у подальшому і підняття у іміджевому міжнародному рейтингу».
Отже, як вважає іміджмейкер Вероніка Чекалюк у своіх дослідженнях, тема “ідентичності, вишиванка, традиції – це той базовий мінімум у піднятті рейтингу України у світі, котрий може підтримати кожен українець-патріот. Успішний досвід процесу іміджетворення науковець – практик Вероніка Чекалюк пропонує запозичити у світових держав, що досягли статусу бренда і вдало створили позитивний імідж. На етно прийомі був присутній Посол Бельгії в Україні, котрий також одягнув національний український одяг і пишався цим.
Попри карантинні послаблення, закликаємо дотримуватися правил безпеки.
Маска - це безпечно і красиво! Вишиванка - це жіночно і святково.
Детальніше у праці Чекалюк В. В. Формування іміджу України у ЗМІ: монографія / Чекалюк В. В. – К.: Центр вільної преси, . – 356 с. ISBN 978–966–2123–78