Ректорат: активно готуємося до нового навчального року в умовах пандемії

5 серпня 2020 року
     5 серпня 2020 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулося розширене засідання ректорату. Перед початком розгляду питань порядку денного, ректор поінформував про результати Ради ректорів, яка відбулася напередодні. На ній піднімалися нагальні питання діяльності Національного агентства з якості вищої освіти, акредитації освітніх програм, реалізації університетської автономії, вступної кампанії і чи не найголовніше – організація навчання і досліджень в умовах пандемії.

     Також ректор Станіслав Ніколаєнко представив виконуючих обов’язки декана механіко-технологічного факультету Вячеслава Братішка та директора ННІ неперервної освіти і туризму Олену Ковальову.

  

     Тож логічним став розгляд питання діяльності структурних підрозділів університету в умовах карантину. Перший проректор Ігор Ібатуллін наголосив, що протягом року науковці університету виконую досліджень на суму, понад 27 мільйонів. При цьому стоїть завдання на таку ж суму виконати досліджень на госпрозрахункових умовах. Кращими науковцями університету підготовлені 86 наукових проектів для участі в конкурсі на державне фінансування, 61 з яких поданий. Щодо публікаційної активності, то на сьогодні маємо 254 статті, що увійшли до міжнародних видань, індексованих в SCOPUS та WoS, що є недостатнім. Також Ігор Ібатуллін звернув увагу на необхідність реєстрації та приведення до ладу профілів викладачів у Google Scholar. До 28 серпня триває прийом документів до аспірантури – маємо 67 місць денної форми навчання за державним замовленням та 32 – заочної. Водночас, до 15 травня 2021 року подовжені повноваження діючих спеціалізованих вчених рад. Йде підготовка до акредитації освітньо-наукових програм.

  

  

     Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша доповів про організацію навчального процесу. Постанова головного державного санітарного лікаря України №42 передбачає рекомендації щодо підготовки навчальної бази та умов навчання під час пандемії. Цей документ є дорожньою картою для господарських служб, але й регламентує саме навчання. Ознайомитися з ним можна за посиланням... Проект графіку навчання, як зазначалося раніше, передбачає очне навчання для студентів 2-4 курсу з 25 серпня по 19 вересня та з 2 по 14 листопада. У інший період – дистанційний режим навчання. Першокурсники та магістри першого року приступають до очного навчання з 21 вересня по 2 листопада та з 14 листопада по 31 грудня. Навчання буде проходити у дві зміни, перша з 8-30 до 13-00, потім годинна перерва і початок другої зміни о 14-00. Сергій Кваша представив аудиторний фонд у розрізі факультетів та ННІ і спів ставив її з кількістю академічних груп. На жаль, чотири підрозділи не є самодостатніми в цьому аспекті – для них включатимуться в розклад аудиторії інших факультетів. За опитуванням студентів-читачів офіційного сайту університету щодо навчання протягом весняного семестру 2020 року 82% взявши участь у голосуванні в цілому позитивно або нейтрально оцінили дистанційний режим. Серед факторів, які ускладнювали навчання – технічна неготовність, недостатня якість зв’язку, неготовність до самостійного навчання тощо. Разом з тим 19% респондентів зазначили, що дистанційного навчання достатньо для підготовки сучасного фахівця. Сергій Кваша зупинився на перебігу вступної кампанії у відокремлених підрозділах – виконане державне замовлення на базі 9 класів, маємо 290 контрактників, ще триває набір на базі повної загальної середньої освіти.

     Голова Студентської організації Олександр Павелко звернувся із запитанням щодо можливостей перерахунку за проживання в гуртожитках у період карантину. Директор студентського містечка Сергій Стецюк зауважив, що студентам, які зверталися із заявою про виселення і на яких виданий наказ – кошти повернуті. Відповідна процедура буде застосована і на майбутні періоди. Водночас – життєдіяльність студентського містечка, робота інфраструктурних мереж, охорона, догляд за територією і приміщеннями був і забезпечується в повному обсязі. Директор ННІ лісового і садово-паркового господарства Петро Лакида акцентував увагу на тому, що після виселення, процедура поселення буде проводитися відповідно до діючих правил, з урахуванням всіх факторів і на вільні місця.

  

     Господарський аспект організації навчального процесу розкрив проректор з навчально-науково-виробничої роботи та адміністративно-господарської діяльності Валерій Іщенко. Усі навчальні корпуси і гуртожитки, їдальні будуть обладнані пунктами дезінфекції і дезінфікуючими засобами, контейнерами для використаних засобів індивідуального захисту. За особливим графіком буде організоване вологе прибирання аудиторій, лабораторій, їхнього провітрювання. До часткового забезпечення індивідуальними засобами викладачів і студентів долучаються профспілкові організації співробітників та студентів, про що зауважили їхні керівники Ростислав Тарасенко і Олексій Мельник. Також прийнято рішення звернутися до благодійного фонду «Голосіївська ініціатива» щодо допомоги у закупівлі необхідних матеріалів.

  

     Начальник інформаційно-обчислювального центру Віктор Теплюк доповів про ретельну підготовку мережі та інформаційних потужностей до продовження навчання в дистанційному режимі та розширення покриття бездротового доступу до інтернету на території університету – біля корпусів та на майданчиках. Була підтримана пропозиція на час навчального процесу зробити доступ до інтернету безпарольним і відкритим. Декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова проінформувала про закупівлю нових серверів для розгортання навчального порталу elearn, платформа якого moodle також оновлена до найновішої версії. Також триває робота з організації відеозапису лекцій та практичних, лабораторних занять.

  

     Про підготовку до навчального року студентського містечка доповів його директор Сергій Стецюк. Вже зараз постійно проводиться температурний скринінг мешканців, системне прибирання і дезінфекція, персонал пройшов навчання і готовий до проведення процедури поселення. Розроблений графік поселення: 2 курс – 22 серпня, 3 курс – 23 серпня, 4 курс – 24 серпня. Також затверджений алгоритм дій відповідальних осіб у разі виявлення захворювання на корона вірусну хворобу серед мешканців гуртожитків. Декан агробіологічного факультету Оксана Тонха наголосила на регулювання процедури реєстрації місця проживання з урахуванням карантинних вимог.

  

     Директор служби закладів харчування Богдан Дубас зупинився на організації харчування в умовах пандемії. Окрім виконання рекомендацій щодо індивідуального захисту та дезінфекції приміщень, планується посилення лоткової торгівлі штучними харчами з відповідним пакуванням, розширення зон харчування.

  

     Варіант графіку навчання, розкладу представив декан економічного факультету Анатолій Діброва, який навіть за очного навчання мінімізує кількість студентів в аудиторіях. Проректор Сергій Кваша зауважив, що у період очного навчання потрібно сконцентруватися на практичній складовій і на тих предметах, які важкі для вивчення у дистанційному режимі. Директор ННІ лісового і садово-паркового господарства Петро Лакида закцентував на проблемі завантаження навчального корпусу №1 на період вступної кампанії, яка триватиме ще у вересні. Навчання для третього курсу інституту планується організувати на базі Боярської лісової дослідної станції. Декан агробіологічного факультету Оксана Тонха також планує навчальний процес блочно з акцентом на практичне навчання на базі навчально-дослідних господарств.

  

     Перший проректор Ігор Ібатуллін у різному акцентував увагу на організації роботи приймальної комісії – головне уникати скупчення людей і працювати ефективно.

     Підбиваючи підсумки, ректор Станіслав Ніколаєнко доручив доопрацювати протягом дня рішення ректорату з урахуванням пропозицій і оприлюднити його. Ситуація сьогодні вимагає оптимізації штату й кадрових рішень. Практика заслуховування пропозицій деканів і директорів щодо планування навчального процесу буде продовжена на наступних засіданнях ректорату. Станіслав Ніколаєнко презентував графік зборів трудових колективів факультетів та ННІ, де буде розглядатися питання призначення деканів та директорів. 21 серпня відбудеться засідання вченої ради, на якій буде заслухана доповідь ректора, остаточно затверджений графік навчального процесу. У цей же день зранку на ганку навчального корпусу №3 пройдуть урочисті заходи з нагоди Дня Державного Прапора та Дня Незалежності України.

     Розглядалися й інші питання життєдіяльності університету.

Денис Рудень

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook