Дистанційно – не означає менш ефективно
Вже більше місяця працюємо в умовах карантину, в умовах дистанційного навчання. Це важко, і, в першу чергу, важко морально і для студентів і для викладача. Викладачеві незвично працювати в пустій кімнаті, а студенти очікують цікавих зустрічей, пояснень матеріалу, емоцій та жвавого спілкування. Студенти і викладачі шукали зручних форм on-line спілкування, середовищ для роботи, методів комунікацій. Спочатку були побоювання, що студенти хто не зможе, хто не захоче працювати дистанційно, підключатися до відео конференцій, вебінарів, більше працювати самостійно та віддалено. Для викладача дистанційне навчання також стало викликом – треба було налаштуватися на роботу з дому, навчитися читати лекцію не перед аудиторією, а перед екраном, шукати інтерактиву та взаємодії зі студентами по-іншому.
Хочемо поділитися досвідом організації дистанційної роботи з групою студентів економічного факультету за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» при вивченні дисципліни «Економіко-математичні методи та моделі». З початку семестра студенти працювали в Електронному навчальному курсі, а перших днів карантину ми створи групу в Telegram для зручного спілкування, а в ЕНК зробили блок для роботи під час карантину та в форумі викладаємо план роботи на кожен тиждень. З першого ж тижня постала потреба on-line спілкування, адже опрацювання лекційного матеріалу самостійно студентом– така собі робота. На допомогу залучили Webex Cisco. Думала, що буде важко – у студентів поганий Internet, важко встановити, є небажання підключатися на відео-конференції. Це були марні переживання – молодь є молодь, все нове для них просто, як вони говорять, «на easy». І запрацювали наші регулярні щотижневі зустрічі для обговорення лекційного матеріалу та для консультацій щодо виконання лабораторних робіт. Доречі, дисципліна математична, важка, тому для кращого розуміння методів та реалізації прикладних моделей готуємо з асистентом кафедри економічної кібернетики Костенно Інною студентам відеоінструкції до завдань з лабораторних робіт.