«При дистанційній роботі із студентами-заочниками головне - правильно організувати навчальну роботу»: викладачі кафедри про заліково-екзаменаційну сесію на 1 курсі заочної форми навчання

12 квітня 2020 року

30 березня кафедра теорії та історії держави і права дистанційно зустріла студентів 1 курсу юридичного факультету заочної форми навчання (базовий заклад). Викладацький склад в особі Віри Качур, Ірини Єрмоленко, Людмили Протосавіцької та Олени Чомахашвілі, окрім денної форми навчання і прийому Державного іспиту у випускників-бакалаврів ВП НУБіП України «Мукачівський аграрний коледж» (ознайомитися можна тут) до 10 квітня були в посиленому навчальному режимі. То ж ми радо поділимося своїми враженнями від навчального процесу.

 

Віра Качур, завідувачка кафедри: «Для викладачів кафедри теорії та історії держави і права робота із студентами заочної форми навчання у дистанційному режимі через навчальний портал Elearn є звичним явищем. Однак проведення практичних занять, прийняття екзаменів та захист курсової роботи через різні засоби дистанційної комунікації – це вперше! Дуже став у нагоді попередній досвід роботи дистанційно із стаціонаром. Тут головне було правильно розставити акценти саме в організації роботи.

Головний акцент залишився за навчальним порталом Elearn. Ще 14 листопада 2019 р. студенти отримали доступ до другої частини навчальної дисципліни «Теорія держави і права», де розміщені усі лекції, презентації до лекцій, практичні завдання і завдання для самостійної роботи, навчальні та атестаційні тести із змістових модулів. Крім того, передбачено спеціальний розділ, присвячений підготовці і захисту курсових робіт.

 

На перший погляд, усе як завжди. Але карантин вніс свої правки. Очні зустрічі довелося замінити на дистанційні. Особисто я обрала для оперативної комунікації Viber, а для відеоконференцій ZOOM. Під час практичних занять я використала матеріали теоретико-правових змагань 2018 року і ми зіграли в цю гру із студентами-заочниками. Дві пари поспіль пролетіли як одна мить! Це наштовхнуло мене на думку про вдосконалення формату роботи із студентами заочної форми навчання на майбутнє. Щодо екзамену, то ми дійшли домовленості написати його трішки раніше, а вже на парі, передбаченій безпосередньо розкладом, ми зорганізувалися на ZOOM-співбесіду. Щодо тих студентів, які через технічні причини не змогли вийти на зв’язок, відео-зустрічі відбулися через Viber. У такому ж форматі відбувся і захист курсових робіт.

 

 

Цікавим є те, як студенти по-різному сприйняли дистанційний формат роботи. Для когось – це ідеальні умови для роботи. Але були і такі, які вважають, що ніщо не замінить живого спілкування (F2F).

Загалом ці два тижні, не зважаючи на додаткове навантаження, залишили приємний післясмак!»

 

Ірина Єрмоленко, доцентка: «Студенти групи 1901 заочної форми навчання юридичного факультету, 6 квітня на платформі Elearn, успішно склали іспит з дисципліни «Історія держави і права зарубіжних країн». Під час попередньої залікової сесії, студентам було окреслено завдання для подальшого вивчення матеріалу з даного навчального курсу, у вигляді виконання практичних, самостійних і тестових завдань на платформі Elearn НУБіП України. Під час сесії на лекційних та практичних заняттях, у форматі  Чат студенти отримали від мене вичерпні відповіді на свої питання.

На період сесії у Viber було створено групу зі студентів даного курсу, де вони також мали змогу поставити питання, та отримати на них відповіді, також вирішувалися і організаційні моменти.

Під час іспиту, який проходив, згідно розкладу, 6 квітня на 2 парі я тримала зв'язок зі студентами і консультувала з проблемних питань, що ставилися ними. На іспиті було присутніх 12 студентів із 18, які успішно його склали. По завершенню іспиту за допомогою програми Hangouts Meet ми провели усну співбесіду, за результатами якої були виставлені остаточні оцінки.

 

 

 

Сьогоднішні реалії вимагають від викладача вміння не тільки якісно, оперативно і доступно, за допомогою новітніх комунікацій, донести до студентів знання, а й зацікавити їх у вивченні «на відстані» навчальних дисциплін. Тому, зараз і викладач складає своєрідний іспит на вміння ефективно та конструктивно налагодити співпрацю зі студентами».

 

Людмила Протосавіцька, доцентка: «У цей час викликів постійно згадую слова завідувачки Віри Качур, якими вона свого часу нас «підштовхувала» до атестації ЕНК: «Поспішайте наповнити та атестувати курси на Moodle. Вони полегшать Вам життя, особливо із студентами-заочниками». Тому виклики карантину ми зустріли «озброєними». Навчальний портал Elearn – ефективна площадка для ознайомлення студентів із матеріалом та для виконання ними практичних та самостійних завдань, а також для їхнього тестування та екзаменування. Щодо екзамену, то на допомогу викладачам та студентам прийшли новітні технології. 9 квітня 2020 р. спільними зусиллями із Світланою Хом'яченко (вона відповідала за практичні заняття) було прийнято екзамен з «Історії держави і права України» у студентів 1 курсу заочної форми навчання за спеціальністю 081 "Право". З 18 студентів заочної форми навчання 13 справилися з завданнями на Еlearn, а також успішно пройшли усну співбесіду через відеозв'язок на платформі для онлайн-конференцій Hangouts Meet.

 

Варто зазначити, що дистанційна форма навчання спонукає студентів до ефективної співпраці з викладачами при засвоєнні знань. Вони відповідально поставилися до навчання, сумлінно виконували завдання. Карантин підтвердив, що навчатися можна за будь-яких умов. Отже, вимушено залишаючись в стані карантину, студенти мали можливість продуктивно навчатися та успішно засвоювати нові знання».

 

Олена Чомахашвілі, доцентка: «Адаптація до дистанційного навчання з дисципліни «Юридична деонтлогія» у студентів заочної форми проходила складно. Вони довго включались в навчальний процес. Студенти не дотримувались дедлайнів, довго усували недоліки та зауваження до своїх виконаних роботах, часто були неуважні при оформленні письмових робіт.

Дистанційна робота була організована в такій послідовності. Студенти отримали конспекти лекцій з дисципліни на спільну електронну пошту групи, згодом виникла необхідність повторно надіслати у месенджері всі матеріали.

Другий етап — це виконання та перевірка письмових робіт. Довгий та кропіткий процес. Студенти у своїх роботах зазначали номер свого мобільного телефону, що дало змогу пришвидшити комунікацію. Студенти, які виявили бажання підвищити свій результативний бал отримували додаткове творче завдання.

 

Третій етап — оформлення екзаменаційної відомості та направлення її скан копії на електронну пошту деканату юридичного факультету.

У підсумку хотілось би привітати тих студентів, які успішно склали іспит з Юридичної деонтології. Та призначити зустріч восени з тими студентами кому ще належить опанувати основи юридичної професії та визначитися з основними фаховими моральними орієнтирами».

 

Загалом кафедра теорії та історії держави і права в чергове довела про своє вміння блискавично реагувати на виклики, пристосовуватися до нових реалій та впроваджувати нові методи та підходи до навчання!

 

Будьмо здорові!

 

Віра Качур,

завідувачка кафедри теорії та історії держави і права

Ірина Єрмоленко,

доцентка кафедри теорії та історії держави і права

Людмила Протосавіцька,

доцентка кафедри теорії та історії держави і права

Олена Чомахашвілі,

доцентка кафедри теорії та історії держави і права

 

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook