Оперативний штаб: десять завдань на період карантину та благодійна підтримка медиків

3 квітня 2020 року

 3 квітня 2020 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулося засідання Оперативного штабу з дотриманням всіх вимог карантину, на відкритому просторі, з дистанцією та індивідуальним захистом.

У ході наради були розглянуті питання організації дистанційного навчання, фінансову ситуацію, особливості формування і роботи спеціалізованих вчених рад тощо. Обговорені питання підтримки життєдіяльності університету, чергування, безперебійного постачання тепла, електроенергії, забезпечення пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічних заходів. Зокрема, було наголошено, що всі приміщення оброблені дезінфікуючими засобами, в гуртожитках необхідні профілактичні заходи здійснюються постійно за графіком.

Проректор з навчальної роботи Сергій Кваша доповів про ситуацію в навчальному процесі. З початку карантину і протягом двох тижнів він триває в дистанційному режимі. Для цього введені в дію необхідні нормативно-правові рішення та забезпечені технічні умови. Базою для дистанційного навчання стала університетська платформа elearn, в якій створено 2932 електронні навчальні курси. За інформацією відповідального за підтримку діяльності системи Максима Мокрієва лише за період карантину додалося ще 160 таких курсів. За щотижневою інформацією від викладачів, завідувачів кафедрами, деканів ти директорів відбувається від 75 до 100% занять, передбачених розкладом. З них 65% використовують університетську платформу, решта – залучають додаткові сервіси онлайн конференцій, месенджери тощо. За інформацією студентів, що взяли участь в опитуванні, проведеному студентською організацією, у перший тиждень третина опитаних зазначила, що проходила адаптаційний період і не брала активної участі в навчальному процесі. Проте, наразі ситуація вирівнялася, встановлюється зв’язок з кожним студентом, надається необхідна допомога аж до надсилання навчальних матеріалів поштою. 

Навчальним відділом підготовлені проекти положень щодо проходження практик дистанційно, їх часткового перенесення та організації весняної екзаменаційної сесії в дистанційному режимі. Особлива увага буде приділена захистам бакалаврських робіт, які також за потреби будуть проводитися онлайн. Що ж до проведення сесій для студентів-заочників, то буде застосований диференційований підхід. Наприклад, для юристів вона пройде за графіком в дистанційному режимі, як наполягає декан Олена Яра, для лісівників – буде перенесена на пізніше за пропозицією директора Петра Лакиди.

 

Також проректор Сергій Кваша зупинився на проведенні ІІ етапу всеукраїнських студентських олімпіад – їх перенесено на осінь 2020 року. Олімпіада ж для вступу в університет відбудеться обов’язково, поки її також перенесено. Перший етап продовжено до 17 квітня, другий етап буде проведений у відповідності до вимог правил прийому після визначення дат проведення ЗНО. Можливий і дистанційний варіант. Також була підтримана пропозиція організувати дні відкритих дверей в режимі онлайн конференцій для абітурієнтів та батьків, аби вони змогли отримати необхідну інформацію з перших уст.

Проректор з науково-педагогічно роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадим Ткачук проінформував про фінансову ситуацію. На сьогоднішній день університет отримав необхідне фінансування з міністерства освіти і науки на квітень, в т.ч. і стипендію. Проте аналіз державного бюджету показує, що ситуація може кардинально змінитися. Під загрозою наповнення спеціального фонду, вже відчутні недовиконання планів госпрозрахунковими підрозділами університету. Існує об’єктивна загроза несвоєчасної сплати за навчання контрактниками. Окремо наголошувалося, що за проживання в гуртожитках потрібно сплачувати вчасно всім, в т.ч. і співробітниками, оскільки це напряму пов’язано із забезпеченням теплом, електрикою, проведенням поточних ремонтів тощо. Також Вадим Ткачук проінформував про урегулювання в законодавчому полі дистанційної роботи науково-педагогічних працівників, інших категорій співробітників, які вимушено не ходять на роботу. Триває й робота з оптимізації витрат, вже переглянуті всі тендери і закупівлі. Ймовірно виникне питання з оптимізацією штату, проведення скорочень.

Перший проректор, академік Ігор Ібатуллін зупинився на фінансуванні наукових досліджень, на разі вже оформлені відповідні договори. Нові проекти, а їх 22, отримають фінансування на 14,2 мільйони гривень найближчим часом. 

Акредитацію освітньо-наукових програм перенесено на осінь. Гостро стоїть питання відкриття спеціалізованих вчених рад, йдуть переговори з Міністерством освіти і науки України щодо дозволу на проведення попередніх захистів у режимі онлайн. 

Щодо посівної кампанії в навчально-дослідних господарствах, то там вже завершено підживлення ранніх зернових, з наступного тижня розпочинається посів соняшника. Обговорюється проблема коригування посад в штатному розписі та організація конкурсів на заміщення вакантних посад. 

Підбиваючи підсумки, ректор Станіслав Ніколаєнко дав ряд доручень. Перше – працювати, не панікувати, тримати ситуацію на особистому контролі, нести кожному персональну відповідальність. Друге – зробити все для організованого закінчення навчального року, розробити проекти графіків вирівнювання знань, захистів бакалаврських робіт тощо. Третє – навчальному відділу узагальнити власний досвід та вивчити досвід інших закладів вищої освіти щодо організації навчального процесу у дистанційному режимі. Четверте – встановити контакти з усіма студентами, використовуючи всі наявні засоби комунікації та залучити їх в ефективний навчальний процес. П’яте – факультет інформаційних технологій повинен бути законодавцем моди на технологічні рішення в дистанційному навчанні та забезпечувати методичний супровід. Шосте – дотримуватись суворо карантину в кампусі потрібно постійно, здійснювати всі необхідні заходи для підтримки санітарно-епідеміологічної ситуації та провести додаткову роз’яснювальну роботу щодо власної відповідальності мешканців за свої здоров’я. Сьоме – з урахуванням вимог карантину проректору Валерію Іщенку продовжити аварійно-ремонтні роботи в гуртожитках. Восьме – директоратам, деканатам вести постійний моніторинг стану здоров’я викладачів і студентів, спільно з профкомами бути готовими організувати допомогу хворим. Доручено проректору Вадиму Ткачуку, голові профкому співробітників Ростиславу Тарасенку зорганізувати збір благодійних коштів на підтримку медустанов, лікарів та працівників університету. Дев’яте – щодо закінчення термінів обрання керівників факультетів та ННІ запропоновано провести призначення деканів і директорів після завершення карантину: у червні або краще у вересні. Десяте – наголошено на необхідності не зупиняти профорієнтаційну роботу, залучати абітурієнтів до участі в олімпіаді для вступників.

Були розглянуті й інші питання життєдіяльності університету. Наступні наради оперативного штабу вирішено проводити в дистанційному режимі.

Денис Рудень

 
Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook