Вплив коронавірусу COVID -19 на рекламний бізнес
У зв'язку з карантином, в рамках вивчення предмету «Операційний менеджмент», завідувачка кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту факультету аграрного менеджменту, член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук, професор Лідія Шинкарук та доцент кафедри, кандидат економічних наук Тетяна Власенко провели четвертий етап обговорення (третій етап https://nubip.edu.ua/node/73526) проблеми впливу COVID-19 на економіку, використовуючи платформу E-Learning та в рамках Viber групи.
Враховуючи складну ситуацію, яка склалася в Україні у зв’язку запровадженням карантину, студенти поступово адаптуються до дистанційного навчання. Виконуючи завдання, студенти продовжують висловлювати свої думки у формі есе щодо «Можливості трансформації «COVID-19 у COVID-ekonomic». Коронавірус COVID -19 торкнувся усіх без виключення: від пересічних громадян до голлівудських зірок та впливових людей з переліку рейтингу журналу Forbes, від мікропідприємств до всесвітніх корпорацій. Епідемія стала несподіваним і приголомшливим фактором, який порушив економічну стабільність та суттєво плинув на бізнесові стосунки у всьому світі.
Через спалах епідемії коронавірусу COVID -19 у найбільш густонаселеній країні світу – Китаї негативні наслідки можна помітити у будь-якій точці планети, адже роль Китаю у світовій економіці важко переоцінити, так як за обсягом ВВП країна займає друге місце в світі після США.
Не виключенням став і рекламний бізнес. Спалах вірусу змушує триматися подалі від громадських місць і більше часу проводити в ізоляції. Це змушує компанії перемістити майже весь обсяг рекламних послуг в мережу інтернет та розпочати надавати послуги он-лайн, щоб мати можливість не припиняти співпрацю із існуючими клієнтами та залучити нових. На думку топ-менеджерів, левова частка рекламних бюджетів буде переміщено в соціальні мережі, відео, ігри та онлайн-трансляції. Зміна вектору в бік інтернет-реклами може призвести до того, що компанії, які займаються іншими засобами поширення реклами і не встигнуть вчасно зреагувати на потребу ринку, значно зменшать свої прибутки.
Procter & Gamble, Unilever, Apple, Microsoft, Danone, AB InBev, Burberry, Aston Martin і багато інших великих рекламодавців прогнозують зниження продажів на рік вперед. У цій ситуації деякі компанії можуть поставити на паузу свої рекламні кампанії. Наприклад, в The New York Times очікують, що вже в поточному кварталі доходи від продажу реклами через коронавірус скоротяться на 10% (https://www.youtube.com/watch?v=Iom6gq0V124&feature=youtu.be).
Зараз можна тільки прогнозувати масштаби наслідків коронавірусу COVID-19 для світового рекламного ринку, оскільки пандемія доволі сильно вплинула лише на декілька територій. Але, беручи до уваги економічну історію рекламного бізнесу загалом, можна впевнено сказати, що ситуація не віщує нічого доброго.
Зараз рекламодавці, схоже, просто чекають моменту, коли наслідки пандемії стануть яснішими. Якщо вона триватиме більше трьох місяців, поточний план дій в надзвичайних ситуаціях може кардинально змінитися.
Економічний шок від коронавірусу COVID-19 по-своєму унікальний: страждають і попит, і пропозиція. З одного боку, споживачі відмовляються від поїздок і обмежують свої витрати, а з іншого – споживачі створюють дефіцит деяких категорій товарів. Не менше ж страждають і виробники – порушуються їхні логістичні ланцюжки. Особливо дісталося компаніям, що залежать від китайських постачальників – через коронавірус COVID -19 багато заводів в цій країні закриті донині, але є і інша сторона медалі – компанії, які не могли конкурувати низькими цінами із Китаєм, тепер збільшують свої прибутки і повертають ринки збуту.
Бізнес, який так чи інакше пов’язаний з Китаєм, швидше за все, перегляне свої медіа бюджети і намагатиметься утримати існуючих клієнтів та залучити нових за рахунок переводу рекламних бюджетів у мережу інтернет.
На навчально-інформаційному порталі університету (https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=2045) за програмою навчальної дисципліни «Операційний менеджмент» студентам мають можливість ознайомитися з навчальним матеріалом Теми 7 «Планування та проектування виробничого процесу підприємства. Управління проектами» (лекція), виконати завдання та відправити його на перевірку, пройти електронне тестування за темою «Виробнича стратегія і конкурентоспроможність підприємства» та отримати завдання на наступний тиждень дистанційного навчання.
Лідія Шинкарук,
завідувачка кафедри виробничого
та інвестиційного менеджменту
Тетяна Власенко,
доцент кафедри
Катерина Гудим,
ФАМ, 4 курс 3 група