Зміни - це постійний, безперервний процес в якому необхідно навчитися комфортно жити, а не протистояти.
Зміни - це постійний, безперервний процес в якому необхідно навчитися комфортно жити, а не протистояти.
25 березня 2020 року
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та рішення ректорату Національного університету біоресурсів і природокористування України щодо попередження розповсюдження короновірусної інфекції навчання студентів нашого університету відбувається дистанційно. Зокрема, й в ННІ неперервної освіти і туризму навчання студентів денної та заочної форм навчання, слухачів курсів підвищення кваліфікації здійснюється шляхом організації освітнього процесу із використанням сучасних технологій дистанційного навчання. Для прикладу, вимушений перехід на карантин не зупинив навчального процесу студентів–бакалаврів першого курсу за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування», з якими налагоджено роботу через електронні навчальні курси (навчальний портал НУБіП elearn), електронну пошту та створення групи у месенджері Viber. Для індивідуального зв’язку зі студентами підтримуються контакти також через Telegram, WhatApp.
Така робота звичайно позбавляє студентів «живого» спілкування з викладачем, проте спонукає їх до значно активнішої самостійної роботи, яка безпосередньо впливає на якість підготовки і системно формує загальні компетентності, передбачені стандартом вищої освіти за даною спеціальністю. Це й формування «здатності до адаптації та дії в новій ситуації», «здатність працювати в команді» (через різні засоби комунікації), «здатність планувати та управляти часом», «вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми», «здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел» та ін.
Студенти з цікавістю вивчають у повному обсязі фундаментальні праці з публічного управління та адміністрування, соціології, основ правознавства та інших дисциплін, розширюючи та формуючи власний світогляд. Аналізуючи і порівнюючи ситуацію в Україні з управлінням на державному, регіональному та місцевому рівнях з баченням всесвітньо визнаних фундаторів управління, вони формують аналітичне мислення - надважливу здатність для управлінця.
Найкраще передати атмосферу дистанційного навчання, його плюси і мінуси, можуть лише самі студенти. Так, староста групи Кирило Вєтровконстатує, що за два тижні карантину вже звик до дистанційного навчання. Безмежно тішить його той факт, що він сам може керувати своїм часом, проте засмучує те, що значно більше часу йде на підготовку до занять. «Якщо у мене був би вибір, їздити в університет, чи бути на дистанційному навчанні, я б вибрав їздити на пари. Чому? У нас така дружня і така рідна група!!! Я хочу всіх бачити і спілкуватися не лише телефоном! Дома я не відчуваю тієї атмосфери, яка створена для нас в університеті».
Євгенія Зоря «Це мій перший досвід дистанційного навчання. Щоденно ми отримуємо від викладачів завдання в elearn, чи на пошту. Звісно не вистачає живого спілкування, дискусій на парах, проте, дуже добре, що ми не просто сидимо дома, а маємо можливість дистанційно навчатися і збагачувати себе новими знаннями, оскільки маємо достатньо вільного часу, щоб прочитати те, до чого раніше просто не доходили руки».
Єлизавета Дудка «Минає другий тиждень дистанційного навчання і вже можна зробити певні висновки. Загалом, мені подобається така форма, адже я сама обираю зручний час для виконання завдань, використовуючи період, в який найвищий рівень мозкової активності. Під час занять в університеті, часто не встигають опитати всіх, а зараз вже не заховаєшся - вчасно не здав завдання - маєш телефонну розмову з викладачем, або повідомлення у Viber. Мені подобається така форма навчання. Є час для хобі, а також поштовх для самоорганізації. Однак, дуже хочу якнайшвидше зустрітися з одногрупниками!»
Тамара Кузьменко «Не можу сказати, подобається мені, чи ні дистанційне навчання. Я розумію, що ми повинні бути дома, зберігаючи здоров’я і життя себе, своїх рідних, близьких і зовсім незнайомих людей. Так потрібно! Так правильно! Але я так сумую за своєю групою за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування», за живим спілкуванням з ПУАшками! Ці карантинні заходи, спрямовані на ізоляцію, насправді нас ще більше зблизили. Ми годинами спілкуємося і, до речі, багато часу приділяємо саме спілкуванню щодо виконання домашньої роботи, адже багато завдань зі спеціальних дисциплін передбачають командну роботу і спільний узагальнений результат, де кожен вносить свій вклад в оцінку групи».
Вікторія Гнідко та Мар’яна Петерчук стверджують, що: «дистанційне навчання хоч і складне, оскільки подається не у звичній формі, проте, урізноманітнено цікавими завданнями. Позитивом такої форми навчання є комфорт і свобода. Не потрібно дивитися на годинник і можна самому керувати часом. Труднощі полягають у тому, що з деякими завданнями, наприклад з інформатики, доводиться довго розбиратися з інструкцією без допомоги викладача, як це було на семінарах в університеті».
Яна Рябокінь, Юлія Бабенко, Анна Іщенко та Анастасія Дебкова сходяться на думці про те, що «дистанційне навчання хороший спосіб навчити студентів працювати самостійно та бути більш відповідальними. Хотілося, щоб було менше завдань. адже на дворі весна…., проте, завдячують тому, що в університеті налагоджено дистанційне навчання, ми не втрачаємо час, а засвоюємо нові знання та досвід. У таких складних умовах, які склалися наразі в Україні та світі, дистанційне навчання є чудовим виходом із ситуації. Це те, що дає можливість навчатися і не піддавати своє життя та життя оточуючих ризику».
Підсумовуючи меседжи наших студентів, які освоюють нову для них дистанційну форму навчання, можемо констатувати, що всім нам необхідно усвідомити, що зміни в нашому житті - це постійний, безперервний процес в якому необхідно навчитися комфортно жити, а не протистояти. І не важливо, чи це зміни пов’язані з карантинними заходами, чи з будь-якими іншими причинами - виживає і залишається на плаву лише той, хто змінюється, хто вміє відчути ситуацію і йти з нею в ногу. Ми вчимо наших студентів розуміти, усвідомлювати, аналізувати і робити висновки, щоб бути успішними в житті і не важливо, робимо ми це в навчальних аудиторіях чи дистанційно.
Необхідно відмітити, що викладачі випускової кафедри публічного управління та менеджменту інноваційної діяльності, а також інших провідних кафедр університету (М. Швиденко, С. Козін, В. Стрілець, Л. Данькевич, Л. Лановюк) отримали корпоративний аккаунт і доступ до платформи Webex Cisco для проведення он-лайн лекцій та практичних занять і забезпечення практично «живого» спілкування викладача зі студентами.
Зичимо студентам і викладачам, співробітникам НУБіП України, усім українцям міцного здоров’я!
Тереза Микицей,
заступник директора ННІ з навчальної і виховної роботи;
Ірина Грищенко,
професор кафедри публічного управління та менеджменту інноваційної діяльності