Інструменти дистанційного навчання в дії
Протягом перших тижнів запровадження карантинного стану в Україні магістри факультету аграрного менеджменту освітньої програми «Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проектами» 1 року навчання із використанням засобів дистанційного навчання опрацювали під керівництвом доцента кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту, к.е.н. Олени Юріївни Сови матеріали дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності».
Лекторка запропонувала на основі вивчення наданих нею електронних матеріалів по проблематиці курсу описати сучасні інновації, які застосовуються в процесі дистанційного навчання. Група магістрів творчо підійшла до виконання поставленого завдання, особливо цікавим і корисним було спілкування між студентами в режимі реального часу, де ми, обмінюючись думками, формували перелік інноваційних інструментів дистанційного навчання.
Сьогодення можна назвати ерою інформатики та телекомунікацій. Анастасія Моісеєнко зазначила, що дистанційні технології, впроваджені в освітній процес, вимагають більш ретельного відпрацьовування методик викладання, аналізу пріоритетів, що впливають на ефективність роботи викладачів і студентів в дистанційному середовищі.
Валентина Тагієва інформувала групу про те, що використовувані технології дистанційної освіти орієнтують студентів не лише на засвоєння готових науково-теоретичних формул і конкретно-прикладних рекомендацій, а й на творчу, пошукову діяльність з конструювання нових знань, моделювання і вивчення процесів і явищ, проєктування способів професійної діяльності.
Технології дистанційного навчання посилюють роль методів активного пізнання. Сергій Негоденко перелічив такі тенденції розвитку дистанційної освіти в Україні, як інформаційно-технологічну, нормативно-правову, фінансово-економічну, інституційну, науково-методичну та організаційно-педагогічну.
Для ефективного дистанційного навчання під час карантину багато мережевих освітніх платформ надали вільний доступ до своїх ресурсів. Мар’яна Позняк поділилася посиланнями на деякі з них:
- платформа «Coursera for Campus» (проєкт у сфері онлійн-освіти, заснований професорами Стенфордського університету Ендрю Нґ та Дафною Коллер у 2012 році). URL: https://www.coursera.org;
- платформа «Prometheus» (український освітній портал масових онлайн курсів, створений у 2014 році Іваном Примаченком та Олексієм Молчановським). URL: https://prometheus.org.ua;
- курс «Brand Father» (від засновника «Fedoriv Agency» Андрія Федоріва, YouTube-канал «FEDORIV VLOG»). URL: https://brandfather.superludi.com;
- лекції «Просування та заробіток в YouTube» (від засновника «Shatyrko Agency» Андрія Шатирко). URL: https://shatyrko.com/forpeople?fbclid=IwAR3I5Vhf_lwfUe9B7Zmqcg-8hWU43KCt....
Людмила Андрійчук он-лайн розповіла про відкриті освітні ресурси (англ. Open Educational Resources ‒ OER) – це навчальні або наукові ресурси, які розміщені у вільному доступі або випущені під ліцензією, що дозволяє їхнє вільне використання або переробку. Відкриті освітні ресурси включають у себе повні навчальні матеріали, модулі, підручники, відео, тексти і будь-які інші технології для надання доступу до знань. Першим проєктом по наданню відкритих освітніх ресурсів став консорціум OpenCourseWare (URL: https://ocw.mit.edu/index.htm), який на даний час об’єднує більш, ніж 280 університетів, асоціацій з 40-ка країн світу.
Оксана Сарака зазначила, що при дистанційній роботі малочисельних груп студентів, доцільно створювати окремі форуми для спілкування під час вирішення поставленого завдання, а потім – обговорення загальної проблеми проєкту всіма учасниками навчального процесу проводити через веб-конференцію.
Дистанційне навчання – це одна з новацій в організації професійної освіти, яка набуває особливо великого значення в умовах сьогодення. Ольга Іськова підсумувала, що така важливість обґрунтована, перш за все, тим, що наразі ми живемо в епоху телекомунікацій та активної розбудови різноманітних форм і видів мережевого спілкування.
Отже, навчання студентів кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту НУБіП України під час карантину проходить цікаво та насичено, адже викладачі надають не лише суто навчальні матеріали, але й максимальні обсяги корисної інформації для самоосвіти, і ми маємо більше часу на її вивчення.
Людмила Андрійчук,
магістр 1 року навчання
Олена Сова,
доцент кафедри виробничого та
інвестиційного менеджменту