Вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського
Вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського
28 вересня 2018 року
28 вересня 2018 року виповнюється 100 років з дня народження видатного українського педагога-дослідника, гуманіста, новатора Василя Олександровича Сухомлинського.
Рішенням Генеральної асамблеї ЮНЕСКО було затверджено відзначення цієї визначної дати і тим самим визнано заслуги нашого співвітчизника на найвищому рівні.
У коледжі з нагоди відзначення 100 річниці з дня народження Василя Сухомлинського було проведено низку заходів.
Кураторами навчальних груп проведено цикл виховних годин для студентів на всіх відділеннях коледжу:
Презентація-анонс «Творчість як мірило життя», відділення програмування, Куделя О. О., 11 квітня 2018 р.;
Година спілкування в групах «Щира розмова», економічне відділення, БондарчукІ. П., 18 квітня 2018 р.;
Бесіда зі студентами «Все починається з добра», юридичне відділення, Купчишина Т. В., 25 квітня 2018 р.;
Урок добра «Мудра людина зі щирим серцем», загальноосвітнє відділення Шелепенко О. І., 19 травня 2018 р.;
Виховна година «Добро творити на Землі людині лиш дано», технічне відділення, Кушнірук О. М., 23 травня 2018 р.;
Виховна година «Серце віддане дітям», загальноосвітнє відділення, Тригубець Л. Р., 03 жовтня 2018 р.
Бібліотечно-інформаційним центром підготовлено книжкову виставку «Літературна спадщина гуманіста, мислителя та педагога Василя Сухомлинського», Андрійчук С. В.; засідання круглого столу «Серце віддаю дітям», 1968» (до 50-річчя виходу книги), Петренко Г. І.; бібліографічний огляд «Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського в сучасному інформаційному просторі», Бурячинська Л. В., Денисюк М. О.
У червні на засіданні методичної ради розглянуто питання «Гуманістичні ідеї В. О. Сухомлинського: застосування у педагогічній практиці в сучасних умовах», доповідали Балдич Л. В., методист коледжу і Маляр О. П., голова циклової комісії гуманітарних дисциплін.
У вересні було проведено засідання круглого столу з обміну досвідом кураторів коледжу «Формування життєвих компетентностей студентів у процесі виховної роботи куратора (на основі ідей В.О. Сухомлинського)».
Розпочався круглий стіл зі вступного слова Талімончука О. Г., заступника директора з виховної роботи. З основної теми круглого столу з доповіддю виступила Навозняк Л. М., викладач соціальних дисциплін, куратор 32-О групи.
Цікавими і доречними були виступи кураторів груп з різних відділень коледжу, які поділилися своїм досвідом виховної роботи і реалізацією ідей В. О. Сухомлинського.
В обговоренні взяли участь: Купчишина Т. В., викладач соціально-економічних дисциплін, куратор 31-Ю групи, з виступом «Моральне виховання особистості у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського»; Кушнірук О. М., викладач землевпорядних дисциплін, куратор 42-З групи, поділився своїм досвідом щодо екологічного виховання молоді через навчання в природі; Шелепенко О. І., викладач біології і хімії, куратор 21-Б групи, звернув увагу на засади формування патріотизму у творчій спадщині В. О. Сухомлинського; Куделя О. О., викладач програмування та інформаційних дисциплін, куратор 21-ІП групи, поділилася напрацюваннями з педагогіки милосердя і добра – найвищої святині в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.
Цікавим як для студентів так і викладачів став флешмоб «Крилаті вислови В. О. Сухомлинського», який організувала Тригубець Л. Р., голова циклової комісії загальноосвітніх дисциплін.
Викладачі коледжу взяли участь у конференції «Реформування сучасної освіти: діалог із Василем Сухомлинським», яка була організована Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та Рівненським державним гуманітарним університетом. Кристопчук Т. Є., д.п.н., Русіна Н. Г., к.п.н., Лагоднюк Р. А., Петрова О. М. підготували до друку статті; Гулюк Ю. С., Лисяк О. М., Обарчук Е. В. були присутні на пленарному засідання конференції.
Завершальним заходом, яким було підведено підсумок, стала міжвузівська науково-методична конференція «Педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського: практичні впровадження в освітній процес», що проводилася у дистанційному режимі.
Робочими секціями конференції стали: секція 1. Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського в контексті реформування освіти, в якій розглядалися нові підходи до освітнього процесу, що ґрунтуються на ідеях В. О. Сухомлинського, його спадщина в контексті нової філософії освіти, компетентнісно спрямована освіта в контексті поглядів великого педагога гуманістична педагогіка Василя Олександровича як джерело збагачення сучасної педагогічної практики.
Тематичний напрям секції 2. Спадщина В. О. Сухомлинського – джерело збагачення сучасної виховної практики передбачав обговорення питань щодо формування виховного простору закладу освіти в контексті гуманістичних ідей В. О. Сухомлинського, проблеми розвитку соціальної активності молоді, використання ідей Василя Олександровича у виховній практиці сучасних закладів освіти.
До участі у конференції долучилися 34 педагога з 11 навчальних закладів України. Було підготовлено 33 тези і статті, надруковано збірник матеріалів конференції, учасникам конференції вручено сертифікати.
Впевнені, що віртуальний дискусійний простір конференції створив реальну платформу для нових ідей, розвитку творчості та креативності у нелегкій праці педагога.
Колектив коледжу активно занурився у вивчення педагогічної спадщини педагога, мислителя, вченого, публіциста, який зробив вагомий внесок у розвиток вітчизняної педагогіки. Проведення круглих столів, виховних годин, діалогів, конференції дозволило вивчити педагогічну спадщину, популяризувати перспективний досвід педагогів коледжу щодо впровадження ідей В. О. Сухомлинського на ґрунт освітнього поля сьогодення, осмислити їх для творчого використання в умовах навчального закладу.
Людмила Балдич, методист коледжу,
Неля Русіна, кандидат педагогічних наук