Розширений ректорат: академічна успішність студентів і набір якісних абітурієнтів

27 лютого 2018 року

     27 лютого відбулося розширене засідання ректорату. Перш, ніж перейти до розгляду питань порядку денного, ректор Станіслав Ніколаєнко зазначив, що сьогодні о 15:00 стартує важливий для студентської молоді вишу захід – Школа лідерства. Це – унікальний шанс, що дозволить студентам-учасникам школи навчитися бути активними, проявити себе у бізнесі.

     Перше питання власне ректорату стало коротким звітом про академічну успішність студентів університету. Інформацію про результати зимової сесії представила начальник навчального відділу Оксана Зазимко. А вони виявилися такими: середній бал бакалаврів – 74,4, дещо вищий у магістрів – 76,8. Серед підрозділів, де зазначені показники найвищі – гуманітарно-педагогічний факультет, агробіологічний, харчових технологій та управління якістю продукції АПК, тваринництва та водних біоресурсів, механіко-технологічний, ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження. Щодо останнього, то такий високий показник у магістрів уможливило проходження виробничої практики впродовж усього першого семестру, так пояснює це директор Володимир Козирський.

     Маємо 359 відмінників серед бакалаврів і 184 серед магістрантів. Однак, як зауважила доповідач, насторожує число тих, хто має академічну заборгованість, адже це – претенденти на відрахування, і власне кількість уже відрахованих.

     Про стан справ на окремих факультетах і про те, які заходи вживаються, щоби максимально зберегти контингент студентів, доповіли декани Микола Доля, Микола Цвіліховський, директор Петро Лакида. З огляду на сказане ними, найефективніше – залучати на навчання якісного абітурієнта, як наприклад на факультеті ветеринарної медицини, де першокурсники мають найвищу успішність з-поміж усіх курсів. А щодо того, які причини зумовлюють неуспішність, то вони різні. Зокрема, за словами Петра Лакиди, 60-70% четвертокурсників ННІ лісового і садово-паркового господарства працюють. І це впливає і на відвідуваність занять і, звісно, на якість навчання. Звучали також пропозиції про перегляд питання прив’язки контингенту студентів до кількості штатних одиниць викладачів. Адже за існуючих умов забезпечити якість освіти важко. Щодо дисциплін, в яких студенти виявилися неуспішними, чіткої тенденції немає. Тут як загальноосвітні, так і фахові.

     За словами Оксани Зазимко, другий семестр почався організовано.

     Підсумовуючи, ректор Станіслав Ніколаєнко підкреслив, що кожен факультет повинен мати хоча б десяток базових шкіл, учні яких братимуть участь в університетській олімпіаді для вступників, стануть слухачами підготовчого відділення і, врешті-решт, нашими студентами. До того ж викладачі повинні диференційовано ставитися до рівня базової підготовки студентів і з урахуванням цього організовувати навчальний процес. Тут в поміч – діагностування рівня знань, підтяжка до необхідного рівня.

    Наступне питання стосувалося обговорення організації роботи кафедри овочівництва і закритого грунту у поточному році. Попередня робота і відсутність результатів нині дають підстави говорити про загальну негативну оцінку. Відповідно і завдань перед колективом кафедри та факультету стоїть чимало. Головне – повинна з’явитися родзинка, яка презентуватиме якісну підготовку фахівців і наукові дослідження. Нею може стати спорудження сучасної роботизованої теплиці в плодоовочевому саду. Володимир Козирський запропонував кафедрі тісно співпрацювати з кафедрою автоматики в напрямі впровадження сучасних автоматизованих технологій у виробництво продукції закритого грунту.

     Ректорат розглянув також проект нового Положення про рейтингову систему оцінки діяльності науково-педагогічних працівників. Основні зміни до документу прокоментував перший проректор Ігор Ібатуллін. Після затвердження документу вченою радою документ буде оприлюднений на офіційному сайті університету.

     Начальник інформаційно-обчислювального центру Віктор Теплюк доповів про стан інформаційно-комунікаційного забезпечення та використання комп’ютерної техніки в університеті та про те, що вже зроблено для поліпшення функціонування системи і що ще належить виконати. Доповідач нарікав на елементарну інформаційну і комп’ютерну неграмотність співробітників та недотримання і небажання дотримуватись правил користування технікою і мережею, що призводить до поломок і перебоїв роботи мережі.

     Проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку університету Вадим Ткачук запропонував створити робочу групу, яка розробить програму з наведення ладу і стане дорожньою картою стратегічного розвитку.

     Підготувати відповідний наказ, який охоплюватиме озвучені проблеми, зокрема, передбачити навчання працівників щодо користування, інформаційного захисту, недопущення шкоди і загроз, закріплення відповідальних за кабінетами, стимулювання групи фахівців тощо – таким стало доручення ректора Станіслава Ніколаєнка.

     Потому ректорат рекомендував до затвердження вченій раді університету річний фінансовий звіт за 2017 рік і фінансовий план на 2018 рік, які представив до аналізу і обговорення проректор Вадим Ткачук. А начальник планово-фінансового відділу Олег Бронін проінформував про надання дозволу на передачу в оренду.

     Також були обговорені й інші питання життєдіяльності університету.

Ольга Наконечна

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook