Підвищуємо якість освіти: у Ніжинському агротехнічному інституті та коледжі пройшов семінар з обміну педагогічним досвідом
На виконання програми розвитку університету "Голосіївська ініціатива-2020" та у рамках співпраці з відокремленими підрозділами на базі Ніжинського агротехнічного інституту відбувся семінар «Якісна освіта – стандарт нового покоління».
З колегами ділилися досвідом представники гуманітарно-педагогічного факультету: завідувач кафедри педагогіки Руслан Сопівник, професор кафедри педагогіки Вікторія Кручек та доцент кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій Ірина Сопівник.
Директори Ніжинського агротехнічного інституту Василь Лукач та Ніжинського агротехнічного коледжу Олена Литовченко гостинно зустріли колег зі столиці. Василь Степанович поділився досвідом успішного керівництва агротехнічним інститутом в умовах непростої ситуації в країні, адже він не лише справжній педагог, а й чудовий менеджер – навіть у такі складні часи вміє знаходити ресурси для повноцінного функціонування навчального закладу, його благоустрою та турботи про студентів.
Руслан Сопівник презентував доповідь на тему «Виховна робота – невід’ємна складова якості освіти». У своєму виступі основну увагу приділив аспектам реалізації Програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» та наголосив на тому, що більшість таких викликів ХХІ століття як військові конфлікти, екологічні проблеми, продовольча криза є результатом моральної кризи людства, тому важливо не лише озброювати молодь знаннями, а й виховувати як гармонійну всебічно розвинену особистість, яка буде усвідомлювати та виконувати свій обов’язок перед державою та рідним народом.
Ірина Сопівник презентувала доповідь на тему: «Профілактика девіантної поведінки студентської молоді». Ірина Віталіївна наголосила, що на сьогоднішній день технічний прогрес дозволяє студентам користуватися різноманітними інтернет-ресурсами для отримання будь-якої інформації, тому сучасний викладач повинен особливу увагу у роботі приділяти мотивації студентів до навчання, змінювати форми роботи, постійно самовдосконалюватися та навчати студентів самостійно знаходити та опрацьовувати інформацію, критично мислити. Також Ірина Віталіївна поділилася досвідом використання нових інформаційних технологій у освітньому процесі, оскільки це цікаво та зручно як студентам, так і викладачам. Вона звернула увагу на те, що студент – це ще не повністю сформована особистість, тому він потребує допомоги, підтримки та підказок педагога та ознайомила слухачів з видами девіантної поведінки. Ірина Сопівник надала змістовні рекомендації педагогам стосовно зниження проявів девіантної поведінки та розповіла про педагогічні методи корекції, напрямки роботи педагогічного колективу щодо профілактики суїцидальної поведінки.
Вікторія Кручек провела тренінг «Організація педагогічної взаємодії». Вона наголосила на важливості позитивної взаємодії у педагогічному колективі та детально охарактеризувала її компоненти та принципи побудови. Вікторія Аркадіївна провела цікаві вправи на встановлення міжособистісної взаємодії та звернула увагу на те, що мова є найважливішим засобом педагогічного впливу, тому важливе значення має мистецтво мовленнєвого спілкування. Професор виокремила перешкоди на шляху слухання та пояснила у якому вигляді повідомлення інформації сприймається студентами більш результативно.
Під час тренінгу педагоги у невимушеній обстановці отримали нові знання та навички, а також безліч позитивних емоцій.
Наступним етапом зустрічі була бесіда зі студентами. Руслан Сопівник ознайомив студентів з перевагами продовження навчання на спеціальностях «Педагогіка вищої школи» та «Професійна освіта», а Ірина Сопівник розповіла про спеціальність «Соціальна робота» та інші спеціальності гуманітарно-педагогічного факультету. Майбутніх вступників детально ознайомили з умовами вступу і перевагами навчання.
Тож чекаємо у наступному навчальному році юних ніжинців у лавах наших студентів.
Наталія Варивода,
старший лаборант кафедри педагогіки