Підготовка фахівців для меблевої та деревообробної галузей: не лише спеціальні дисципліни
Метою освітньої програми є формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок, необхідних для розв’язання складних спеціалізованих завдань та вирішення практичних питань професійної діяльності у сфері технологій деревообробної та меблевої галузей. І для її реалізації лише фахових дисциплін недостатньо.
Тож сьогодні про інші обов’язкові компоненти здатні формувати у здобувачів на тільки «Hard skills» але і «Soft skills», зокрема на другому курсі. Завданням дисципліни «Хімія високомолекулярних сполук» є сформувати комплекс хімічних знань про високомолекулярні речовини, навчити виявляти закономірності взаємозв’язку між будовою і властивостями високомолекулярних сполук, встановлювати співвідношення між складовими частинами полімерних композицій, а також розуміти роль окремих компонентів у сумішах, навчити описувати основні закономірності хімічних процесів за участі ВМС, а також розвинути навички та вміння використовувати сучасні досягнення хімії ВМС в технологічних процесах і виробництвах меблевої та деревообробної промисловості.
Студенти з цікавістю відвідували лабораторні завдання, адже під керівництвом викладача проводили різні незвичні й цікаві реакції на якісний елементний аналіз мономерів (відкриття нітрогену, сульфуру), високомолекулярних сполук (реакції мідної дротини на хлороформ), досліджували методи одержання полімерів (полімеризація формальдегіду, конденсація аніліну з формальдегідом), визначали якісні реакції на полісахариди (кольорова реакція на крохмаль, реакція крохмалю на реактив Фелінга).
Дисципліна «Матеріалознавство» забезпечує майбутніх фахівців знаннями будови, складу і властивостей металів та сплавів, основ теорії термічної обробки вуглецевих, легованих сталей та сплавів з особливими властивостями, технології термічної та хіміко-термічної обробки сплавів, розумінням методів отримання металів та сплавів, а також конкретних деталей деревообробних верстатів.
Запам’ятались роботи із визначення ліквації сірки на сталі та якість зварного шва. Крім того розглядали будову різних сталей (зазвичай за діаграмою залізо-вуглець), проводили термічну й хімічну обробку сталей та обробку сталей струмами високих частот.
Мета вивчення дисципліни «Безпека праці і життєдіяльності» полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку.
Серед значної кількості практичних завдань наших студентів найбільше зацікавили такі спеціалізовані роботи: інструктажі та організація навчання, розслідування та облік нещасних випадків на виробництві, надання домедичної допомоги.
Отримані знання і навики в перспективі сприятимуть вирішенню професійних завдань з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо безпеки персоналу, а також ефективному засвоєнню дисциплін «Обладнання галузі», «Технологія сушіння і захисту деревини», «Технологія конструкційних матеріалів», «Технологія захисно-декоративних покриттів».
Олександра Горбачова,
гарант ОПП
Дмитро Іванченко,
студент 2 курсу