Соціологія як сходинка до пізнання себе і світу
В буденних клопотах, пов’язаних з боротьбою за виживання, найчастіше забувається про все високе і романтичне, точніше про те, що ми люди і нам властиво не лише перетворювати «казку на дійсність», себто продукувати споживчі блага, аби задовольняти численні, часто роздуті до неймовірного розміру, потреби або й забаганки, а й відчувати, переживати, схоплювати свою єдність з іншими, зі світом, з самим існуванням. Здатність усвідомлювати зумовленість і водночас єдність зі світом, звісно, необхідно цілеспрямовано розвивати, аби убезпечити людину, а отже і спільноту від тотального і безповоротного виродження та/або утримати від масштабних руйнівних дій щодо природного середовища. Саме для цього освіта має комбінувати в собі не лише підготовку вузькопрофільного фахівця, а й формування свідомої себе особистості. Низка предметів соціально-гуманітарного циклу якраз спрямована на те, аби сформувати в молодших поколінь цілісне уявлення про оточуючий соціальний, місце і роль кожного в ньому. Чільне місце в цій плеяді освітніх дисциплін належить соціології.
Знайомство з академічним трактуванням соціальної дійсності студенти 2 курсу спеціальності 208 «Агроінженерія» механіко-технологічного факультету розпочали з теми «Наука та пізнання, соціологія як наукова сфера», яку 31 серпня 2024 року на відкритому занятті розкрив професор кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Володимир Калуга.
Вікторія Хвіст,
доцент кафедри міжнародних відносин і суспільних наук