Підсумки навчальної практики зі вступу до фаху
Після успішного закінчення екзаменаційної сесії здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти проходили навчальну практику зі вступу до фаху.
Під час проходження навчальної практики першокурсники поглибили свої знання про основні поняття менеджменту, познайомилися з особливостями організації освітнього процесу в університеті та на факультеті аграрного менеджменту, отримали більше інформації про діяльність органів студентського самоврядування, відвідали тренінг, де їх вчили правильно говорити та слухати, дізналися про організацію наукової роботи у навчально-наукових лабораторіях факультету.
Кінцевим результатом проходження практики став захист звіту, який здобувачі писали та оформляли упродовж чотирьох тижнів.
Під час проходження практики студенти підбивали підсумки навчання протягом першого року та аналізували навчальний процес. Жваве обговорення викликало завдання, в рамках якого потрібно було визначити проблеми низької мотивації до навчання окремих студентів та надати пропозиції як підвищити жагу до навчання та зробити цей процес ще цікавішим. Серед запропонованих студентами заходів були наступні:
- використання у навчальному процесі більше інтерактивних завдань;
- надання інтерактивних командних завдань;
- екскурсії до взірцевих закладів у сфері менеджменту для розуміння процесу їх роботи;
- створювати дискусії, інтерактивні лекції з використанням опитувань;
- заохочувати студентів виконувати завдання в групах;
- ввести систему заохочення з картками або значками;
- надання завдань та проведення модульних контрольних робіт у формі співбесіди та обговорення, а не виключно письмовій.
У якості прикладу проведення цікавих та інтерактивних занять студенти відзначали різні дисципліни.
Каріна Волошина, студентка 1 курсу 7 групи, розповіла про інтерактивні заняття, які найбільше запам’яталися: “Особисто для мене найкращими прикладами цікавих завдань, відбувалися під час дисциплін «Вступ до фаху», яку викладала к.е.н., доцкент кафедри адміністративного менеджменту та ЗЕД Ралко Олександра Сергіївна. На цих заняттях ми могли відчути себе в ролі менеджерів, адже кілька разів у нас були групові завдання, де ми навчались делегувати повноваження, керувати та знаходити спільну мову з колегами. Були випадки, коли ми розігрували сценки, щоб на практиці зрозуміти та показати методи вирішення конфліктних ситуацій, які потім усно аналізували тощо. Такого роду завдання є дуже необхідними в навчальному процесі, бо вони занурюють тебе в свою ж професію”.
Олександра Забедюк, студентка 1 курсу 7 групи, поділилась своїми враженнями проведення інтерактивних занять упродовж першого року навчання: “Найбільше запам’яталися заняття із дисципліни «Соціальні комунікації». Незважаючи на невелику кількість занять у другому семестрі, пари проходили цікаво та жваво. Одним з яскравих спогадів було виконання завдання у групі, де нам потрібно було зобразити нашу групу на великому аркуші паперу, а потім представити її та розказати, що саме ми намагались зобразити і чому обрали саме такий дизайн малюнків. Також мені дуже сподобався перегляд відео-роликів про конфлікти на робочому місці та подальший аналіз дій героїв ролику. Я вважаю це гарним прикладом проведення практичних занять, оскільки такі заняття проходять швидко, динамічно та цікаво. Така організація занять допомагає запам’ятати та швидко аналізувати навчальний матеріал, тому ці заняття надовго залишаються у пам’яті.”
Одним із завдань навчальної практики було визначення ділових якостей сучасного менеджера. Тому студенти аналізували шлях успіху відомих як зарубіжних, так і вітчизняних підприємців, які є взірцем для них.
Одні вибрали для аналізу таких відомих підприємців, як Генрі Форд, Ілон Маск, Серіл Сендберг, для когось взірцем справжнього менеджера були викладачі факультету, власні батьки, знайомі, відомі українські підприємці.
Паралельно з цим здобувачі робили SWOT-аналіз своїх особистих якостей, які можуть стати в нагоді при роботі менеджера.
Усі студенти відповідально підійшли до виконання завдання, визначили свої сильні сторони, перелічили можливості, переважна більшість яких пов’язані з навчанням в університеті. Назвавши свої слабкі сторони, здобувачі відразу визначили, що потрібно буде зробити, щоб перетворити їх на можливості.
Також в рамках навчальної практики студенти зробили аналіз сторінки факультету аграрного менеджменту на сайті університету.. Загалом, аналіз сторінки показав, що інформація, яка там розміщена, є повною, доступною та зрозумілою. Поруч із цим, студенти висловили деякі пропозиції по вдосконаленню сторінки факультету, які стосувалися більш яскравого оформлення, наповнення сайту візуальним контентом та поліпшення якості мобільної версії.
Оскільки студенти є основними носіями інформації популяризації факультету, то їм було запропоновано сформувати профорієнтаційні матеріали. Першокурсники, які самі були нещодавно абітурієнтами, написали ряд порад для тих, хто планує навчатися у вищому закладі освіти. Також вони розробили інформаційні буклети, де розмістили ту інформацію, яка, на їх думку, є важливою для школярів.
Деякі створили сторінки в Іnstagram, на яких розмістили інформацію про університет та факультет аграрного менеджменту. А група у складі Каріни Волошиної, Олександри Забедюк, Марини Мазур, Олександри Плис та Ірини Субутович навіть зняли відеоролик, у якому продемонстрували переваги навчання на факультеті (https://www.instagram.com/nubip_fam?igsh=dGZoa25lOHo4ZHNk).
Загалом, здобувачі вищої освіти під час практики закріпили свої знання про функції менеджменту, визначили кваліфікаційні вимоги та основні види діяльності сучасного менеджера та впевнилися в правильності свого вибору професії.
Бажаємо студентам гарно відпочити на канікулах, реалізувати свої плани та чекаємо їх на наступному курсі.
Віра Бутенко, д.е.н., професор
Олександра Ралко, к.е.н., доцент