Бакалаври публічного управління та адміністрування успішно захистили кваліфікаційні роботи

8 червня 2024 року

 

Найкращий спосіб передбачити своє майбутнє – створити його. Саме під таким гаслом 4 червня 2024 року в ННІ неперервної освіти і туризму відбувся захист бакалаврських кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти спеціальності «Публічне управління та адміністрування».
 
Відповідно до наказу ректора університету до складу екзаменаційної комісії ввійшли: Анна Дергач – доцент кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту, кандидат наук з державного управління (голова комісії); професори кафедри публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва – доктори наук з державного управління, доценти Сергій Приліпко та Оксана Євсюкова, кандидат економічних наук, професор Марія Кулаєць (члени комісії).
 

Захист бакалаврських кваліфікаційних робіт є однією з форм атестації здобувачів вищої освіти. Під час його проведення 10 студентів продемонстрували набуті компетентності та програмні результати, одержані протягом навчання на чотирьохрічній освітній програмі «Публічне управління та адміністрування». Зокрема, студентка Вікторія Грицай у бакалаврській роботі на тему «Інформаційно-комунікаційний механізм співпраці органів публічної влади з громадськістю» (керівник – д.держ.упр., доц. Ірина Грищенко) здійснила аналіз процесів взаємодії між органами влади та громадськістю через призму інформаційно-комунікаційних інструментів та практик на основі проведеного соціологічного опитування щодо оцінки рівня комфорту окремих показників стану Миронівської міської територіальної громади. Практико орієнтованою складовою наукового дослідження стали пропозиції щодо покращення інформаційної наповненості веб-ресурсу територіальної громади.  
 

 

Сучасним тенденціям розвитку української держави та системи публічного управління відповідає тема бакалаврської роботи Катерини Звоненко – «Секторальна інтеграція України до ЄС» (керівник – д.держ.упр., доц. Оксана Євсюкова). Студентка зазначила, що Україна рухається шляхом євроінтеграції, а процес переведення її секторів у відповідність до стандартів і правил ЄС, який набуває першочергового значення для розвитку торгівлі, інвестицій та сталого розвитку, особливо за умов збройної агресії рф. На думку голови ЕК к.держ.упр., доц. Анни Дергач, тема роботи є досить змістовною і актуальною, водночас охоплює важливу проблематику. У роботі визначено сутність та ознаки основних напрямів, що стосуються секторальної інтеграції, окреслено перспективи та стратегії секторальної асиміляції України до спільного європейського ринку; здійснено аналіз інтенсифікації секторальної інтеграції з урахуванням потенційних наслідків воєнного стану. Наукову цікавість викликала діагностика політичних та державно-управлінських змін в Україні, які вплинули на траєкторію розвитку євроінтеграційного процесу.
 

 

У кваліфікаційній роботі «Механізми формування та розвитку соціальної інфраструктури на місцевому рівні» студент Богдан Литвиненко (керівник – к.держ.упр. Володимир Сизон) спрямував дослідницький напрям на оцінку діючого стану формування та розвитку соціальної інфраструктури на місцевому рівні в регіонах України. Під час публічного захисту він зазначив, що для розвитку соціальної інфраструктури на місцевому рівні необхідно: створити місцеві фонди розвитку інфраструктури, запровадити електронну систему управління соціальними послугами; налагодити партнерство між місцевими громадами та приватним сектором; залучити громадян до процесу прийняття управлінських рішень; модернізувати освітні та медичні заклади тощо. 
 

Визначенню основних тенденцій у розвитку глобального лідерства, їх впливу на формування лідерських якостей керівника в системі органів державної влади присвячена кваліфікаційна робота Мисника Богдана на тему «Формування лідерських якостей керівника для роботи в органах державної влади» (керівник – д.держ.упр., доц. Ірина Грищенко). Практичним здобутком дослідження став аналіз діяльності Володарської селищної ради у частині формування лідерських якостей керівників структурних підрозділів органу публічної влади та авторські рекомендації щодо формування якостей керівника.
 
Ласа Анастасія у кваліфікаційній роботі «Організація діяльності Центрів надання адміністративних послуг на місцевому рівні» (керівник – д.держ.упр., доц. Володимир Олійник) дослідила організацію діяльності ЦНАП, основні підходи, особливості та зарубіжний досвід надання адміністративних послуг на місцевому рівні. У процесі дослідження студентка запропонувала на розгляд практичні рекомендації щодо удосконалення управління персоналом та оцінки якості надання адміністративних послуг у ЦНАП м. Ніжин Ніжинської міської ради.
 

«Функціонування суб’єктів публічного управління в умовах євроінтеграційного та євроатлантичного розвитку» - саме у такій інтерпретації сформована тема бакалаврської роботи Марії Хомініч, виконаної під керівництвом д.держ.упр., доц. Оксани Євсюкової. Актуальність даної теми полягає в тому, що процеси європейської та євроатлантичної інтеграції для України є не лише стратегічними, але й невідкладними, які відображають стрімкий шлях нашої країни до удосконалення власних державних інститутів, зміцнення демократії, розвитку економіки та забезпечення міжнародної безпеки. Студентка проаналізувала напрями розвитку органів публічної влади в Україні, визначила рівень впливу різних інститутів громадянського суспільства на процес євроінтеграції в Україні, вказала на ключові проблеми та перешкоди, які ускладнюють функціонування суб’єктів управління в умовах євроінтеграції та євроатлантичної співпраці та систематизувала рекомендації щодо удосконалення діяльності суб’єктів системи публічного управління у контексті інтеграційних процесів.
 
Аналіз структури управління загальноосвітніми закладами на місцевому рівні в умовах децентралізації є предметом дослідження у кваліфікаційній роботі Світлани Юкіної (керівник – к.держ.упр. Володимир Сизон). Тема є актуальною, оскільки в країні відбуваються значні структурні та ціннісні зміни в системі освіти. Основну увагу студентка приділила: з’ясуванню засад покращення освітнього простору; дослідженню змістовної сутності концепції «Нова українська школа» та її ролі у побудові ефективності загальної середньої освіти; аналізу нормативно-правових основ забезпечення закладів освіти в територіальних громадах; узагальненню використання змішаного, адаптивного, інклюзивного, онлайн-навчання у процесі керівництва закладами середньої освіти на місцевому рівні; застосуванню нових засобів управління в закладах освіти в Шосткинській міській територіальній громаді Шосткинського району Сумської області; формуванню рекомендацій щодо покращення управління закладами освіти на місцевому рівні.
 

 

Змістовною складністю характеризується кваліфікаційна робота Ольги Омельчук на тему «Інструменти реалізації публічної політики на місцевому рівні» (керівник – д.держ.упр., доц. Ірина Грищенко). За допомогою переконливих аргументів під час публічного захисту студенткою зазначено, що аналіз публічної політики – це поєднання теорії з практикою, це інструмент вирішення певної соціальної, політичної, економічної проблеми тощо. Заслуговує на увагу авторська структурна модель алгоритму реалізації публічної політики з відновлення та реінтеграції територій, постраждалих від окупації чи бойових дій. Практичне значення бакалаврської роботи полягає в апробації результатів дослідження в діяльності Тетіївської територіальної громади Білоцерківського району Київської області.
 
 Особливу увагу заслуговує кваліфікаційна робота Микити Чернійчука, виконана під керівництвом д.держ.упр. доц. Сергія Приліпка на тему: «Організація професійного навчання державних службовців у Вищій школі публічного управління». Мета роботи полягала в обґрунтуванні теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо організації професійного навчання державних службовців. Результати дослідження стосувалися: визначення професійних потреб державних службовців в умовах воєнного стану та євроінтеграції; аналізу діяльності Вищої школи публічного управління; деталізації зарубіжного досвіду підготовки публічних службовців; надання практичних рекомендацій щодо удосконалення освітньої діяльності Вищої школи публічного управління.
 

 
Завдяки технологіям цифровізації в онлайн-форматі відбувся захист результатів дослідження кваліфікаційної роботи Марії Павленко (керівник – д.держ.упр., доц. Оксана Євсюкова) на тему «Взаємодія органів державної влади з інститутами громадянського суспільства у прийнятті управлінських рішень». Переважна більшість запропонованих студенткою рекомендацій має практичну цінність, оскільки стосується покращення взаємодії інститутів громадянського суспільства з державною установою «Держгідрографія».
 

Відповідно до рішення екзаменаційної комісії усім здобувачам вищої освіти присвоєно кваліфікацію бакалавра публічного управління та адміністрування.
 

 

Цьогорічний публічний захист бакалаврських кваліфікаційних робіт студентів ННІ неперервної освіти і туризму спеціальності «Публічне управління та адміністрування» відбувся на високому науковому рівні, про що свідчать їх виступи, підготовлені презентаційні матеріали та відповіді на поставлені питання. Членами екзаменаційної комісії відзначено про наявність практичної складової в представлених дослідженнях.
 
Наприкінці захисту голова, члени екзаменаційної комісії та викладачі випускової кафедри надали студентам доброзичливі настанови та запропонували продовжити навчання у магістратурі за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування». Завдяки налагодженій співпраці зі стейкхолдерами кафедра публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва вже працевлаштувала 5 майбутніх випускників бакалаврату за фахом, зокрема 3 з них - у Вищій школі публічного управління (директор - к.держ.упр. Юлія Лихач), що належить до сфери управління Національного агентства України з питань державної служби.
 
            Легкого життєвого поступу та професійних здобутків, наші випускники!
 
 
Оксана Євсюкова,
професор кафедри 
публічного управління, менеджменту інноваційної
діяльності 
та дорадництва, доктор наук з державного управління 
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook