Дайджест декади циклової комісії маркетингу, торгівлі та харчових технологій Ірпінського фахового коледжу НУБіП України
З 11 по 22 березня 2024 року в Ірпінському фаховому коледжі НУБіП України відбулася декада циклової комісії маркетингу, торгівлі та харчових технологій. Ці насичені подіями два тижні стали справжньою скарбницею знань та досвіду для студентів, адже програма декади була надзвичайно різноманітною та цікавою.
Декаду було розпочато із засідання студентського наукового гуртка «Хімія для допитливих» на тему «Хімія і краса». Під час зустрічі завідувачка навчальної лабораторії «Біохімії і фізіології харчування» Наталія Дубас ознайомила гуртківців з історичними даними про косметичні засоби, які існували ще у 16-17 столітті та як фарбувалися жінки і чоловіки у ті часи. Для розширення кругозору гуртківців було проведено гру «Так» або «Ні», у якій думки студентів різнилися, проте це розширило їхні знання про те, які косметичні засоби були у ті часи. Гуртківці дослідили склад засобу для догляду за шкірою, розглянули різні типи шкіри й те, який хімічний склад повинен містити крем у залежності від типу шкіри.
На завершення учасники гуртка поділилися на дві команди й узагальнили свої знання, граючи на швидкість у гру, в якій розділяли активні та небезпечні інгредієнти косметичних засобів.
Захоплюючий конкурс-презентацію «Смачно та безпечно» & «Шевченко» організували викладачі Ірина Вінник та Валентина Вдович за підтримки членів циклової комісії та класних керівників академічних груп.
Учасники-конкурсанти надзвичайно талановито і креативно презентували конкурсні зразки страв, напоїв, випічки, використовуючи елементи творчого оздоблення (скатертини, посуд, атрибутику тощо). Демонструючи теоретичну й практичну підготовку щодо знання творчого доробку генія української нації Т. Г. Шевченка, студенти декламували уривки з його творів, у яких яскраво і колоритно він описував страви української кухні, елементи приготування та культури споживання страв.
Проведення конкурсу-презентації надало можливість його учасникам та всім присутнім дізнатися, пригадати страви, які найбільше полюбляв і майстерно описував український поет, художник і громадський діяч Тарас Григорович Шевченко і зовсім по-новому поглянути на особистість великого Кобзаря.
Для студентів 1 курсу спеціальності 075 «Маркетинг» було проведено захоплюючий Креативний спринт «Дуель брендів», який організувала завідувачка навчальної лабораторії «Маркетинг» Ірина Дерев’янко. У ході заходу студенти ознайомилися з психологією кольору та його впливом на сприйняття бренду, а також вивчили, як різні кольори використовуються в логотипах відомих компаній.
Студенти мали змогу ознайомитися з основними концепціями брендингу, такими як: позиціонування, ціннісні пропозиції, візуальна ідентифікація та архітектура бренду; навчилися практично застосовувати ці концепції.
14 березня 2024 року в Ірпінському фаховому коледжі НУБіП України відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Стратегії, інновації, проблеми підприємництва, торгівлі та маркетингу».
Співорганізаторами наукового заходу виступили представники економічного факультету та факультету аграрного менеджменту Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Обмін думками та досвідом виявився надзвичайно корисним для всіх учасників, адже були обговорені найновіші досягнення та інновації в цих галузях. Було приділено увагу ролі наукових досліджень у розробці нових стратегій підприємництва, торгівлі та маркетингу, а також в оптимізації бізнес-процесів. Тематики виступів охоплювали такі питання, як стратегії виходу на нові ринки, інноваційні маркетингові інструменти, проблеми захисту прав споживачів, стандартизація та регулювання підприємницької діяльності та багато іншого. Захід отримав позитивні відгуки від учасників, оскільки надав нові ідеї, рішення та перспективи для подальшого розвитку підприємництва, торгівлі та маркетингу в Україні.
15 березня 2024 року Олена Нагорна, к.е.н., доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України провела лекцію на тему: «Маркетингові стратегії у повоєнний стан» для студентів 3 курсу групи 305-М спеціальності 075 «Маркетинг».
Під час лекції спікерка окреслила виклики, з якими стикається бізнес у зв'язку з війною: руйнування інфраструктури, втрата ринків, зміна поведінки споживачів тощо. Проаналізувала зміни в комунікації брендів під час війни: акцентувала увагу на підтримці України, зміна тональності та візуальних елементів. Розкрила особливості медійного просування в умовах війни: зростання ролі онлайн-каналів, зміна пріоритетів у розміщенні реклами. Представила аналітичні дані про те, як змінилися цілі українського бізнесу під час війни: адаптація до нових умов, фокус на виживання та допомогу ЗСУ прикладі компаній KERNEL та МХП.
18 березня 2024 року ВСП «Ірпінський фаховий коледж НУБіП» мав честь вітати у своїх стінах Наталію Кулаковську, директорку з маркетингу KMZ Industries, найбільшого українського виробника елеваторного обладнання. Зустріч з досвідченим фахівцем стала справжньою подією для студентів-маркетологів, які прагнуть здобути цінні знання та практичні поради для успішного розвитку кар'єри.
Під час зустрічі спікерка акцентувала увагу на важливості розуміння «шляху клієнта». Цей концепт дає можливість маркетологам глибоко дослідити та зрозуміти поведінку клієнтів на кожному етапі їхнього віртуального та реального шляху до покупки. Завдяки цим знанням фахівці можуть розробляти більш ефективні маркетингові стратегії, що дійсно відповідають потребам та очікуванням цільової аудиторії.
Особливу увагу Наталія Кулаковська приділила особливостям маркетингу в B2C, B2B та H2H секторах. Вона детально описала специфіку кожного з них, наголосила на ключових відмінностях та дала слушні поради щодо ведення маркетингової діяльності в цих сферах.
20 березня 2024 року відбулася захоплююча зустріч з Юрієм Шепетом – CEO та співвласником успішної digital-агенції VDALO, яку організував викладач Андрій Сиротенко для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» групи 305-М.
Агенція спеціалізується на збільшенні продажів за допомогою реклами в Google, Facebook, Instagram і TikTok. За 6 років існування VDALO вже надала послуги понад 600 клієнтам, серед яких такі відомі бренди, як Volvo, Fiat, Alfa Romeo, друкарня Wolf, мережа супермаркетів «Сільпо» та багато інших. Агенція має статус офіційного партнера Google та Meta, що гарантує високу якість послуг з інтернет-реклами.
На зустрічі студенти дізналися про принципи роботи агенції VDALO. Виявляється, в основі успіху – постійне навчання та розвиток команди, дотримання усіх термінів та завищених очікувань клієнтів, оптимізація процесів та використання новітніх сервісів.
20 березня 2024 року відбулося спільне засідання робочої групи освітньо-професійної програми «Маркетинг» для підготовки здобувачів фахової передвищої освіти ВСП «Ірпінський фаховий коледж НУБіП України» за спеціальністю 075 «Маркетинг» за участю стейкхолдерів.
У ході обговорення проєкту було розглянуто основні аспекти, пов'язані з забезпеченням якості освітньо-професійної програми «Маркетинг», визначено перелік вибіркових дисциплін, які допоможуть розширити знання та навички студентів у сфері маркетингу. Також було вислухано думки щодо важливості практичної складової в освітньому процесі. Було підкреслено значення практичного навчання, стажування та практики для підготовки студентів до викликів реального бізнесу. Розглянуто можливості співпраці з роботодавцями для забезпечення практичної підготовки студентів, що дозволить отримати реальний досвід роботи та набути необхідних навичок.
Традиційним заходом декади циклової комісії є засідання гуртка «Споживач», яке відбулося 21 березня на базі навчальної лабораторії «Дослідження якості товарів» на тему «Дослідження органолептичних та фізико-хімічних показників якості твердого сиру». Завідувачка навчальної лабораторії Олена Осьмина ознайомила гуртківців з вимогами до маркування та пакування твердих сирів та звернула увагу на нормативні документи, які регулюють якість даної групи товарів.
У ході засідання гуртківці дослідили органолептичні показники якості чотирьох зразків меду за такими критеріями: зовнішній вигляд, колір, консистенція, смак та запах. Визначили масову частку вологи в досліджуваних зразках твердого сиру відповідно ДСТУ 8552:2015 «Молоко та молочні продукти. Методи визначання вологи та сухої речовини». Результати дослідження показали, що всі досліджувані зразки відповідають встановленим вимогам стандарту.
Завершилася декада проведенням майстер-класу «Смачна райдуга: ліплення кольорових вареників» для студентів групи 310(212)-Х, які навчаються за спеціальністю «Харчові технології».
Викладачі фахових дисциплін Марина Мироненко та Наталія Федосєєва організували даний захід з метою розвитку пізнавального інтересу до українських традицій, виховання почуття національної гідності та гордості за українську націю, а також для підтримки та шанування української культури та сімейних цінностей.
Завідувачка навчальної лабораторії «Технологія приготування кулінарної продукції» Марина Мироненко розкрила деталі щодо інгредієнтів, які природно надають колір тісту: буряк використовується для отримання червоного кольору, шпинат – для зеленого, а куркума – для жовтого відтінку.
Учасники проявили неабияку креативність та старанність у процесі підготовки тіста для вареників та ліплення вареників різноманітних форм та розмірів. По завершенню ліплення всі радісно занурювали свої кольорові вироби у киплячу воду. Після того, як вареники були готові, їх подавали з смачною засмажкою. Все це створило надзвичайно домашню та затишну атмосферу.
Майстер-клас став чудовою нагодою не лише для опанування нових кулінарних навичок, але й для проведення часу в дружній компанії, поєднуючи приємне з корисним.
Бажаємо всім учасникам декади творчого натхнення, яке надихатиме на нові грандіозні ідеї та креативні рішення! Нехай невичерпна енергія та завзяття стануть невід'ємними супутниками на шляху до втілення найсміливіших задумів і омріяних проєктів!
Ірина Вінник,
голова циклової комісії маркетингу,
торгівлі та харчових технологій