Наше майбутнє – в наших руках впевнено стверджують студенти факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК

22 жовтня 2023 року

 Щоразу, вступаючи в новий навчальний рік, ми починаємо писати нову сторінку історії нашого факультетуПочаток освітнього процесу – особливий день і для першокурсників, і для студентів старших курсів, і для викладачів. Тому наше першочергове завдання – виховати національно-свідоме, патріотичне і сильне покоління. Тоді ми зможемо бути упевнені: доля України – в надійних руках.

     Саме тому, Національний університет біоресурсів і природокористування України, перший із закладів ЗВО країни, розпочав освітній процес з 14 серпня 2023 року у змішаному форматі. Не виключенням стали і студенти факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК, які активно долучились до освітнього процесу.

      Згідно навчального плану, для студентів старших курсів є вивчення технологічних дисциплін, які формують фахові (спеціальні) компетентності майбутніх технологів.

    Однією із основних технологічних дисциплін є опанування навчального курсу «Загальні технології харчової промисловості», які передбачені робочою програмою для студентів 3 курсу та 1 курсу скороченого терміну навчання факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК є розділ дисципліни «Технології консервування плодів та овочів». Вивчення цієї дисципліни, як і інших дисциплін, в дистанційному режимі включали лекційний курс; лабораторні роботи – передбачені в період очного навчання студентів.

    Підвищенню якості продукції, що випускає харчова промисловість, сприяє правильна організація технохімічного, технологічного, мікробіологічного контролю, що є невід’ємною частиною процесів виробництва і реалізації консервів і одним з основних засобів забезпечення відповідності продукції вимогам нормативно-технічної документації. Сировину, що надходить на переробку, перевіряють на відповідність вимогам діючих стандартів з метою запобігання виготовлення підприємством неякісної продукції – вхідний контроль. Контролюються також технологічні режими та процеси на етапах виробництва продукції. І вихідний контроль готової продукції проводить лабораторія за хімічними та мікробіологічними показниками. Про це студентам розповіла доцент кафедри технології м’ясних, рибних та морепродуктів Юлія Крижова.

 

    Для виконання лабораторної роботи кожен студент підготував в домашніх умовах сіль, цукор, прозорі склянки та склянки з темного скла, упаковку гвоздики для визначення її свіжості і в умовах відео конференції, під керівництвом Юлії Крижової, були підготовлені розчини солі, цукру, які перевірялись кожним студентом на прозорість, відсутність механічних або інших сторонніх домішок, повну розчинність, на солоний чи солодкий смак, а гвоздику опускали у склянку з водою і підраховували кількість екземплярів, які плавали на поверхні в горизонтальному положенні; це були екземпляри гвоздики, яка втратила ефірну олію при тривалому зберіганні та в невідповідних умовах.

 

 

      Кожен студент характеризував свої зразки, які підготував до виконання лабораторної роботи та з якими проводив дослідження.

    Студенти проявили гарну явку та активність на занятті. Також зазначили, що такі лабораторні роботи є цілком можливими для проведення в умовах дистанційного навчання.                          

    

     «Навчання не лише теоретично, а й практично, хоч і онлайн. Тепер знаємо та вміємо перевіряти якість солі, цукру та прянощів. Здавалося б, продукти, що є в кожного у повсякденному вживанні, та мало хто знає, чи є вони якісні», - розповіла про свої враження студентка 3-го курсу Марія Шамрай.

      «Ми, як майбутні спеціалісти, технологи харчових підприємств, маємо обовʼязково знати та вміти контролювати якість сировини та продукції, на яку може вплинути, наприклад, навіть цукор із стороннім смаком чи запахом або поганою розчинністю чи наявністю осадів, сторонніх домішок, на виготовлення неякісної продукції. Завдяки таким лабораторним роботам маємо можливість розширювати свої знання у галузі технологій консервування та зберігання продукції», - зазначила Аліна Степова.

 

 

      Починаючи з 2 жовтня, згідно з наказом ректора університету Станіслава Ніколаєнка студенти 2-го та 3-го курсів вийшли на очне навчання. Таким чином, подальше виконання лабораторних робіт проводилось в лабораторіях кафедри технології м’ясних, рибних та морепродуктів. Одна з таких робіт була проведена за темою: «Визначення вмісту сухих речовин та нітратів в плодах та овочах».

    Студенти отримали нові знання та досвід, освоївши таке лабораторне обладнання, як рефрактометр та нітратомір. Для проведення досліджень студенти принесли як домашні плоди, ягоди та овочі, так і куплені в торгівельних мережах, тож мали можливість самостійно визначити якість продуктів, які споживають. До проведення такої лабораторної роботи приєдналась у форматі відеоконференції також й іноземна студентка, Тшагам Леатасія, яка наразі не має змоги відвідувати заняття очно.

      Загалом, результатами проведених досліджень студенти були приємно вражені. Що стосувалось вмісту сухих речовин, то деякі овочі мали вищий вміст сухих речовин, ніж ті, що наведені в літературних джерелах, що свідчило про їх гарну якість. А от за вмістом нітратів студенти були здивовані отриманими результатами, особливо, коли визначали їх вміст в домашніх плодах та овочах. Найменше нітратів серед овочів виявилось у буряку: при допустимій нормі у 1400 мг/кг, вони містили 39 мг/кг. Серед плодів гарною якістю відзначились домашні зелені яблука - вміст нітратів становив менше 10 мг/кг з допустимих 40 мг/кг.

    «Сьогодні була надзвичайно цікава лабораторна робота, я вперше працювала з рефрактометром. Було цікаво досліджувати вміст сухих речовин та вміст нітратів. Мене приємно вразили результати вмісту нітратів, але засмутили апельсини з нектарином, в яких вміст нітратів перевищував допустиму дозу. Ми проаналізували отримані результати, порівняли з допустимими нормами та зробили висновки», - констатувала студентка 1-го курсу скороченого терміну навчання Яна Яременко.

      «Проаналізувавши вміст нітратів в овочах та фруктах, я зробила висновки, що перевищена їх кількість в апельсинах зумовлена, скоріше за все, умовами їх вирощування. Лабораторна робота була дуже цікавою, ми опанували навички роботи з рефрактометром для визначення вмісту сухих речовин», - впевнено стверджує Надія Сватова.

      Загальні враження студентів після проведених лабораторних занять: здобули нові цікаві знання та навички, які будуть поглиблені в подальшому при вивченні інших дисциплін.

Молимося за наших славних воїнів ЗСУ! Завдяки їм ми маємо можливість продовжувати навчання, отримувати освіту, в той час, як вони в неймовірно складних умовах виборюють свободу та незалежність нашої рідної України.

Слава ЗСУ! Слава Україні! Героям слава!

 

Аліна Степова, студентка 3 курсу факультету

харчових технологій та управління якістю продукції АПК,

Юлія Крижова, доцент кафедри технології м’ясних,

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook