В Ірпінському фаховому коледжі НУБіП України пройшов конкурс «День Веб-майстра, або помилка 404»
Здобувачі освіти Ірпінського фахового коледжу НУБіП України освітньо-професійної програми «Комп’ютерна інженерія», які навчаються на IV курсі, мають можливість поглибити свої знання та навички у сфері веб-дизайну, вивчаючи вибіркову освітню компоненту «Основи веб-дизайну». В рамках даної навчальної дисципліни проведено конкурс студентських проєктів - веб-сайтів, що був приурочений до неофіційного дня веб-майстра.
Вибіркова освітня компонента – це навчальна дисципліна, яку студент самостійно може обрати зі списку доступних курсів в рамках своєї освітньо-професійної програми. Вона дає змогу здобувачам освіти самостійно формувати індивідуальну освітню траєкторію свого навчання та складати індивідуальний навчальний план. Зазвичай, вибіркові дисципліни обираються студентами на основі їх особистих інтересів, потреб у певних навичках або ж вимог їх майбутньої професійної діяльності.
Веб-дизайн є однією з популярних вибіркових освітніх компонентів в Ірпінському фаховому коледжі, яка охоплює вивчення проєктування та створення веб-сайтів, що є важливим аспектом в сучасному світі, де Інтернет є основним джерелом інформації та комунікації. Це може бути корисним для студентів, які планують працювати в галузі розробки веб-сайтів та веб-додатків, оскільки вони матимуть можливість отримати певний рівень знань та навичок в цій галузі.
Студенти, які вивчають веб-дизайн, зазвичай отримують знання про роботу з графікою та дизайном, програмування на веб-мовах (HTML, CSS, JavaScript), досліджують інтерфейси користувача та розуміють, як зробити сайт привабливим та зручним у використанні.
Так як у викладанні даної дисципліни студенти були зацікавлені, адже обрали саме її серед багатьох, то відмічалась їх активність та ініціативність у набутті нових знань та вмінь. Це дало можливість застосувати різні методики викладання курсу. Тут варто відмітити, що найактуальнішим на сьогодні для людини, яка вже готується до повноцінної професійної діяльності, вміти конкурувати, самостійно розвиватись та підвищувати свою обізнаність і кваліфікацію, та мати здатність ефективно подати результати своєї роботи. Всі ці компетентності стимулювались під час викладання навчальної дисципліни «Основи веб-дизайну».
Стосовно компетенцій «самоорганізації» та «самоосвіти», студентам було запропоновано зосередити увагу на онлайн-курсах, що доповнюють та розширюють матеріал дисципліни. Це такі курси як «Основи Web UI розробки 2020» на освітній платформі Prometheus та «Основи веб-розробки (HTML, CSS, JavaScript)» на платформі EdEra. Наразі вже деякі студенти отримали відповідні сертифікати, які свідчать про їх наполегливість та успішність у формуванні каркасу знань та відповідних компетентностей з навчальної дисципліни «Основи веб-дизайну».
Конкурс «День Веб-майстра, або помилка 404» відбувся в Ірпінському фаховому коледжі НУБіП України з метою підвищення професійних навичок веб-майстрів та просування веб-сайтів. Конкурс проводився в рамках святкування Дня Веб-майстра і був спрямований на розвиток творчих та технічних здібностей студентів.
Організований та проведений конкурс фінальних проєктів є важливою складовою педагогічного процесу, що сприяє формуванню здатності до здорової конкуренції у студентів. В рамках цього конкурсу студенти мали можливість продемонструвати свої знання та навички, розробивши власний проєкт. У такий спосіб конкурс стимулює студентів до самостійної роботи та пошуку нових рішень.
Участь у конкурсі фінальних проєктів дав студентам можливість отримати оцінку своєї роботи від фахівців у відповідній галузі, отримати відгуки, поради та рекомендації щодо подальшого розвитку та удосконалення своїх проєктів. Крім того, переможці конкурсу отримали можливість публічно виступити зі своїм проєктом.
Для проведення конкурсу фінальних проєктів було зроблено наступні кроки:
1. Визначення тематики конкурсу та умов участі.
2. Розробка критеріїв оцінювання проєктів.
3. Створення оголошення про конкурс.
4. Встановлення термінів подачі заявок та матеріалів.
5. Визначення складу журі.
6. Призначений день представлення проєктів виконавцями.
7. Підрахунок балів за критеріями оцінювання та визначення переможців.
Кожен з цих кроків мав свої деталі та вимагав певної підготовки й організації. Відповідно до вказаних кроків, безпосередньо процедура проведення конкурсу була приурочена до неофіційного професійного свята веб-майстра, яке щорічно святкується 4 квітня. Ця дата не випадково була обрана в календарі, адже вона записується як «4.04», тобто схоже на славнозвісний код помилки «404», вона ж «Not Found», що з’являється на сторінці сайту, якщо сервер не може знайти дані за запитом користувача, окрім того в цей день святкується Міжнародний день інтернету.
Саме в цей день відбувся безпосередньо конкурс, під час якого студенти презентували свої роботи: пояснювали основну ідею дизайну, розказували про процес підбору інформації, визначення макету та пріоритетні напрямки візуалізації своєї теми.
Протягом конкурсного зібрання були переглянуті усі роботи, подані на конкурс, та тривало обговорення серед глядачів, учасників та журі.
Конкурс «День Веб-майстра, або помилка 404» виявив талановитих студентів, які змогли продемонструвати свої знання та вміння в галузі веб-дизайну. Серед них були Хонін Денис, Міщук Євгеній та Гнилосир Олександр, які були визнані найкращими за відповідність вимогам конкурсу та рівню розробки проєкту.
Такий конкурс став відмінним інструментом для стимулювання розвитку творчих здібностей студентів, формування у них здатності до здорової конкуренції та активного навчання. Впровадження таких ініціатив позитивно впливає на якість навчання та формує у студентів необхідні навички та компетенції для подальшої професійної діяльності.
Вітаємо переможців і бажаємо усім учасникам конкурсу вдосконалення своїх вмінь, креативності та успіхів.
Євгенія Голуб,
викладач основ веб-дизайну Ірпінського ФК НУБіП України