Заняття можуть бути ще й цікавими
Немає, либонь, благороднішого заняття ніж пасічникування (Т.Г. Шевченко).
Саме такими словами, що видрукувані при вході у навчальний корпус, сьогодні нас, студентів 7 групи 2 курсу агробіологічного факультету зустріла кафедра конярства і бджільництва. Ці слова нам глибоко і переконливо запам’ятались, особливо після проведеної лабораторної роботи доцентом Головецьким І.І. Викладач з великим захопленням та ентузіазмом людини, захопленої своєю справою, розповів нам про біологію бджолиної сім’ї, її склад, функції та обов’язки кожної із особин, що формують бджолину сім’ю, як цілісну одиницю. Окрім короткого екскурсу в теорію викладач запропонував нам продовжити навчання безпосередньо біля бджолиної сім’ї, на Голосіївській навчально-дослідній пасіці. Ця пропозиція була групою прийнята «на ура», оскільки надворі був гарний сонячний день, а заняття в аудиторії не зовсім налаштовували на сприйняття поданого матеріалу.
Перед походом до вулика нам всім роздали захисні лицеві сітки, детально повідомили про техніку безпеки та правила поведінки з бджолами, навчили розпалювати димар. Одівши на голову лицеві сітки, ми на короткий час стали пасічниками та пасічницями. Пірнувши в атмосферу цієї благородної професії, ми з задоволенням та великим захопленням продовжували слухати нашого викладача. Перебуваючи безпосередньо біля вулика, з якого активно вилітали бджоли (для декого це було по справжньому героїчно), ми з великим ентузіастом наповнювали свій мозок новими знаннями про будову вулика, траєкторію льоту бджіл, тощо. Справжнім «шоком» було для нас, коли Ігор Іванович відкрив вулика, а там «сила-силенна» бджіл. Оговтавшись від короткочасного хвилювання, ми продовжили черпати знання про життя бджіл, будову гнізда, стільників. Досить детально викладач розказав нам про процес утворення меду та корисні властивості інших продуктів бджільництва, які отримують із вулика. За 10-15 хв до закінчення пари викладач із задоволення відповідав на наші запитання, яких було ой як багато. На завершення хочеться підсумувати, що заняття було надзвичайно цікаве та пізнавальне, студенти дізналися багато нового та корисного про бджіл і мали змогу трішки поспостерігати за їхнім життям. А ще, як не сумно нам це усвідомлювати, скоро закінчується наше очне навчання, і ми продовжимо його дистанційно. Зважаючи на це, нашою групою було вирішено, за підтримки викладача (за що велике йому спасибі) провести на наступному тижні додаткове, позапланове, лабораторне заняття біля «Божої» комахи. То ж до зустрічі на Голосіївській навчально-дослідній пасіці.
За дорученням групи студентка 2 курсу 7 групи АБФ Фесун Софія