Наукові інтереси молодих науковців університету представлено на Літній програмі молодих вчених 2014 Міжнародного інституту прикладного системного аналізу
Закінчилась Літня програма молодих вчених 2014 Міжнародного інституту прикладного системного аналізу (International Institute for Applied Systems Analysis — IIASA) у Австрії. Розпочалася вона ще на початку літа та тривала три місяці. В ній взяли участь 49 учасників з 19 країн світу — Австрії, Бразилії, Великої Британії, Італії, Індії, Індонезії, Китаю, Канади, США, Росії, Нідерландів, Фінляндії, Німеччини, Японії. Наукові інтереси молодих науковців охоплювали широке коло проблем у різних сферах (енергетиці, екології, управлінні екосистемними послугами, системному аналізі) і стосувались вивчення водних ресурсів, населення світу, нових технологій, забруднення повітря, парникових газів, політики ризиків тощо.
Участь у школі взяв і представник нашого університету — аспірант кафедри лісового менеджменту ННІ лісового і садово-паркового господарства Володимир Блищик. Він працював за програмою «Екосистеми та управління ними», займався моделюванням фітомаси і чистої первинної продукції головних лісотвірних порід Північної Євразії. Керівниками його роботи від IIASA були професори Анатолій Швиденко і Дмитро Щепащенко, а від НУБіП України — професор Петро Лакида.
— В інституті проходило багато зустрічей і лекцій з провідними науковцями світу, — розповідає Володимир Блищик. — Вражає відкритість людей і бажання допомогти в науковому пошуку. Не можна не згадати і про практично ідеальні умови для наукової роботи. Це і зручні робочі місця, і забезпеченість всіма витратними матеріалами, і якісний комп’ютерний сервіс, і бібліотека з доступом до наукометричних баз тощо. Самоорганізація працівників в інституті теж на дуже високому рівні. Тоді як бюрократична тяганина майже відсутня. І це характерно не тільки для IIASA, а й організації суспільного життя всієї Австрії.
Літня програма була насичена і соціальними заходами — різноманітними подорожами (і по Австрії, і в сусідні країни), відвідуванням концертів, фестивалів, проведенням традиційних змагань з футболу і тріатлону тощо. Учасники могли відвідувати басейн і мальовничий парк «Лаксенбург» (в ХVIII–XIX століттях — літня резиденція імператорської родини), щотижня грати в теніс, футбол, волейбол. Цікавими були і національні дні (Скандинавський, Американський, Канадський, Азійський і Слов’янський), на яких можна було скуштувати традиційні страви, пограти в ігри і познайомитись з культурою країн, які презентувались.
Практика проведення літніх шкіл для молодих вчених поширена серед провідних наукових і освітніх установ світу. Адже вони сприяють проведенню молодими вченими досліджень на високому рівні, забезпечують інтеграцію досліджень різних напрямів, а також дають можливість «відстежувати» найкращих і найталановитіших молодих вчених.