Соціальний імідж бізнесу: нові орієнтири в умовах світової пандемії

1 червня 2020 року
     У межах реалізації спільного освітнього проєкту кафедри менеджменту імені професора Й. С. Завадського і КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді» 29 травня 2020 року завершився цикл уроків "Цікаво про економіку". Восьмий за ліком online-урок на тему: "Соціальна відповідальність бізнесу в умовах карантину" провели к.е.н, доцент Ольга Гогуля і к.е.н., старший викладач Кристина Драмарецька.

 

     2020 рік дає нам свої уроки і головним для всього світу є урок – пандемія коронавірусу, що змусив людство замислитися над істинними цінностями буття, а бізнес виконати моральне зобов'язання: поводитися соціально відповідально. На зміну звичним освітнім чи екологічним ініціативам прийшли проєкти по боротьбі з епідемією... Нам всім необхідно чітко усвідомити, що світ зміниться після карантину, а саме стиль життя, роботи, спілкування, навчання, зміниться операційна діяльність, попит споживачів. Варто задуматися про своє стале мислення, і те, який вплив мають результати бізнес діяльності на суспільство і довкілля в цілому. Тому потреба в етичності та соціальній відповідальності бізнесу буде тільки посилюватися. Саме з таких (вище окреслених) аспектів було розпочато лекцію.

     З метою ознайомлення з базовими поняттями теми уроку, лектор Ольга Гогуля розкрила суть соціальної відповідальності, соціальної відповідальності бізнесу (СВБ), зміст та складові сталого розвитку. Охарактеризувала рівні соціальної відповідальності, зокрема глобальний, що розкриває суть соціальної відповідальності через визначення проблем та умов існування людства, пошук можливостей їх розв’язання шляхом поширення соціальної інтеграції, спрямованої на забезпечення сталого розвитку незалежно від місця проживання та расової приналежності.
     Спікер зауважила, що найбільш впливовим важелем на шляху впровадження сталого розвитку, реалізації 17 цілей сталого розвитку, спрямованих на те, щоб подолати бідність, захистити планету і забезпечити мир, процвітання для всіх людей, вирішити проблеми пов'язані з кліматичними змінами, економічною нерівністю, впровадженням інновацій, сталим споживанням, є соціальна відповідальність.
     Ольга Гогуля акцентувала увагу на багатоаспектності та різновекторності соціальної відповідальності бізнесу. Пояснила важливість правильного використання інструментів соціально відповідальної політики підприємства: соціальних програм і соціального пакету; узагальнила аргументи на користь та проти корпоративної відповідальності бізнесу; проаналізувала основні помилки (міфи) пов'язані з неправильним не лише розумінням, а й процесом реалізації корпоративної соціальної відповідальності.
     Кристина Драмарецька, продовжуючи лекцію, навела приклади реалізації соціальної відповідальності бізнесу в умовах пандемії коронавірусу. Було зазначено, що бізнес несе свою відповідальність за ситуацію в країні – корпоративну та соціальну. Підприємці готові надати суспільству підтримку у справі захисту від вірусу, покращення ситуації в країні.

     Окрім того, лектор запропонували учням КОКПНЗ «Мала академія учнівської молоді» розглянути ситуаційну вправу та, за умовами якої, визначити складові зовнішньої та внутрішньої відповідальності бізнесу, виявити напрями застосування інструментів корпоративної соціальної відповідальності.
     На завершення спікер згадала про думку експертів щодо нового досвіду, який набудуть компанії, що активно включились у процес соціальної відповідальності в умовах пандемії. Так, фахівці вважають, що більшість компаній замисляться про медичне страхування; скоригують роботу з урахуванням дистанційних можливостей; вдосконалять та зроблять більш дієвими соціальні пакети, що посилить прояв турботи про співробітників; покращать процес управління кризовими ситуаціями у компаніях; соціальна відповідальність стане важливою візитівкою компанії.

     У цілому соціальна допомога, що різними способами надається бізнес-структурами, дозволила мобілізуватися медичним закладам під час карантину. Синегрія від злагоджених дій органів влади, високого рівня соціальної відповідальності бізнесу, дотримання правил карантину населенням допоможе побороти епідемію та її наслідки.
     Лектори подякували учням за увагу, участь в онлайн-навчанні та запросили їх до майбутньої співпраці вже у статусі студентів факультету аграрного менеджменту НУБіП України.
     Завідувачка кафедрою менеджменту імені професора Й. С. Завадського професор Надія Резнік, яка долучилася до online-уроку, подякувала за співпрацю представникам КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді», побажала усім учасникам успіхів, вдалого вибору майбутньої професії та запросила на навчання до одного з найкращих вітчизняних навчальних закладів вищої освіти НУБіП України.

Відеозапис заходу можна переглянути на YouTube

 

Анна Слободяник,
доцент кафедри менеджменту
імені професора Й.С. Завадського  

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook