Студентка факультету ветеринарної медицини Ірина Бондаренко: «Під час дистанційного вивчення фізіології тварин є відчуття супергероя»

28 квітня 2020 року
  • Пані Ірино, зараз усі студенти нашого університету навчаються дистанційно. Це виклик і для викладачів, і для здобувачі вищої освіти. Як Ви усвідомили необхідність дистанційного навчання?

     – Під час оголошення карантину дистанційне навчання із залученням найрізноманітніших сучасних технологій дало змогу дуже швидко приєднатись до навчального процесу і продовжити його, але вже в трішки незвичних умовах.

  • Де Ви та студенти Вашої групи знаходитесь і навчаєтесь під час карантину?

     – Деякі студенти нашої групи поїхали до батьків у різні міста, одна дівчина залишилась у гуртожитку, особисто я перебуваю у Києві, вдома. Але, незалежно від місця нашого перебування, ми можемо повноцінно здобувати освіту завдяки злагодженій роботі викладацького складу кафедри біохімії і фізіології тварин ім. акад. М. Ф. Гулого з наповнення та адміністрування електронного курсу ФСГТ2 (дисципліна «Фізіологія тварин»).

  • Чи довго тривав адаптаційний період?

     – Період адаптації до нових умов у кожного студента проходив по-різному, деякі одразу приступили до навчання, а деяким потрібен був час, щоб розібратися в пріоритетах. Саме до вивчення фізіології група приєдналася відносно швидко. На електронному курсі «ФСГТ2» все дуже зручно розподілено по темах, також викладені всі лекції, презентації до них, електронні підручники, додаткова література, навчальні відеофільми до лабораторних робіт і лекцій, що дуже допомагає у виконанні завдань. Особливістю курсу є те, що досліди можна проводити і в домашніх умовах завдяки програмі «Віртуальна фізіологія». Це дуже цікаво і пізнавально.

  • Чи здійснюється контроль за дистанційним навчання студентів з боку кафедри і як саме?

     – Для контролю знань студентів на курсі є самостійні та лабораторні роботи, модульні та підсумковий тести. Кожен вид діяльності оперативно оцінюється з наданням рецензій викладачами кафедри. Цю роботу, в основному, здійснюють автор курсу ФСГТ2, професор Віктор Трокоз та доцент Дмитро Криворучко, які проводили заняття і в очному режимі. Важливо, що завдяки наявності форуму та можливості миттєвого надсилання повідомлень у електронному курсі можна дуже швидко зв’язатися з викладачами чи однокурсниками та вирішити проблемні питання.

  • Чи легко Вам отримувати знання в домашніх умовах?

     – Як виявилося, в домашніх умовах дуже складно самоорганізуватися та розподілити час, бо поруч близькі люди, приємне відчуття затишку та свободи. Але в цьому є і багато позитиву. Тим більше, що викладачі завжди готові підтримати студентів та надати необхідну консультацію. Багатьом студентам моєї групи цікаво проводити фізіологічні навчальні експерименти зі своїми домашніми тваринами. Це допомагає на практиці відпрацювати ті чи інші методи дослідження функціонального стану організму тварин, що дуже важливо для майбутнього лікаря ветеринарної медицини.

 

  • Які позитивні сторони дистанційного навчання?

     – До позитивних моментів можу віднести:
• Не потрібно зранку вставати на пари.
• Не потрібно відпрацьовувати пропуски, все можна зробити в електронному курсі.
• Значна економія грошей на транспорт.
• Завдання можна виконувати спокійно, вдумливо в будь-який час, щоб отримати гарну оцінку, матеріал запам’ятовується так краще.
• Привчаєшься до роботи з новими технологіями.
• Модуль можна здати протягом деякого часу, спланувавши підготовку та власне тест.
• Викладачі з розумінням відносяться до проблем, які виникають у навчанні, і завжди з радістю готові допомогти.
• Є відчуття «супергероя», бо навчаючись вдома поруч з улюбленою тваринкою, ми вчимося «рятувати людство».
• Стосовно вивчення фізіології тварин, це, безперечно, різноманіття джерел для вивчення матеріалу в курсі ФСГТ2 навчального та наукового характеру, наповненість курсу.
• Лояльне відношення викладачів, які не лімітують жорстко час виконання завдань.
• Завжди з радістю допомагають у вирішенні питань з навчання доступними способами зв’язку.
• Швидка перевірка робіт, можна прочитати завжди зауваження від викладача і при наступному виконанні це врахувати.

  • Чи можете Ви назвати негативні сторони дистанційного навчання?

     – Хочу наголосити, що електронний курс «ФСГТ2» дуже зручний, але дійсно є певні недоліки і проблеми дистанційного вивчення фізіології тварин (загальне з опитування студентів групи і особистого користування курсом):
• Проблеми з інтернетом, сайт elearn.nubip.edu.ua дуже часто висне, вибиває під час написання модулів.
• Тільки одна спроба написання модуля (сподіваємось, викладачі дадуть можливість перездачі).
• Величезний об’єм інформації для вивчення, без викладача дуже складно впоратись окремим студентам, а деяким не вистачає часу робити інші предмети, при денному навчанні було значно менше навантаження.
• Не завжди у підручниках можна знайти коректну відповідь на питання, деякі питання не розкриті, тому потрібно проводити пошук в інтернет-просторі. Втім, це можна назвати і позитивною стороною, бо така робота спонукає студента до самовдосконалення.
• Відображаються не всі відео, складності виникли з завантаженням «Віртуальної фізіології», але після консультації з викладачами всі проблеми усуваються.

  • Чи є вільний час під час карантину та як Ви його проводите?

     – Звичайно є, адже ми самостійно плануємо свій день. У вільний від кропіткої роботи за комп’ютером час студенти допомагають молодшим братам та сестрам у навчанні, деякі працюють, деякі намагаються більше часу приділяти рідним, близьким та своїм домашнім улюбленцям.

  • Все ж, чи вистачає Вам часу і на навчання, й на роботу та відпочинок?

     – Часу катострофічно не вистачає для виконання завдань по всіх предметам, у багатьох нервові зриви, переживання, що не встигнуть все здати, що не отримають бажану оцінку, страх дистанційної здачі екзаменів та заліків, страх не отримати стипендію тощо.

  • Як Ви відноситесь до карантину в нашій державі?

     – Карантин – це необхідна і вимушена міра, ставлюся до нього позитивно, бо хочу, щоб всі люди на планеті були здорові і щасливі. Також це великий виклик людству, з яким, я вважаю, ми практично впорались, а також великий досвід для кожного з нас.

  • Насамкінець, що би Ви, пані Ірино, хотіли побажати своїм однокурсникам та викладачам у цей нелегкий для всіх нас час?

     – Від себе хочу побажати кожному студенту витримати гідно «удар», не нервувати, а краще насолодитись кожними моментом, проведеним з родиною. Викладачам хочу подякувати за знання, терпіння і мудрість. А всім нам, звичайно, ‒ 36.6.

  • Щиро дякую за цікаву розмову, бажаю всім Вам успіхів і міцного здоров’я.

Розмову провів професор Віктор Трокоз

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook