Міжнародна наукова конференція «Цифрова освіта в природничих університетах»: у фокусі – цифрова компетентність, цифрові технології в агробізнесі, STEM – освіта
17-18 жовтня 2018 року в Національному університеті біоресурсів і природокористування України відбулася V Міжнародна наукова конференція «Цифрова освіта в природничих університетах».
З вітальним словом до учасників звернулися організатори конференції – ректор НУБіП України д.пед.н., професор, чл.-кор. НАПН України Станіслав Ніколаєнко, який відзначив визначальну роль сучасних комп’ютерних технологій у розвитку сільського господарства, декан факультету інформаційних технологій д.пед.н. Олена Глазунова, яка подякувала всім партнерам конференції за їх вклад у розбудову цифрової освіти в університетах, та директор центру дистанційного навчання Вроцлавського природничого університету Джоанна Марковська, яка передала вітання від ректора та підкреслила як важливо знаходити можливість для співпраці та обміну досвідом щодо впровадження сучасних ІТ у освітньому процесі.
Засновники цієї конференції – Національний університет біоресурсів і природокористування України та Вроцлавський природничий університет. Цього року Вроцлавський університет представляли директор центру дистанційного навчання Джоанна Марковська, директор центру іноземних мов Ева Хайдаш, професор Кшиштоф Печарка та представники центру дистанційного навчання Ізабелла Краснєвська і Сільвія Бяли.
Співорганізаторами конференції вже другий рік поспіль є науково-методичний центр «Агроосвіта» та Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.
Перша сесія була присвячена питанням ролі цифрової компетентності у суспільстві знань. Всі чотири сесійні доповіді були присвячені глобальним питанням цифровізації аграрної освіти. Директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України д.т.н., професор, академік НАПН України Валерій Биков доповів про цифрову платформу суспільства знань. Директор науково-методичного центру «Агроосвіта» к.пед.н., професор Тетяна Іщенко дала характеристику освітніх ресурсів у сфері аграрної освіти. Керівник україно-німецького проекту «Підтримка аграрної освіти в Україні» Ханс Георг Хассенпфлюк висвітлив питання сучасних цифрових технологій для аграрного виробництва. Приклад реалізованого STEM проекту навів проректор Таврійського державного агротехнологічного університету д.т.н., професор Володимир Надикто. До роботи першої сесії долучився ректор Миколаївського національного аграрного університету д.т.н., професор В'ячеслав Шебанін.
Дискусійна панель «Вимоги агробізнесу до цифрової компетентності випускника природничого університету» розпочалася модератором Оленою Глазуновою з представлення двох груп ключових спікерів, якими були представники університетів та агровиробників. Від НУБіП України участь у дискусії взяв проректор з навчальної та виховної роботи д.е.н., професор Сергій Кваша. Таврійський державний агротехнологічний університет представляв проректор з навчальної роботи к.т.н., доцент Олександр Ломейко, Сумський національний аграрний університет – завідувач кафедри економічної кібернетики та інформаційних технологій, к.е.н., доцент Світлана Агаджанова, Вроцлавський природничий університет – д.інж. Кшиштоф Печарка. Точку зору бізнесу у дискусії представили Володимир Лапа, керівник Держспоживслужби; Олексій Долгодушев, керівник лабораторії цифрових інновацій компанії «Сінгента» та директор з інновацій Індустріальної молочної компанії Богдан Кривіцький. Спектр дискусійних питань сягнув широкого кола проблем – від вимог щодо цифрових компетентностей сучасного випускника – до форматів співпраці з бізнесом для досягнення таких вимог. Дискусію активно підтримали з аудиторії учасники конференції як запитаннями до спікерів, так і коментарями.
Друга сесія конференції «Формування і розвиток цифрових компетентностей в умовах впровадження е-навчання в природничих університетах» пройшла під керіництвом Олени Кузьмінської, к.пед.н., завідувача кафедри інформаційних і дистанційних технологій. Про майбутнє університетів у контексті технологічної сингулярності доповів д.пед.н., В’ячеслав Осадчий, завідувач кафедри Мелітопольського національного педагогічного університету. Яцишин Анна Володимирівна, канд.пед.наук, с.н.с., заступник директора з наукової роботи Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України визначила особливості розбудови іміджу молодого вченого із використанням цифрових відкритих систем. Цифрові методи в економічній освіті проаналізував Скрипник Андрій Васильович, д.е.н., професор, завідувач кафедри економічної кібернетики. Про організацію синхронного та асинхронного навчання розповіла Ewa Hajdasz, керівник центру іноземних мов Вроцлавського природничого університету.
Третя сесія була присвячена питанням STEM освіти. Модератором сесії був Дмитро Касаткін, к.пед.н., доцент кафедри комп'ютерних систем і мереж. Спікерами сесії були Сільвія Бяли з Вроцлавського природничого університету, Андрій Блозва та Катерина Тужик з НУБіП України, Серій Штогрин з Бережанського агротехнічного інституту. Обговорення STEM підходу до освіти викликало жвавий інтерес у аудиторії.
Підводячи підсумки роботи конференції слід зазначити, що визначено основні напрями і шляхи співробітництва з бізнесом для формування цифрових компетентностей студентів природничих університетів, відзначено необхідність організації науково-методичного семінару з проблеми застосування STEM підходу до організації освітнього процесу, окреслено сучасні тенденції у організації синхронного та асинхронного е-навчання студентів, цифровізації освіти, економіки, аграрного виробництва.
Дякуємо всім учасникам за цікаві доповіді, дискусії, запитання та коментарі!
Олена Глазунова,
декан факультету ІТ