Як розвивати творчий потенціал майбутніх викладачів англійської мови?

1 травня 2017 року

     Відповідь проста – спільна та плідна робота викладача і студентів на практичних заняттях. Саме так побудоване вивчення дисципліни «Практичний курс основної іноземної мови (англійської)». І ось приклад одного із занять у групі ФІЛ-1502. Тема, яку вивчали студенти, не з легких – «News and Media», а тому після визначення і спільного схвалення цілей заняття, перейшли до їх виконання.

     Перевірку домашнього завдання провели за допомогою гри в парах «Напиши слово» за поданим визначенням. Але щоб знайти свою пару, студентам необхідно було поєднати частини геометричних фігур, що виявилося не так вже й легко. 

     Оскільки знання мови асоціюється зі знанням слів, а володіння мовою – з лексичними навичками (які саме і забезпечують функціонування лексики у спілкуванні), тому після повторення активного лексичного мінімуму з теми студенти вправлялися у вживанні їх у живому спілкуванні. Дивлячись на фото відомих людей і використовуючи мовні кліше та тематичні слова, майбутні філологи намагалися дізнатися, хто є хто. Завершилося завдання грою «Хто я?». Студенти, вживаючи тематичні словосполучення, розповідали про особистості, а група їх відгадувала.

 

     Потім перейшли до аудіювання. Після прослуховування коротких діалогів, студентам необхідно було зрозуміти, чому учасники розмов говорили про Гарібальді, Яна Коменського, Едді Мерхі та Магрітте, звідки родом та чим вони відомі. 

     Важливий етап підготовки викладачів англійської мови – навчити їх правильно вимовляти фонеми англійської мови. Ми це зробили за допомогою веселої пісні «This is the house that Jack built». Це була можливість поспівати, потанцювати і просто перепочити перед подальшою роботою. Водночас це стало своєрідним переходом до вивчення складного граматичного явища як «Relative Clauses». Ніхто не любить граматику, але граматика є основою спілкування. Як зацікавити студентів у вивченні граматичних явищ? Надати їм право самостійно презентувати новий граматичний матеріал та закріпити зі своїми студентами. І ось Марія Дімітрієва постала в новій ролі – ролі викладача, якому дісталась нелегка робота: сформувати репродуктивну граматичну навичку у своїх студентів. Справилась чи ні судити не будемо. І знову гра. Цього разу змагального плану. Студенти об’єднались у дві команди, кожна з яких отримала завдання назвати літеру алфавіту, далі – назву фільму, який починається з цієї літери, країну, вид спорту, дієслово, прикметник, скласти «a relative clause» з цих слів. 

     Потому вирішували, чому люди хочуть бути відомими, які шляхи ведуть до слави, наслідки цих амбіцій, і водночас розвивали навички ознайомлювального, вивчаючого читання та читання з метою пошуку необхідної інформації. 
     Написання рецензії до фільму чи книги здається легкою справою, якщо ви знаєте таємниці творчого та академічного письма. Моїм студентам ці секрети відомі, тому після складання плану вони отримали домашнє завдання написати рецензії до фільмів «La La Land» «Moonlight» та «The Secret Life of Pets».

     І завершальний етап – підведення підсумків. Я попросила студентів дати оцінку практичному заняттю одним позитивним чи негативним прикметником. 
     І ось декілька хвилин до його завершення. Попрощатися ми вирішили разом з героями фільму «La La Land» та проспівали пісню «City of Stars». 

 

 

     Хочу подякувати Юлі Закатей, Богдану Зайцю, Іванці Коломієць, Юлі Зайнуліній за творчий підхід до створення наочності, Руслані Бондар за допомогу в підготовці презентації, Юлі Олійник, яка розбавила напруженість під час виконання складної словникової вправи, Марії Дімітрієвій, яка виступила в ролі викладача граматики. Діані Сокурець, Оленці Пістун, Тані Сусло, Тані Сергієнко, Віці Малиш за активну участь у проведені спільного практичного заняття. І особлива дяка Наталці Кравчук, яка виступила в ролі журналіста-папараці, зробивши серії неймовірних, веселих фотографій.

    Який урок я для себе взяла? Щоб заняття було успішним, маємо заохочувати студентів керувати навчальним процесом, проявляти творчість. Це один зі шляхів формування у майбутніх викладачів англійської мови необхідних якостей, знань і вмінь, що, зрештою, стане запорукою успішного виконання своїх професійних обов’язків. 

Олена Соловйова,
старший викладач
кафедри романо-германських мов і перекладу 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій