До якісної освіти – через належну організацію практичного навчання

22 червня 2015 року

     22 червня. Традиційне розширене засідання ректорату цього разу розпочалося з вшанування хвилиною мовчання загиблих внаслідок віроломного нападу фашистської Німеччини.

     Потім ректор університету Станіслав Ніколаєнко висловив тривогу з приводу формування державного замовлення та вступної кампанії в цілому. Тому він ще раз звернувся до деканів та директорів: спільно із завідувачами кафедр, викладачами наполегливо працювати в цьому плані, залучаючи до профорієнтації і студентів. Крім цього, Станіслав Миколайович акцентував увагу на необхідності зміцнення зв’язків між освітою і наукою задля нарощування якості навчального процесу.

     Після цього перейшли до порядку денного. Перше питання стосувалося організації практичного навчання студентів. Про те, як здійснюється практична підготовка в університеті, зокрема в навчально-дослідних господарствах, проінформував заступник начальника навчального відділу Олег Бачинський. Як він зазначив, наших студентів охоче беруть на практику провідні підприємства. Новим у цьому році стало проходження практики для деяких факультетів та ННІ університету на базі Національного комплексу «Експоцентр України». До речі, його керівництво висловило подяку університету.

     Далі мова йшла про практичне навчання конкретно в навчально-дослідних господарствах університету. За словами Олега Бачинського, для цього там є спеціальні навчальні і навчально-виробничі лабораторії. Однак якістю практичної підготовки задоволена лише половина з опитаних студентів. Результати анкетування свідчать про їх незадоволення соціально-побутовими умовами в гуртожитках НДГ, станом харчуванням та дозвіллям. Мають місце і порушення процедури проведення інструктажів з охорони праці. Тож керівники господарств повинні створити належні умови для проходження практик, а факультети та ННІ разом з навчальним відділом – посилити контроль за якістю проведення практичного навчання. Відповідна ж комісія, яка опікується цими питаннями, мала б завчасно обстежити бази практики! Але… Тож розгляд цього питання планується найближчими днями на нараді з відокремленими підрозділами. За її результатами будуть вжиті адміністративні та кадрові рішення.

     Два наступні питання присвячувалися попередженню надзвичайних ситуацій. Спочатку ректорат заслухав результати перевірки гуртожитків щодо пожежного стану. Начальник відділу пожежної безпеки Василь Тарасенко спинився на основних зауваженнях комісії. Серед системних порушень – оповіщення мешканців, недостатнє оснащення пожежною сигналізацією та засобами вогнезахисту. Найголовніше з профілактичних заходів – поступова заміна електромереж у гуртожитках. Співдоповідач з цього питання головний інженер Олег Самсонюк додав, що варто замінити лампи. Крім іншого, це ще й дасть змогу суттєво економити електроенергію. Також потрібно проводити системну роз’яснювальну роботу зі студентами. З метою усунення зазначених недоліків ректор Станіслав Ніколаєнко зобов’язав цих спеціалістів провести спільну нараду з проректором Валерієм Іщенком.

     Ректор звернув особливу увагу напередодні вступної кампанії на необхідність впорядкування кімнат, призначених для поселення першокурсників. У зв’язку з цимдиректору ННЦ виховної роботи та соціального розвитку Віталію Коваленку доручено підготувати відповідний проект наказу.

     У цілях безпеки колективу вишу штаб цивільного захисту університету розробив інструкцію щодо дій при виникненні надзвичайних ситуацій терористичного походження. Про це розповів його начальник Микола Марущак. Ректор запропонував направити документ для обговорення на факультети, інститути, відділи, а також створити робочу групу в складі першого проректора Ігоря Ібатулліна, проректора з науково-педагогічної роботи та розвитку університету Андрія Кудіна, Олега Самсонюка, Віталія Коваленка, Олега Марущака, декана факультету ветеринарної медицини Миколи Цвіліховського з тим, щоб опрацювати і доповнити його. Віталій Коваленко висловив слушну пропозицію: системно проводити в гуртожитках навчання з евакуації.

     Ректорат розглянув й інформацію начальника навчального відділу Оксани Зазимко про завершення навчального року. За її словами, на цьому тижні завершиться літня сесія. Однак результати перевірки складання-прийому екзаменів свідчать про певні порушення. Зокрема, деякі викладачі не з’явилися на іспит або ж запізнювалися на нього. Трапляються випадки використання білетів за старими зразками. Тому доповідач звернулася до деканів та директорів: провести збори із завідувачами кафедр на предмет дотримання нормативних документів та трудової дисципліни.

     Найбільшою проблемою на сьогодні залишається виготовлення дипломів. Наразі відповідний пакет документів вже готовий. Всі необхідні кроки університетом зроблені. Чекаємо на серії та номери дипломів, які присвоює МОН.

     Мова йшла і про готовність кафедр до нового навчального року. Як повідомила Оксана Зазимко, з наступного вівторка розпочнеться їх перевірка. Перелік документів, які перевірятимуться, навчальний відділ направить в деканати та дирекції. Крім цього, до відпусток слід привести в порядок кафедри. Станіслав Ніколаєнко ще раз підкреслив: до 1 вересня всі лекційні аудиторії мають бути забезпечені мультимедійним обладнанням. На кожній кафедрі повинна бути інтерактивна дошка. Також ректор запропонував провести у вересні нараду із завідувачами кафедр, на якій розглядатиметься робота кожної кафедри з позицій якості навчання, наукової роботи, результатів вступної кампанії та порядку загалом.

     Відповідальний секретар приймальної комісії Ігор Ільчук проінформував про стан підготовки приймальної комісії до прийому студентів на навчання у 2015 році. Наразі затверджені всі необхідні документи, сформовані екзаменаційні, фахові, предметні атестаційні, апеляційні та відбіркові комісії, а також програми вступних випробувань і завдання. Навчання для членів відбіркових комісій заплановане на 7-9 липня.

     Також ректорат підтримав зміни до Правил прийому до НУБіП України на 2015 рік, пов’язані з ліцензованими напрямами підготовки у Ніжинському агротехнічному інституті, та представлений начальником відділу кадрів Миколою Михайліченком Етичний кодекс науково-педагогічного працівника НУБіП України.

     Ще триває перевірка науково-дослідних робіт, що фінансуються за рахунок держбюджету, виконані за договорами з міністерствами, установами, господарствами, та ініціативних тем. Перші її результати представив начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко. В цілому комісія попрацювала плідно. Спільно з керівниками факультетів, інститутів, лабораторій обговорювалися подальші перспективи, адже багато тем цьогоріч завершуються. Динаміка позитивна. Близько 450 науково-педагогічних та наукових працівників, аспірантів, докторантів і магістрів залучалися до дослідницької роботи. Високу оцінку отримали наукові проекти під керівництвом Артура Ліханова, Івана Ковальчука, Анатолія Мазуркевича, Володимира Козирського, Віталія Лисенка, Миколи Швиденка, Сергія Зібцева. Разом з тим, коригування потребують програми досліджень окремих тем, що виконуються під керівництвом Віктора Шеремети, Віктора Томчука, Миколи Ільчука, Володимира Курила. Серед найпоширеніших недоліків наукових тематик – відсутність інтеграції між структурними підрозділами у вирішенні близькопрофільних проблем, нерозуміння потреб потенційних споживачів наукових продуктів та застаріла матеріально-технічна база.

     За інформацією доповідача, на сьогодні маємо 124 лабораторії різного статусу. Але вони потребують оптимізації, впорядкування, зміни статусу відповідно до змісту діяльності. Слід ще й активізувати роботу щодо комерціалізації результатів наукових досліджень. Ігор Ібатуллін наголосив ще й на необхідності збільшити наповнення спецфонду за рахунок діяльності наукових підрозділів.

     На завершення ректор дав ряд доручень. Перше: науково-дослідна частина має вивчити доцільність функціонування тих науково-дослідних інститутів, які не заробляють кошти. Друге: Оксана Зазимко повинна тримати на контролі виготовлення дипломів, спільно з Ігорем Ільчуком – обсяг державного замовлення. Ігорю Ібатулліну доручено координувати День поля (який проводитиметься 25 червня), Андрію Кудіну – соціальні проекти, а Василю Туринському – контролювати збір врожаю в НДГ. У п’ятницю, 26 червня о 14-00 відбудеться нарада деканів та директорів щодо планування роботи на липень місяць.

Ольга Наконечна,
Валентин Обрамбальський

 


Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook