Успішно завершуємо очні навчальні заняття у весняному семестрі 2022-2023 навчального року: погляд очима студентів

18 травня 2023 року
  За декілька днів, у складних умовах воєнного стану в нашій державі, підходять до завершення навчальні заняття весняного семестру 2022-2023 навчального року. Весняний семестр, який розпочався в університеті 6 лютого, триває за графіком вже 15-й тиждень в очному форматі для більшості студентів. А вже з найближчого понеділка, 22 травня, у студентів університету бакалаврату та магістратури денної форми навчання усіх курсів та освітніх програм, окрім випускних, розпочнеться найвідповідальніша пора – літня екзаменаційна сесія.
  Слід зазначити, що керівництво нашого університету, зокрема ректор Станіслав Ніколаєнко та проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук, а також декани усіх факультетів та директори навчально-наукових інститутів протягом весняного семестру щоденно опікувалися якістю освітнього процесу за кожною освітньою програмою та створили безпечні умови для студентів і викладачів університету.
 
  З якими ж думками підходять майбутні фахівці до завершення семестру? Фахівці навчального відділу поцікавилися у студентів різних факультетів та ННІ їх враженнями про перебіг навчальних занять, набуті ними знання та досвід. Розуміємо, що зацікавити сучасного студента – непроста, але дуже особлива задача. Тому лише фаховий підхід викладачів, організована кропітка повсякденна робота деканатів факультетів та дирекцій ННІ, навчального відділу і багатьох інших підрозділів, а також повна віддача студентів – незмінна запорука якості освітнього процесу та отриманих студентами знань! Досвід та практики попередніх років і поточного весняного семестру 2022-2023 навчального року показали, що університет готовий швидко адаптуватися до нових викликів сьогодення, і має всі можливості як для очного, так і для дистанційного навчання. Хоча усі навчальні дисципліни кожної кафедри для дистанційного навчання забезпечені електронними навчальними курсами на університетському навчальному порталі Elearn, а лекційні та практичні заняття ми успішно організовуємо з використанням платформ Cisco Webex, Zoom, Google Meet, записуємо у форматі відео-лекції тощо, проте нема нічого кращого за очне навчання студентів у сучасних та прекрасно обладнаних лабораторіях й аудиторіях університету, про що свідчать їх враження, якими вони охоче з нами поділилися.
 
  Каріне Аверкіна, студентка 4 курсу 1 групи факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК впевнено стверджує, що лекції та лабораторні заняття, що проведені у формі майстер-класів у сучасних навчальних лабораторіях загальних технологій харчових виробництв, ситуаційних завдань, завжди дуже цікаві та добре засвоюються студентами. На кожній із пар студентам легко працювати, опановувати новий матеріал у формі дискусії, обговорювати новітні технології створення харчових продуктів, а також власноруч створювати зразки продукції для здорового харчування та зміцнення здоров’я населення.
  Студент 3 курсу 1 групи Андрій Ситенко, який навчається за спеціальністю «Харчові та технології», впевнений, що нарешті у цьому семестрі усі студенти мали змогу очно в аудиторіях та лабораторіях університету набувати практичних навичок, необхідних для технолога з технології переробки м’яса. Для такої складної спеціальності, за якою навчається Андрій, надзвичайно важливо здобувати саме практичні навички, адже харчування невід’ємна частина життя кожного українця. А надто зараз, коли фахівці зазначеної спеціалізації є одними із найбільш затребуваних фахівців на ринку праці, вважає студент.
  Схожі враження від навчання та думкимає і Ірина Барабаш, студентка 3 курсу 1 групи цього ж факультету. Вона зазначає, що навчання в дистанційному форматі має на меті забезпечити нас найбезпечнішими умовами, але чиста теорія не замінить реального досвіду, набутого студентами в лабораторіях та аудиторіях.
 
  Схожі враження мають і студенти агробіологічного факультету. Так, Валерій Ісаков, який навчається на 1 курсі за спеціальністю «Агрономія», повідомив, що студенти-першокурсники із задоволенням відвідують лабораторні заняття з ґрунтознавства, на яких знайомляться із методами визначення основних показників ґрунту для вирішення конкретних практичних задач.
  Максим Петровченко, студент 4 курсу агробіологічного факультету зазначає, що викладачі кафедри агрохімії та якості продукції рослинництва створили затишну та приємну атмосферу для опанування студентами практичних навиків у стінах лабораторії. Тут студенти під час очного навчання в сучасних обладнаних лабораторіях мають змогу поглиблювати отримані теоретичні навички з управління біологічною цінністю сільськогосподарської продукції.
  Під час очного навчання студенти бакалаврату спеціальності «Садівництво та виноградарство» на власному досвіді здобувають практичні навички роботи за обраним фахом у фруктовому саду університету. Так, третьокурсникам зазначеної спеціальності найбільш запам’яталося те, як вони навчалися майстерності проведення обрізування плодових дерев та кущів на лабораторному занятті з дисципліни «Плодівництво». Як зазначає студентка Валентина Михальчук, викладач залишився задоволеним якістю виконання студентами такої складної лабораторної роботи. У лабораторії виноградарства агробіологічного факультету студенти під керівництвом досвідчених викладачів відпрацьовували техніку щеплення винограду двома способами: вручну через покращене копулювання та за допомогою спеціального секатора для щеплення – Ω-подібне щеплення на шип, що залишило у них незабутні враження та новий практичний досвід.
  Тарас Глінський, студент 4 курсу спеціальності «Садівництво та виноградарство» відмітив, що на практичному занятті з дисципліни «Селекція плодових і ягідних культур» професор Володимир Меженський допоміг четвертокурсникам освоїти два способи гібридизації груші, а саме: з використанням ізоляторів і без ізоляторів. Згодом студенти зможуть перевірити на практиці результати своєї виконаної роботи, як зав’язалися плоди у різних комбінуваннях схрещувань. Основною метою досліду, проведеного на лабораторній роботі, є поєднання високої якості плодів з компактною кроною та червоним м'якушем. Марія Черкас, магістр 1 року, яка навчається за цією ж спеціальністю зазначила, що студенти магістратури освітньої програми «Садівництво та виноградарство» завдяки доценту Наталії Шевчук опанували секрети вирощування розсади квітів у полікарбонатній теплиці під час практичних занять з дисципліни «Квітникарство відкритого і закритого ґрунту».
 
  Ми поспілкувалися також зі студентами факультету захисту рослин, біотехнологій та екології. Мирослава Перетятко, староста 4 курсу спеціальності «Захист і карантин рослин» запевнила, що для студентів очне навчання є набагато кращим за дистанційне. Звісно бувають труднощі через повітряні тривоги і доводиться спускатися у сховище, але й там студенти з викладачами продовжують спілкування. Мені здається, зазначила Мирослава, що те, що ми побачили та проробили власними руками у лабораторіях факультету неможливо замінити фотографіями чи текстом з інтернету або ж слайдами презентації. Студенти на заняттях мали змогу опанувати значну частину матеріалу про збудників хвороб рослин у курсі «Сільськогосподарської фітопатології» та комах-фітофагів на заняттях з «Сільськогосподарської ентомології». Усе вивчене в теорії студенти навчилися ідентифікувати на практиці. Ці навички дуже їм знадобляться як майбутнім фахівцям. Дуже шкода, що нашому очному формату навчання в університеті, у певні періоди часу стали на заваді карантин, а потім воєнний стан у нашій державі. Нагода, що випала студентам під час очного навчання, створила можливість отримати живе спілкування з викладачами та провести вільний час з групою.
 
  Студенти бакалаврату та магістратури технічних факультетів – конструювання та дизайну і механіко-технологічного одностайно зазначили, що альтернативи очному навчанню для майбутніх інженерів-конструкторів та інженерів-механіків не існує. Особливо вразили та запам’яталися студентам лабораторні заняття на кафедрах технології конструкційних матеріалів та матеріалознавства; конструювання машин та обладнання, тракторів, автомобілів та біоенергоресурсів; сільськогосподарських машин та системотехніки; транспортних технологій та засобів у АПК, а також будівництва.
 
 
 
  Олександр Алєксєєв, студент 4 курсу гуманітарно-педагогічного факультету, спеціальності «Соціальна робота» зазначив, що заняття часто проводилися на базі навчально-наукової лабораторії «Центр соціально-психологічної реабілітації». Усі студенти задоволені такими заняттями, адже там можна не лише отримати практичні вміння, а й можна самим відчути на собі позитивні результати від таких занять. Завдяки чудовому обладнанню лабораторії можна проходи курси арт-терапії, аромо-терапії, музико-терапії, піскової терапії, кіно-терапії, також отримати навички проведення шоколадної терапії. А це все завдяки чудовому професійному колективу кафедри. Викладачі поділилися зі студентством своїми вміннями та навичками, навчили засвоювати, а також проводити такі курси. На сьогоднішній час це дуже важливо для студентів, адже живемо ми у надскладний період, і майбутнім фахівцям соціальної роботи, зазначив Олександр, потрібно вміти застосовувати такі навички у роботі з отримувачами соціальних послуг. А нещодавно студенти мали можливість бути присутніми на курсі «Оригамі як елемент арттерапії», де практичний психолог, педагог та професор Інна Осадченко поділилася навичками, як за допомогою оригамі можна проводити курс арт-терапії. Студенти гуманітарно-педагогічного факультету дуже задоволені організацією освітнього процесу, а особливо очним навчанням.
 
  Студенти навчально-наукового інституту лісового і садово-паркового господарства, також поділилися враження від перебігу навчальних занять у поточному семестрі, зокрема Діана Гайдай, староста 2 курсу, яка навчається за спеціальністю «Садово-паркове господарство». Хоча дистанційне навчання під час повномасштабної війни – це нормально, зазначили студенти, бо батьки хвилюються за нас і не хочуть відпускати на очне навчання. Проте, зараз студенти мають можливість навчатися очно в аудиторіях і лабораторіях університету, а під час повітряної тривоги разом з викладачами перебувати в обладнаному бомбосховищі нашого першого навчального корпусу.
  Богдан Вовк, староста 1 курсу 2 групи спеціальності «Лісове господарство» зазначив, що частині студентів дистанційне навчання подобається, зокрема, через зручність і гнучкість навчального процесу, викладачі гнучко застосовують різні технології дистанційного навчання та роблять все можливе для мінімізації незручностей. Однак, під час такого навчання, студентам дуже не вистачало справжнього спілкування з друзями, одногрупниками та викладачами, тому вони з радістю повернулися до прекрасно обладнаних аудиторій та лабораторій нашого інституту за першої ж нагоди. Усі студенти дуже хочуть очно пізнавати переваги справжнього студентського життя в університеті. Попри всі перестороги, зазначив Богдан, студенти перевагу надають очному навчанню, та з нетерпінням чекають нашої Перемоги, справедливого Миру та справжніх, живих емоцій.
  Своїми роздумами ділиться Юлія Довгань, староста 1 курсу 1 групи спеціальності «Садово-паркове господарство». Студенти нашої групи розуміють, що пріоритетним в умовах воєнного стану є життя та здоров’я кожної людини, тому в університеті були створені всі умови для безпечного та якісного навчання. Але ми є першокурсниками, вказала Юлія, і хотіли б більше практичних занять та живого спілкування, зустрітися та обійняти одногрупників, бачити посмішку викладача у нагороду за правильну відповідь на парі. Студенти дуже задоволені, що семестр завершується для них в очному форматі, а літня екзаменаційна сесія, яка попереду також тривати очно. Єдине, що турбує студентів – це повітряні тривоги, а загалом хочеться спокійно відвідувати заняття, не рятуючись від ракет і дронів в укриттях, зазначила Юлія.
 

  Ще багато схожих думок не увійшли до цього допису за браком часу. Отже, навчальні заняття весняного семестру наближаються до завершення. Навчальний відділ переконаний, що студенти здобули ґрунтовні знання та компетенції. А надалі їх очікує літня екзаменаційна сесія, де вони зможуть продемонструвати викладачам гарні результати, про що свідчитимуть об’єктивні високі оцінки!

 Разом до Перемоги та Миру!

Оксана Зазимко,

заступник навчального відділу 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook