March 15, 2021
НУБіП України
STEM (S – Science, T – Technology, E – Engineering, M – Mathematics) – в останній час стає найбільш популярним напрямком в освіті, що охоплює природничі науки, технології, технічну творчість та математику. В 2020 році в Україні була схвалена Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM- освіти), основною метою якої є заохочення дітей та молоді до проведення досліджень та оволодіння науково-технічними та інженерними професіями. Національний університет біоресурсів і природокористування України, зокрема, кафедра вищої та прикладної математики, активно працює в цьому аспекті, долучаючи старшокласників Ірпінського академічного ліцею та Фастівського ліцею-інтернату до роботи в наукових гуртках з математики.
Кафедрою розроблена гнучка програма роботи наукових гуртків, яка спрямована на поліпшення рівня загальноосвітньої математичної освіти та розв’язування задач зовнішнього незалежного оцінювання з математики, зокрема, підвищеної складності. Окрім того, завдання, які пропонуються старшокласникам сприяють прикладному змісту шкільного курсу математики та його зв’язку з реальним життям.
Так, у грудні-січні для ліцеїстів були проведені заняття наукових гуртків з основ математичного аналізу на тему «Диференціальне числення функції однієї змінної. Прикладне застосування похідної»
Доценти кафедри вищої та прикладної математики Арнаута Н.В., Артемчук Л.М. під час Zoom- конференцій розглянули правила знаходження похідної, схеми дослідження функції на екстремум, знаходження найбільшого найменшого значення на відрізку, задачі на оптимізацію.
На наступному занятті завідуючою кафедри Батечко Н.Г. зі старшокласниками було опрацьовано одну з найскладніших тем шкільного курсу математики – задачі з параметрами. На занятті на тему «Цей загадковий параметр: кроки до дій» з учнями у доступній формі було розглянуто сутність таких задач та методи їх розв’язання.
Наукові зустрічі, як правило, проходили під девізом :«мінімум теорії, максимум прикладних задач»;особливо це стосувалося завдання з ЗНО.
Розглянуті питання викликали жвавий інтерес: учні обговорювали розв’язання задач та задавали цікаві запитання. На думку лекторів, педагогічного складу ліцеїв, на засіданнях гуртків було досягнуто основну мету – розвиток логічного мислення учнів, цікавості до розв´язування складних математичних задач та вміння їх застосовувати на практиці.
Викладачі кафедри вищої та прикладної математики і далі знаходяться в творчому пошуку розвитку STEM- освіти з метою імплементації кращих ідей , як в середній так і вищій школі.
Н.Г. Батечко, Л.М. Артемчук