Катерина Шаліманова: продуктивність понад усе!

March 30, 2020

Досвідом навчання в умовах карантину ділиться майбутній магістр з економіки, а зараз магістрантка 1 року навчання за освітньою програмою «Економічна кібернетика» Катерина Шаліманова.

  • Чи легко Ви адаптувались до дистанційної форми навчання?

- Особисто для мене це не в новинку. По-перше, ми, як студенти факультету інформаційних технологій, вже з 1 курсу активно застосовуємо інструменти та методи онлайн навчання і комунікації. По-друге, останні півроку я навчаюсь за індивідуальним графіком. Це зумовлено паралельним навчанням в іншій країні. Але, карантин, а, відповідно, і перехід від змішаного навчання до дистанційної форми, вносить свої корективи. Але, в даному випадку, позитивні: створено додаткові канали для спілкування та дискусій; не лише студенти, але й викладачі, на зв’язку в режимі 24/7.

  • Більшість студентів говорить про те, що продуктивність під час роботи вдома знижується. Що Ви думаєте про це?

- Я не можу абсолютно погодитись або, навпаки, спростувати це твердження. Звісно, вдома багато чинників, які можуть відволікати; в перші дні мені було важко зосередитись. Виписування завдань на сьогодні, заварювання чашки улюбленого зеленого чаю і прибирання усіх зайвих речей з робочого місця - мої ритуали перед початком роботи. Саме вони допомагають мені зосередитись. Але останнім часом викладачі настільки чудово урізноманітнюють свої лекції наочним матеріалом і додатковими ресурсами, що, в принципі, навчання «не потребує» додаткових мотиваційних чи підготовчих ритуалів. Особливо мені подобається навчання у форматі вебінарів. Це зручно. Я паралельно можу виконувати пропоноване завдання і в реальному часі ставити запитання викладачу, обговорювати проблемні питання чи ділитись досвідом з іншими учасниками. Але користь не лише у «живому» спілкуванні; важливо також, що завжди можна переглянути пояснення чи дискусію, оскільки нам доступні записи вебінарів. Хотілося щоб таких практик було побільше.

  • Як відомо, попит породжує пропозицію, і ми, викладачі, завдяки вам, набуваємо нового досвіду, експериментуємо та вдосконалюємось. Проте, ми створюємо умови - навчитись можете лише ви. Тому, наступне запитання: скільки часу в день займає самостійне навчання?

- Якщо чесно, то, як на мене, доволі багато. Приблизно 5-6 годин, але я думаю це зумовлено тим, що навчаюсь паралельно в двох університетах і іноді просто не встигаю все робити вчасно. І тут для мене є ще одна перевага навчання дистанційно - обираю зручний час. Почуваю себе більш продуктивною вранці і ввечері, а тому частіше виконую завдання після 18 години. Як ви розумієте, завдяки добре організованому процесу, я можу спокійно переглянути записи потрібних мені вебінарів. У разі потреби написати запитання викладачу чи групі, або навіть ініціювати дискусію у соц. мережах.

  • А як Ви дотримуєтесь балансу між навчанням та дозвіллям під час карантину? І чи взагалі це можливо?

- Важко дати конкретні поради. В умовах обмеженості зовнішньої активності і мобільності під час карантину, я зосередилась на самовдосконаленні. Наприклад, зараз готую магістерську роботу і потребую інформації, якої немає українською. Тому звернулась до дипломного керівника за порадою. Як результат, не очікувала, що так багато знайду корисних джерел, зокрема, наукових публікацій. А для покращення свого резюме і навичок використовую масові відкриті онлайн курси. Наразі, на час карантину багато компаній та закладів освіти відкривають для дистанційної освіти свої курси, тож постає проблема вибору. Зараз я поглиблюю свої знання, що стосуються “Обробки та аналізу великих даних” – проходжу однойменний курс на платформі Prometheus. До речі, цей курс Ви нам рекомендували під час навчання дисципліни «Світові інформаційні ресурси», а приємним бонусом є зарахування результатів неформальної освіти у підсумковому оцінюванні. Крім того, я впевнена, що одержані знання зможу використати і під час підготовки до магістерської. Проте, творчості лише у навчанні замало. Зараз, коли більшу частину часу проводжу удома, на допомогу прийшло малювання.

Катерино, дякую за спілкування. Бажаю здоров’я та якнайкращої реалізації в усіх сферах життя. Навіть в умовах карантину.

 

Розмовляла Олена Кузьмінська,
доцент кафедри інформаційних систем і технологій

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook