Про унікальність освітньої програми «Геодезія та землеустрій»: думки експерта з акредитацій освітніх програм Карини Кармазіної

25 січня 2021 року
     За її плечима значний досвід та не одна акредитація освітніх програм у закладах вищої освіти України. Карина Кармазіна – експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (далі – Національне агентство) з проведення акредитацій освітніх програм з числа здобувачі вищої освіти. Вона активно проявила себе ще з першого курсу як справжній лідер і талановитий організатор. У грудні закінчила факультет землевпорядкування НУБіП України та отримала диплом магістра з геодезії та землеустрою, а за фахом працює ще з третього курсу. І це зайвий раз підтверджує те, що знає вона усі переваги та недоліки сучасної підготовки фахівця, так би мовити, "з середини". Тож про недоліки й переваги навчання за спеціальністю 193 «Геодезія та землеустрій» в НУБіП і буде наша розмова.

  • Карина, Ви не раз брали участь в акредитації освітніх програм за спеціальністю 193 «Геодезія та землеустрій» і є з чим порівнювати. Чи отримали від навчання в НУБіП України те, чого хотіли?

     — Звісно, побачила та почула вже й не так багато, але однозначно можу стверджувати, що освітня програма «Геодезія та землеустрій» на факультеті землевпорядкування НУБіП України стала унікальним проектом, над яким постійно працює велика команда професіоналів. І якщо вести мову про магістерську підготовку за спеціальністю «Геодезія та землеустрій» лише з позиції студента, то загалом результати навчання відповідають моїм очікуванням. Маючи певний досвід з акредитації освітніх програм, автоматично дивлюсь на відповідність програми критеріям оцінювання Національного агентства. Тому, в інтерв'ю, спробую поєднати всі свої спостереження покладаючись на обидві точки зору – як експерта, так і здобувача вищої освіти.

  • Чи відповідає в НУБіП України якість надання освітніх послуг за спеціальністю «Геодезія та землеустрій» вимогам сучасності?

     — Звичайно не існує нічого ідеального, тому все має свої недоліки та переваги, але до позитивних змін у вищій освіті постійно потрібно прагнути. На факультеті землевпорядкування здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю «Геодезія та землеустрій» може обрати одну з п'яти магістерських програм, що відповідають напрямам досліджень п'яти кафедр факультету землевпорядкування. Беручи загалом спеціальність, то її назва звучить «Геодезія та землеустрій», що вже з назви дає уявлення про поглиблену підготовку здобувачів у сфері геодезії та землеустрою. На жаль, у переліку обов’язкових фахових дисциплін, що підлягають вивченню, геодезичних немає. Через те, що я обрала магістерську програму «Геодезично-картографічні технології землеустрою», то геодезична складова у мене була.
     Навчаючись та працюючи за спеціальністю можу однозначно сказати, що лекційний матеріал дуже цікавий, наповнений актуальною інформацією, практичною значимістю, а також різноманітною міжнародною (інтернаціональною) інформацією. Проте, практичні заняття потребують удосконалення, адже вивчати дисципліну і виконувати лабораторні роботи цікавіше, коли є різні форми і варіації завдань.
     У противагу цьому недоліку є перевага напряму землеустрою, кадастру та управління земельними ресурсами. Адже протягом навчання у магістратурі ми отримали достатню кількість знань з проектування, управління землекористуванням, моніторингу та охорони земель, економічного обґрунтування діяльності тощо. З огляду цієї складової, студенти отримують максимально широкий спектр знань.

  • Як на Вашу думку можна урізноманітнити підготовку фахівця в цілому?

     — Як здобувача вищої освіти, мене завжди цікавило питання неформальної освіти. Хотілося аби на нашій освітній програмі було можливим зарахувати якусь частину модуля або практичних занять за рахунок отриманих знань в іншому місці, якщо це є підтвердженим.

  • А що можете сказати про викладачів?

     — Не можу не відзначити їхній професіоналізм. Кожна кафедра, кожен доцент і професор в постійному розвитку, підвищують кваліфікацію, удосконалюють викладацьку майстерність і завжди працюють над науковими роботами. Крім того, кілька разів протягом семестру деканат проводить опитування та анкетування щодо того як покращити якість освітнього процесу, наскільки дисципліна потрібна чи ні, що додати до неї чи прибрати тощо.

  • Викладач чи студент – рушійна сила до знань?

     — Викладачі нашого факультету розуміють що таке студентоцентризм. Думка здобувачів зажди враховується від найдрібніших питань до глобальних. Найбільшою перевагою нашої освітньої програми є те, що вона максимально прозора і відкрита. Поза увагою не проходить жоден захід. Кожна новина висвітлюється на офіційному сайті НУБіП України, соціальних мережах. Цим ми себе популяризуємо і знані далеко за межами університету. Починаючи від звичайних офіційних зустрічей з роботодавцями, інтерв’ю зі студентами або абітурієнтами, закінчуючи перемогами у олімпіадах, звітністю, статтями про міжнародні конференції, навчальні семінари, відкриті лекції та культурно-виховні заходи.
     В цілому ж хочу зазначити, що наша освітня програма є унікальною і певною мірою слугує взірцем для інших вищих навчальних закладів.


Розмовляла Наталія Мединська
 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook